Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir lite avundsjuk på er som kan sy! Jag har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till sömnad men har en duktig mamma och syster så jag får väl sätta dem i arbete :D
 
Roligt för er och de små kusinerna :) Jag har också många omkring som ska ha barn nästa år, kul att följas åt! En av mina allra närmaste vänner ligger fem veckor före och en annan vän bara en vecka före. Även en i februari och en annan i maj. Baby-boom!
 
Roligt för er och de små kusinerna :) Jag har också många omkring som ska ha barn nästa år, kul att följas åt! En av mina allra närmaste vänner ligger fem veckor före och en annan vän bara en vecka före. Även en i februari och en annan i maj. Baby-boom!
Åh vad kul att ha vänner som ska ha barn samtidigt ungefär! :)
 
Håller med er andra, vad roligt att ha någon mer som ska ha barn ungefär samtidigt. De flesta av våra vänner är singlar och åldrarna är väl snarare 35 + för alla så de får skynda sig om de ska hinna hitta lämpliga partners och skaffa barn. Har egentligen bara en nära vän som har barn och de fick sin andra och sista i våras, lite synd, hade hoppats att vi skulle tajma menmen, får bli lekkompis sen istället, ett års skillnad är ju inte så mycket.

Men glädjande nog är vännerna (de flesta grabbar) väldigt barnkära så en bebis kommer nog vara mer än välkommen in i gänget, behändigt med "lekfarbröder" ;).

Jag har varit på inskrivning idag iaf, fick samma barnmorska som sist vilket var skönt. Slippa berätta om fritidsintresse mm ytterligare en gång. Lyckades givetvis åka ifrån urinprovet men kunde göra ett nytt väl på plats ;). Allt såg bra ut så långt. Lyckades givetvis tajma in ultraljud+ nupp den ENDA dagen i hela januari som sambon inte är hemma, vad är oddsen för det liksom. Som det blir nu får vi nog tid den 20 januari. Då kommer jag vara runt 13+2 alltså redan i vecka 14. Det var knökafullt efter jul så det var inte så mycket att välja på. Synd, hade hoppats vi skulle få tid i vecka 12 så man slapp vänta så länge.
 
Gissar att det är fler än jag som är uppsvällda som ballonger i magen?

BM sa att man kan testa miniform. Är de någon som gjort det och i så fall tyckte ni det hjälpte? Försöker motionera så mycket det går (och göra yoga som är bra för tarmar osv) och äta bra men det hjälper inte hela vägen. Fundera om man skulle prova för att se om det hjälper lite grann iaf, jobbigt när magen är så spänd hela tiden.
 
Gissar att det är fler än jag som är uppsvällda som ballonger i magen?

BM sa att man kan testa miniform. Är de någon som gjort det och i så fall tyckte ni det hjälpte? Försöker motionera så mycket det går (och göra yoga som är bra för tarmar osv) och äta bra men det hjälper inte hela vägen. Fundera om man skulle prova för att se om det hjälper lite grann iaf, jobbigt när magen är så spänd hela tiden.

Lite bättre nu när illamåendet börjat ge sig, men förstår precis vad du menar! Inte alls förstoppad, vilket ju många annars brukar bli, men uppsvälld och gasig så att jag ser ut att vara i minst v 30! Nu är det bara på kvällarna, som igår när jag varit på julbord. Haha vilken syn! Har också funderat på miniform, men som sagt börjat bli bättre ändå...
 
Lite bättre nu när illamåendet börjat ge sig, men förstår precis vad du menar! Inte alls förstoppad, vilket ju många annars brukar bli, men uppsvälld och gasig så att jag ser ut att vara i minst v 30! Nu är det bara på kvällarna, som igår när jag varit på julbord. Haha vilken syn! Har också funderat på miniform, men som sagt börjat bli bättre ändå...

Ja men eller hur, svårt att dölja en sån uppsvälld mage liksom. Tror inte jag heller är direkt förstoppad, mest bara gaser och uppsvälld som du säger. Jag är sån i princip hela dagen. Hoppas det inte ska hålla på så i flera månader. Kanske skulle köpa miniform och bara testa iaf. Är obekvämt att rida med när man känner sig som en överjäst deg (särskilt när hästen har tramsdag som idag och ska vara spänd som en fiolsträng) .
 
Jag är lite avis på er som ska få ul redan efter v12. Vi ska ju in när jag är i v11+6 så jag kanske kan tjata mig till ett ul då. Vill veta om det är en eller två! Så stor som jag är..
 
Jag är lite avis på er som ska få ul redan efter v12. Vi ska ju in när jag är i v11+6 så jag kanske kan tjata mig till ett ul då. Vill veta om det är en eller två! Så stor som jag är..

Vad trist att du inte erbjuds i vecka 12. Här är dom schyssta och erbjuder alla NUPP och de som inte vill göra det får ändå ett ul. Känns bara drygt att jag måste vänta till v. 14 men tajmar man in julen så får man skylla sig själv. ;)
 
Jag ska inte göra ultraljud förrän i v 19 vilket känns oändligt långt bort, samtidigt som vi själva valde bort det tidiga (här får man betala 1500 för KUB, vilket vi inte såg någon poäng med). Jag är inte ett dugg orolig utan tror nog att allt är bra så länge allt fortlöper som det ska, men det hade ju varit ROLIGT att få se vad som är där inne... Är också nojig för två eftersom magen är så stor redan, men vi har i princip inga tvillingar i släkten så den risken bör vara minimal.
 
Ja jag förstår det, v. 19 känns verkligen långt bort. Jag vet inte om vi gjort kub om vi varit yngre. Vet att de brukar dra gränsen vid 35 år men jag blev så nojig bara för jag är över 30 så för att bli lugnare kändes det skönt att göra, särskilt som både jag och sambon var överens om det. Men hade nog haft svårt att vänta sent denna gången pga missfallet i höstas, nu vill man ju verkligen få se att det faktiskt finns något därinne så det äntligen blir lite mer verkligt.

Vilken vecka är du i nu? Tvillingar brukar väl vara ärftligt som du säger. Vi har bara ett tvillingpar i släkten vad jag vet, mina kusiner , mammas halvsysters barn med andra ord, halvsyskon på mammans sida. Vet inte hur när släkt det är i detta sammanhanget. Inbillar mig att jag skulle mått sämre om det varit två i magen, vill gärna ha dom ett i taget om jag kan välja ;).
 
Jag var också ganska stor tidigt sist. Det är min generations tur att få tvillingar så risken fanns ju men det var bara en som kom ut. Magen stannade av och jag blev faktiskt inte särskilt stor framåt slutet ens. Använde samma brallor som jag brukade hela graviditeten. Fick ha uppknäppt knapp på jeansen efter v.30-35 eller så har jag för mig.

Jag har fått en ny grej för mig. Pepparkakor luktar urk, tydligen. Har mått illa av tanken på pepparkaksdeg i flera dagar och jag tvingade mig att baka ut den jag hade i kylen idag som stått i flera dagar. Sambon kom och räddade mig efter en stund så jag kunde fly ut och hänga tvätt. Den luktade mycket godare :p
 
Haha ja lukter är verkligen känsligt! Sånt som knappt luktar alls kan jag reagera jättestarkt på och sånt man borde må illa av går fint.

Är i v 12 nu. Har säkert ingen enorm mage men många påpekar att "ja det syns ju redan" och jag tycker det är så tidigt. Men det är väl bara att vänja sig :) Skönt att höra att det kan plana ut sen! Har fortfarande vanliga jeans, som är låga i midjan men ridbyxorna är kört, dom har jag inte knäppt på åtminstone 3 v :) I början var det mest för att jag inte ville ha något som satt åt när jag mådde illa men nu går det inte att knäppa vare sig jag vill eller inte.

Just att jag har mått så otroligt illa är ytterligare en anledning till att jag blir rädd för tvillingar, men så behöver det såklart inte vara. Jag vill helst börja med en, är tillräckligt orolig för hur jag ska hinna med livet ändå :p
 
Haha ja lukter är verkligen känsligt! Sånt som knappt luktar alls kan jag reagera jättestarkt på och sånt man borde må illa av går fint.

Är i v 12 nu. Har säkert ingen enorm mage men många påpekar att "ja det syns ju redan" och jag tycker det är så tidigt. Men det är väl bara att vänja sig :) Skönt att höra att det kan plana ut sen! Har fortfarande vanliga jeans, som är låga i midjan men ridbyxorna är kört, dom har jag inte knäppt på åtminstone 3 v :) I början var det mest för att jag inte ville ha något som satt åt när jag mådde illa men nu går det inte att knäppa vare sig jag vill eller inte.

Just att jag har mått så otroligt illa är ytterligare en anledning till att jag blir rädd för tvillingar, men så behöver det såklart inte vara. Jag vill helst börja med en, är tillräckligt orolig för hur jag ska hinna med livet ändå :p
Jovars, jag förstår dig :p jag är också lite nervös inför nummer två och två på en gång kan nog många gånger vara tufft. Fördelen är ju att när de blir några månader kan de leka med varandra så man kanske kan hinna med att pusta ut en stund :)
 
Fick inget ultraljud idag.. Får vänta till februari!
Förutom att det kändes kul att visa killen vart mvc är och få träffa bm som jag fått så var det rätt ovärt besök. Nej vi hade inga frågor. Lite papper. Lite provtagning. Klart. Men hellre snabba möten än evighetslånga :)
 
Sambon tyckte vi skulle utnyttja ledigheten vid jul till att fixa till vardagsrummet. Nej tack, sa jag och då kontrar han med att ta gästrummet istället och göra om det till barnrum. Då var jag mer medgörlig :p
Vi rev ut en gammal inbyggd garderob som var det mest opraktiska i garderobsväg. Givetvis blev där då ett hål i plankgolvet som är svårt att skarva snyggt. Sen insåg vi att golvet vi tänkt riva ut är limmat rakt på rågolvet, om vi tar ut det följer rågolvet med och isoleringen som består av sågspån anno 1939. Lite mer jobb än vi väntat oss. Suck.
Så nu letar vi golv som bygger så lite som möjligt som vi kan lägga ovanpå.

Sen säger jag bara könsneutrala barntapeter, lycka till, rosa prinsessor eller blå bilar och tuffa mönster. Jag kräks bara av att bläddra igenom tapetprover efter tapetprover.
Det finns några som känns rätt fina med nalle puh, en med djungeldjur och nån med ett bondgårdslandskap men det är så trist att det är så fattigt utbud.
Hur gör de som har barn av olika kön som delar rum? Tapetserar halva rosa, halva blått?

Så nu har jag gnällt färdigt för idag :o:D
 
@Honungshumlan Vi valde att fortsätta med parketten upp på väggen som en fondvägg i sonens rum. Därefter har vi inredningsdetaljer i turkost. Nu när han är 5 har han börjat intressera sig lite själv vad som ska vara i hans rum. Han valde en bilmatta när vi var på Ikea sist.

Vi inredde så att vi skulle slippa tänka kön och ålder. Nu kan vi byta ut lite pö om pö :)

Hoppas ni hittar något fint och inte jobbar ihjäl er!

Mvh Miks
 
@Honungshumlan tycker också det är jätte svårt att hitta tapeter som är relativt neutrala.. Suck! Men har äntligen hittat en tapet med vit botten och ljust ljust mint gröna harlequin mönster på, från fermliving som är snor dyra! :p

http://www.frapp.se/sv/tapeter-Ferm-Living/tapet-harlequin-mint.php

Gör övrigt är jag trött på att må illa! :banghead: Vill inget hellre än att sluta kräkas som ett djur på morgonen.. Suck! V.14 idag..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 120
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp