Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdaterar för jag såg jag skrivit ett annat datum än bm sagt.

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
Skriver under på det där med tappat sug för godis. Jag hade likadant förra graviditeten. Nu har jag även lite svårt för lagad mat. Det luktar starkt och äckligt men jag önskade mig tomatsoppa till middag så det blir nog bra. Får ordna till lite grönsaksgrytor och sånt, det brukar få en annan doft än stekt och kött. Har fortfarande klarat mig från spyor i alla fall så det är skönt.

Det är lite roligt, när jag väntade dottern var de första 12 veckorna så läskiga och långa. Nu hinner jag knappt tänka på det och tiden går i en rasande fart. V. 8 nu, kändes som om jag var i v. 5 i förrgår.
 
Igår red jag för första gången på 3 veckor! Jag har ju mått dåligt, och hästen har varit ömfotad. Men nu vill jag verkligen hålla igång så länge det går. Får mest bara skritta, har dräktig häst med senskada, men det är ju så härligt att komma ut lite iaf

Vad härligt att få rida, fick ta bort min Islandshäst här två dagar innan jul så har jämnt mig lite deppig och längtar verkligen efter att sitta på hästryggen igen!
 
Nej vad tråkigt att höra :( du har ingen kompis med häst som du kan få rida lite? Kram

Ikväll ska jag och sambon spela beachvolleyboll med mina träningskompisar. Om dom ser så får dom veta... Men hoppas lite att dom ser faktiskt! :D vill berätta för alla! V 11+4 idag så vi känner oss faktiskt säkra nu :)
 
Vad härligt att få rida, fick ta bort min Islandshäst här två dagar innan jul så har jämnt mig lite deppig och längtar verkligen efter att sitta på hästryggen igen!
Tråkigt! Mitt hästskrälle är nyopererad och bandadebränd men ska förhoppningsvis kunna skrittas ut på snart så jag kan inte stå till tjänst med häst åt dig, annars hade jag gärna. Jag är sugen på att rida (har lämnat bort henne för att slippa allt det där nu) i hopp om att suget återvänder. Bättrar hon på sig ska hon förhoppningsvis lånas ut till personen som har henne, numer står jag och betalar för det hela, tills jag är färdig och redo att ha häst igen men vi får se. Just nu är allt bara elände runt hästeriet och jag vill inte ha med det att göra men det är samtidigt ett kärt intresse.
 
Vad härligt att få rida, fick ta bort min Islandshäst här två dagar innan jul så har jämnt mig lite deppig och längtar verkligen efter att sitta på hästryggen igen!

Men fy vad ledsamt :/

Jag hoppas att jag kan rida till BF ;) Om inte annat är dom inkörda (fast den ena är slarvigt inkörd så jag är lite osäker på att köra honom) så jag kan nog köra lite sista tiden iaf. Eller tömköra och jobba dom från marken.
 
Får låna flera av hästarna i stallet, men ju nu känns det tungt att bara åka ut till stallet, se alla hans saker.. Har faktiskt behållt stallplatsen då jag inte är redo att vara "icke-hästägare".. Livstilen ni vet :p Kommer nog bli en ny häst tids nog..
 
Får låna flera av hästarna i stallet, men ju nu känns det tungt att bara åka ut till stallet, se alla hans saker.. Har faktiskt behållt stallplatsen då jag inte är redo att vara "icke-hästägare".. Livstilen ni vet :p Kommer nog bli en ny häst tids nog..
En gammal kompis berättade att när hon tog bort sin häst fattade inte hjärnan det. Därför, när hon hade folk hemma och de sa att de skulle gå, svarade hon " ja men jag måste ändå till stallet" och de hade så svårt att veta hur de skulle hantera det. Hon hade jättesvårt att inse att hästen var borta.

Hoppas att det känns som rätt val i alla fall.


Här har jag förresten varit full ett par nätter i rad. Det var liksom svårt att tacka nej till någon öl och ölen var så stark att jag blev lullig. Det har liksom inte känts rätt att berätta något om graviditeten för de som erbjudit. Och innan någon skjuter mig, nej, det hände inte i verkligheten ;) drömmarna är skumma nu för tiden, haha. Minns att jag i slutet av förra graviditeten drömde att jag tappade bort bebisen hela tiden. Varför drömmer man drömmar som är liksom fel och jobbiga? Jag har aldrig svårt att tacka nej till alkohol men i drömmarna har jag det. Jag har inte heller svårt att prata om graviditeten, men i drömmarna får jag för mig det.
 
@deathslyna Känner att det var rätt beslut, vi har kämpat länge med rehab efter diverse skador och följdskador på det och han har haft ont. Blev utdömd av veterinär och det fanns liksom inget mer att göra. Såg i hans ögon att det var dags nu, ingen livs gnista kvar liksom..

Drömmer också massa konstiga saker som att jag glömmer bebisen i babyskyddet på taket och åker iväg.. Tror det i mitt fall om någon slags undermedveten oro om att tappa kontrollen... Är lite av ett kontroll freak..
 
@Rosen-Knoppen Fy vad tråkigt med din häst.

Här har dagen spenderats i tv-soffan. Har ju mått lite smått illa den senaste veckan och idag fick jag krama toastolen. Fy sjutton vad illa jag mådde och fick någon konstig kramp i ryggen som inte försvann förrän nån timme efteråt.

Smsade syrran så hon fick fixa hästarnas mat och vatten. Har dom hemma och på lösdrift så det är väldigt smidigt dagar som denna:)

Vi fick snö igår, hela 1 dm, så passade på att rida en sväng. Har inte ridit på ett par veckor för min motivation har varit i botten men snö livar upp.

Är inte van vid att skriva på buke från mobilen så testar att lägga upp en bild:)
jossan_i_skogen.jpg
 
@Elli_J hur la du upp bild från mobilen? Jag har trott att jag måste in i datorn för att lägga upp bilder och det är ju så jobbigt :p

Håller tummarna för att illamåendet ger sig fort, stackare!
 
Inser att jag typ snart kommer att behöva köpa fogbälte. Sist kom inte foglossning förrän på slutet så jag kunde vila vid behov (ledig 4 mån innan bf). Nu är det lite småjobbigt. Lägg till förkylning, illamående och frossa (feber eventuellt?). Bitter! Men jag hoppas att jag kan jobba våren som planerat. Vi har ju levt på en inkomst i snart 2 år (nåja. 1.5 iom föräldrapenning) vilket iofs funkat bra men det vore nice att öka sparkontot lite till.
 
@Elli_J
Härligt det ser ut.


Idag har jag och medryttaren också varit ute en sväng i -15. Fantastiskt vackert med all frost i träden och lite puder på marken. Pigga, glada pållar. Skönt att få ordentligt med frisk luft :).
 
@superstar Jag gjorde som man gör när man lägger in bilder från datorn. Jag har inte fejjan så dammade av mitt gamla bdb-konto för att kunna ladda upp bilden på nätet. Sen kopierade jag bildwebbadressen (tryckte på bilden och valde sen kopiera bildadress) och klistrade in det genom att trycka på berget brevid smileyn. Sen dök bilden upp i inläggsfältet:) Hoppas du fattar min urkassa förklaring, man gör iaf precis som man gör på datorn.

Har varit på hälsosamtal hos bm nu på morgonen och har bokat tid för inskrivning 15 januari.:)
 
@Kanintant

Ja det var det och en riktigt pigg pålle satt jag på:)

Sitter och väntar på syrran och sen ska vi också ut det vackra vädret med hästarna. Dock har hennes ponny artros så vi får nöja oss med en promenad. Tänker gå med ungpojken så kan jag rida en tur på min tant efteråt, lr kanske köra en sväng, det var ett tag sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 124
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp