Roligt att få med sambon!
Jag har försökt en gång.
Först skulle han koppla släpet, det tänkte jag att alla karlar kan. Jag dubbelkollade bara vajern och elen, dumt nog.
Körde 2 meter, tomt släp tack och lov, då kom släpet farande på sidan av bilen, på väg mot stallet och en stackars farbror som fick slänga sig åt sidan. Dessutom skrapade det bilen och vajern gick av, bara tur att det stannade. Blev skitarg, men då skyllde han på att han inte är van vid boggie som man måste trycka ner på dragkroken.
Nåväl, när vi hämtat hästen skulle han hjälpa mig lasta ur och jag valde mellan att låta honom fälla ner lämmen eller hålla hästen fram.
Då hästen gärna går av snett på lämmen och behöver styras bak så tänkte jag att han får stå fram så han inte får hästen på sig.
Det var bara den lilla detaljen att han glömde att gå under bommen själv. Så han hängde över bommen och vågade inte släppa för han trodde hästen skulle rymma. Och det är sådär lätt att hålla 600 kg (mycket förvånat) halvblod som bestämt sig för att gå ut, så han brände upp hela handflatorna.
Skickade in honom i stallet för att kyla händerna i vattenkranen, då lyckas han slå huvudet i en hylla som rasar ner.
Det var min sambos korta karriär inom hästbranschen, kul att det går bättre för er!