Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon och välkommen till världen av falsk ichias, foglossning eller vad det nu är. Blä säger jag bara. Det gör skitont vid sittbenet i skinkan och strålar ner i låret och upp i ländryggen.
Jag har ju bara just gått in i v14, tycker det här kommer alldeles för tidigt. Får igen nu iom att jag mått så bra hittills antar jag :p
En lugn morgonpromenad och stretching av sätesmuskeln hjälpte lite i alla fall.
Hua! Låter otrevligt. Här är klubben med torra slemhinnor mellan benen och lätt mör i hela underredet. Brukar få foglossning vid mens så jag räknar med att snart få lida. Jag är dock inte sugen på sjukskrivning så jag hoppas att det håller sig på mattan närmaste 6 månaderna så jag kan jobba.

Har förresten insett att jag är lite kräkmagad. Extremt ledsen, förkyld dotter slemkräktes i mitt knä när jag försökte äta lunch. Lunchen bor nu i kylen i väntan på att aptiten infinner sig :p innan kunde jag liksom fortsätta äta med kräkor på kläderna. Inte nu :D
 
Ständigt sug i magen, börjar bli så himla trött på att småäta och är rädd att gå upp massor i vikt men om jag inte äter så blir jag så hungrig att jag mår illa.

Har ni tips på saker som är nyttiga och som håller en mätt längre eller som går att småäta mer eller mindre hela dagen utan att man går upp i vikt eller blir mer knasig i magen än vad man är?

Frukt funkar bara en stund men apelsin med yoghurt är ändå något som går lätt att äta (är mycket jag absolut inte är sugen på).
Grönsaker blri jag inte mätt på i vanliga fall, är vegetarian och har alltid en hel del fett i maten i vanliga fall för att hålla mig mätt, ofta i form av avocado, fetaost/haloumi och nötter samt ofta kokta ägg som man också håller sig mätt på.

Nötter gillar jag bara i mat, kan inte äta dom utan något till, men i sallad äter jag främst valnötter.

Kanske jag bara ska se till att ha avocado och ägg hemma och försöka äta fetaost och lättare sallader..? Keso funkar ju också till. Frågan är hur effektivt det är med den här hyperhungern.

Har ni tips på andra grejer man kan stoppa i sig?
 
Jag får ta vad som finns i närheten där jag befinner mig. Men hemma så har jag ätit avokado, det va rätt effektivt :) och gott med citron på!
 
Förra graviditeten kunde jag leva en hel dag på en burk kidneybönor, en avocado, tomat och lite keso. Köpte det som lunch men det mättar så pass att jag åt det resten av dagen.

Jag blev jättehungrig nyss och plockade fram spenar ur frysen. Ner i en kastrull med lite salt och smör. Tillbehör den här gången var en köttbit, grillad tomathalva och fetaost. Upplever spenar som tillräckligt mättande.
 
Förra graviditeten kunde jag leva en hel dag på en burk kidneybönor, en avocado, tomat och lite keso. Köpte det som lunch men det mättar så pass att jag åt det resten av dagen.

Jag blev jättehungrig nyss och plockade fram spenar ur frysen. Ner i en kastrull med lite salt och smör. Tillbehör den här gången var en köttbit, grillad tomathalva och fetaost. Upplever spenar som tillräckligt mättande.

Vad för slags spenar rekommenderar du?
Tack för dagens skratt! :laugh:
 
Byssan här, på riktigt nick! Jag är sjukskriven för illamåendet, tycker ändå att det kanske börjat vända nu *peppar peppar*. Var hos läkare i fredags och fick Lergigan utskrivet, och i morrn är det andra omgången akupunktur.

På fredag går jag in i vecka 11 och då är den riktiga inskrivningen hos bm. Min sambo som befinner sig utomlands på jobb har äntligen fått slutdatum för sitt uppdrag, han kommer hem sista februari då vi är i ca v 22. Känns såååå låååångt men nu har vi i alla fall ett datum att förhålla oss till.

Håller med er om att det är svårt med maten. Sugen konstant, men inte på någonting alls. Magen är stor, spänd och öm. Det här med graviditet är verkligen charmigt ;)
 
Uppdaterar med mitt riktiga nick, och lägger in @deathslyna

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
17- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna
 
Just det, köpte första mammaplaggen i helgen. Har fortfarande vanliga jeans, om de är tillräckligt låga i midjan. Byxor som är högre i midjan ger mig panik, då inget får sitta åt över magen, så köpte fantastiskt sköna mamma-strumpbyxor på hm som har stor mysig plats för magen att växa i. Dessutom en klänning på samma affär, men den passar lika bra utan mage. Skönt att ha nåt att växa i!
 
Vad skönt att veta när han kommer hem :) Tiden går ju fort!

Jag behöver också köpa nya kläder snarast! Mjukisbyxor går bra men ska ju se respektabel ut på jobbet :P klänning är ju ett bra tips, får leta efter varma sådana då jag är en fryslort. Sen vill man ju inte lägga så mycket pengar på sånt som egentligen är 3 stlk för stort..
 
Torra slemhinnor låter inte som någon höjdare det heller...

Idag är värken jag hade igår borta. Men nu har jag en sjuk träningsvärk på baksidan av låren istället efter att jag gav hunden hans julbad igår. Mycket fluffig päls att schamponera och ha balsam i sittandes på huk var ingen bra ide. Går som en pingvin ungefär :p

En sak som jag tycker har blivit annorlunda är att jag har blivit mycket mer frusen av mig. Jag kan sitta och frysa på jobbet när det är 23-24 grader varmt på kontoret.
Har ni det likadant?
 
Vad skönt att veta när han kommer hem :) Tiden går ju fort!

Jag behöver också köpa nya kläder snarast! Mjukisbyxor går bra men ska ju se respektabel ut på jobbet :P klänning är ju ett bra tips, får leta efter varma sådana då jag är en fryslort. Sen vill man ju inte lägga så mycket pengar på sånt som egentligen är 3 stlk för stort..
Stickade klänningar med leggings är ju superfint och lagom stretchigt om det faller dig i smaken. för visst finns det väl tjocka leggings? Aldrig ägt några men har sett i kataloger, haha.
 
Stickade klänningar med leggings är ju superfint och lagom stretchigt om det faller dig i smaken. för visst finns det väl tjocka leggings? Aldrig ägt några men har sett i kataloger, haha.
Rekommenderar också stickade klänningar!! I början har man dem som klänning med tights, i slutet har man dem som tröja med jeans/byxor. :D Helt perfekt (och i varje fall mina har återtagit sin form så jag kunde använda dem även som ogravid!)
 
Ständigt sug i magen, börjar bli så himla trött på att småäta och är rädd att gå upp massor i vikt men om jag inte äter så blir jag så hungrig att jag mår illa.

Har ni tips på saker som är nyttiga och som håller en mätt längre eller som går att småäta mer eller mindre hela dagen utan att man går upp i vikt eller blir mer knasig i magen än vad man är?

Frukt funkar bara en stund men apelsin med yoghurt är ändå något som går lätt att äta (är mycket jag absolut inte är sugen på).
Grönsaker blri jag inte mätt på i vanliga fall, är vegetarian och har alltid en hel del fett i maten i vanliga fall för att hålla mig mätt, ofta i form av avocado, fetaost/haloumi och nötter samt ofta kokta ägg som man också håller sig mätt på.

Nötter gillar jag bara i mat, kan inte äta dom utan något till, men i sallad äter jag främst valnötter.

Kanske jag bara ska se till att ha avocado och ägg hemma och försöka äta fetaost och lättare sallader..? Keso funkar ju också till. Frågan är hur effektivt det är med den här hyperhungern.

Har ni tips på andra grejer man kan stoppa i sig?

Chiapudding tycker jag mättar bra och det är ju såå gott och även nyttigt. Brukar äta det till frukost men funkar ju som mellis också :-)
 
Tack för alla tips :) Igår helt plötsligt så var suget borta! SÅÅÅÅ himla skönt. Kunde äta som vanligt och inget illamående alls (men konstig mage men det kan jag stå ut med). Verkar fortsätta idag med än så länge. Hoppas det kommer vara så här nu *känner sig som en människa igen*
 
Rekommenderar också stickade klänningar!! I början har man dem som klänning med tights, i slutet har man dem som tröja med jeans/byxor. :D Helt perfekt (och i varje fall mina har återtagit sin form så jag kunde använda dem även som ogravid!)

Hittade inga stickade klänningar i min smak idag. Men blev en snygg kavajtröja (som dock bara kommer framhäva magen så den är till nu och efter graviditeten) och hm s jeans super skinny och super low waist i en tum vidare än normalt. Då slutar dom under magen så klämmer inte och sitter ändå snyggt. Så det blir mitt tips till bra pris :)
 
Glömde skriva att jag nyss gick förbi en sushibar, fick sånt begär så jag snabbgooglade om det var okej. Har tryckt i mig 5 bitar (men bytte laxen mot avokado) nu och mår strålande. Är inte så nojig förutom just rå lax. Jag får ta mat-dagarna som det känns... Men nu känner jag mig nyttig och duktig som ätit ris.
 
Ständigt sug i magen, börjar bli så himla trött på att småäta och är rädd att gå upp massor i vikt men om jag inte äter så blir jag så hungrig att jag mår illa.

Har ni tips på saker som är nyttiga och som håller en mätt längre eller som går att småäta mer eller mindre hela dagen utan att man går upp i vikt eller blir mer knasig i magen än vad man är?

Frukt funkar bara en stund men apelsin med yoghurt är ändå något som går lätt att äta (är mycket jag absolut inte är sugen på).
Grönsaker blri jag inte mätt på i vanliga fall, är vegetarian och har alltid en hel del fett i maten i vanliga fall för att hålla mig mätt, ofta i form av avocado, fetaost/haloumi och nötter samt ofta kokta ägg som man också håller sig mätt på.

Nötter gillar jag bara i mat, kan inte äta dom utan något till, men i sallad äter jag främst valnötter.

Kanske jag bara ska se till att ha avocado och ägg hemma och försöka äta fetaost och lättare sallader..? Keso funkar ju också till. Frågan är hur effektivt det är med den här hyperhungern.

Har ni tips på andra grejer man kan stoppa i sig?

Äggvita. Mättar och nästan inga kalorier.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 117
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp