Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
:up::up::D@Mauen Vad skönt för dig, få slappna av lite! :)

Här känner jag fladder dagligen nu :love: Är nästa helt säker på att det är den lilla och inte tarmarna :D
Håller på att fixar här hemma, åker till Filippinerna nästa vecka :nailbiting: och det är lite fix innan, måste ordna med alla fakturor och räkningar innan.. Men det ska bli skönt att få komma bort ett tag och bara njuta, har köpt skorpor att packa ner i ryggsäcken som jag kan knapra på morgonen eller vid långa transport sträckor, så jag kanske slipper kräkas så mycket!
 
@Rosen-Knoppen
Härligt! :)
Känner själv inget, fast det är livliga krabater. Hördes hur de sparkade idag och på ul låg de inte stilla en sekund. Så jag lär få min dos av sparkar tids nog.....

Knäet är inte alls bättre. Kan inte stödja på det fortfarande. Ska det opereras vill jag göra det så fort som möjligt innan jag blir för tung...
 
Plockar fram listan, har det tillkommit nån mer än @Mauen? Så kan ni ju lägga in er. Tror att detta var den senaste.

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
3- Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
13- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet[/QUOTE]
 
Nu har jag fått en liten kusin. En glad men trött nybliven mamma ringde och berättade att hon hade en sovande bebis på sig och jag är så avundsjuk! Jag vill också bebisgosa :)

Jag berättade för min planerare idag att jag väntar nummer två. Vi har haft personalproblem hos vår ena kund så säk-enheten är glada att jag är tillbaka igen. Nu har planeraren god tid på sig att hitta en ersättare för mig som faktiskt kan förmå sig att göra vad den ska. Hoppas att det händer också ;)

Jag har förresten fått mage! Redan! V.10 i morgon. Jag har varit svullen länge men nu har det blivit mer mage nertill så att säga så nu syns det ju faktiskt lite att det inte bara är för många muffins utan lite bebis med. Mamma kommer hit 22-23 är det tänkt så vi får se om hon fattar att det är bebismage. Jag har nämligen inte sagt nåt och kommer inte att göra heller. Hon får lista ut det själv :)

@Mauen skönt att få höra hjärtat på båda. Hur ofta måste du gå på såna besök? Jag är nöjd med max en gång i månaden nu :p känns som slöseri med tid men samtidigt förstår man ju att det behövs.
 
@Kanintant Vi har som skönt är 2 robotar, så det rullar mest på av sig själv. (säger jag som inte jobbar alls med gården, jag har heltid i stan) Men när jag träffade sambon så var det uppbundet, och vilken skillnad det är på flexibilitet nu! Ska vi göra något så kan han va inne tidigt :) Fast det är ju såklart en livstil med mjölkkor men det tycker jag det är med alla slags gårdar. Fast mest fördelar! Men tror ni ni kommer kunna gå ner på deltid/halvtid på era andra jobb när ni tar över?
 
Grattis! Har du så nära så du kan fara dit och snusa lite på bäbisen?
Jag hade också mage så tidigt, och nu i v14 tycker jag Den är jättestor! Skoj om din mamma knäcker hemlisen, har hon fler barnbarn sen innan? (förutom ditt första då :) )

Nu har jag fått en liten kusin. En glad men trött nybliven mamma ringde och berättade att hon hade en sovande bebis på sig och jag är så avundsjuk! Jag vill också bebisgosa :)

Jag berättade för min planerare idag att jag väntar nummer två. Vi har haft personalproblem hos vår ena kund så säk-enheten är glada att jag är tillbaka igen. Nu har planeraren god tid på sig att hitta en ersättare för mig som faktiskt kan förmå sig att göra vad den ska. Hoppas att det händer också ;)

Jag har förresten fått mage! Redan! V.10 i morgon. Jag har varit svullen länge men nu har det blivit mer mage nertill så att säga så nu syns det ju faktiskt lite att det inte bara är för många muffins utan lite bebis med. Mamma kommer hit 22-23 är det tänkt så vi får se om hon fattar att det är bebismage. Jag har nämligen inte sagt nåt och kommer inte att göra heller. Hon får lista ut det själv :)

@Mauen skönt att få höra hjärtat på båda. Hur ofta måste du gå på såna besök? Jag är nöjd med max en gång i månaden nu :p känns som slöseri med tid men samtidigt förstår man ju att det behövs.
 
Vad skönt med semester! Ska du va borta en eller flera veckor? Har du varit där förut?

:up::up::D@Mauen Vad skönt för dig, få slappna av lite! :)

Här känner jag fladder dagligen nu :love: Är nästa helt säker på att det är den lilla och inte tarmarna :D
Håller på att fixar här hemma, åker till Filippinerna nästa vecka :nailbiting: och det är lite fix innan, måste ordna med alla fakturor och räkningar innan.. Men det ska bli skönt att få komma bort ett tag och bara njuta, har köpt skorpor att packa ner i ryggsäcken som jag kan knapra på morgonen eller vid långa transport sträckor, så jag kanske slipper kräkas så mycket!
 
@deathslyna
Nu var det skönt att gå dit eftersom jag var lite orolig. Det var ett extra nu. Barnmorskan ska jag inte träffa förrän i mars igen. Efter det vet jag inte. Förutom det vanliga ultraljudet i v 18 är det tre extra ul då man även träffar läkare.
 
Grattis! Har du så nära så du kan fara dit och snusa lite på bäbisen?
Jag hade också mage så tidigt, och nu i v14 tycker jag Den är jättestor! Skoj om din mamma knäcker hemlisen, har hon fler barnbarn sen innan? (förutom ditt första då :) )
Jag bor i alla fall på samma sida av stan. Hon är i skrivande stund bara några kvarter bort då sjukhuset ligger ganska nära mitt jobb :) dock har hon sagt från början att hon inte önskar besök förrän hon är hemma och har fått vila vilket jag förstår. Jag var likadan och har sagt att hon får säga till när hon önskar besök så kommer vi om vi är friska.

Min mamma har inga fler barnbarn. Tös blir alltså väldigt bortskämd. Mamma köper allt hon och pappa inte hade råd med när vi var små ;) jätteroligt såklart men samtidigt kan man inte låta bli att undra om hon kan hålla det uppe ifall min bror också får barn framöver :p hon är väldigt noga med att det ska vara rättvist som tur är. Dottern är även först ut för sin generation i sambons familj. Hans syster är på g har jag hört så det kanske kommer mer smått så småningom. Vi får väl se om systern i så fall kan få med sambon ut på äventyr när han är föräldraledig. Det kunde vara roligt tycker jag.
 
Skönt med massage! Min sambo fick massera mig OFTA när vi väntade dottern, haha. Var lite knöligt mot slutet när det inte gick att sova på mage.

Jag gick förbi spegeln hemma utan tröja och fick en chock. Man hade kunnat gissa att jag var halvvägs genom graviditeten nästan xD hopplöst svullen på kvällarna!
 
@Kanintant Vi har som skönt är 2 robotar, så det rullar mest på av sig själv. (säger jag som inte jobbar alls med gården, jag har heltid i stan) Men när jag träffade sambon så var det uppbundet, och vilken skillnad det är på flexibilitet nu! Ska vi göra något så kan han va inne tidigt :) Fast det är ju såklart en livstil med mjölkkor men det tycker jag det är med alla slags gårdar. Fast mest fördelar! Men tror ni ni kommer kunna gå ner på deltid/halvtid på era andra jobb när ni tar över?

Åh, då har ni många djur förstår jag. Det blir ju helt klart mer flexibelt med robotarna och jag tror korna mår bättre med när de väljer själva när de vill bli mjölkade. Var på studiebesök på en gård här i närheten när de köpt robot, de verkar väldigt nöjda. Våra djur går också på lösdrift och mår så himla mycket bättre nu. När jag och sambon blev tillsammans för 13 år sedan så stod de fortfarande uppbundna och de var i färd med att bygga nya ladugården, betydligt mer lättskött. Ja det är het klart en livsstil, men just det där med fyra timmars mjölkning på morgon och lika många på kvällen hade inte passat oss alls, det blir så otroligt bundet, men med robot så är det ju en helt annan femma :).
Nje, men vi tror att jordbruket iaf ska ge en tjänst på 50 % men kanske mer med tiden om vi kan öka antalet djur. Å andra sidan så är det lättskött och tar knappt ingen tid att sköta vad gäller skötseln av djuren, sen när det är vårbruk osv så tar det ju betydligt mer tid samt röjning i skogen mm. Jag skulle gärna ta halvtiden hemma, sköta om fodringarna och så, jag trivs väldigt bra hemma och det skulle funka ihop med mitt egna företag i framtiden men vi får väl se lite hur vi delar upp det. I vårbruk och så behövs ju ofta två traktorer så då får vi köra båda samtidigt och hjälpas åt.Nu i början kommer vi jobba som vanligt och mest se till att företaget går runt och efterhand modernisera lite till och därför itne plocka ut lön än.
 
Idag har jag reggat mig på gym! Så peppad att komma i form ordentligt medan man fortfarande kan. Min medryttare var också träningssugen så vi ska iaf träna en gång i veckan sen hoppas jag kunna träna 2 gånger, har dock drygt 3 mil till stan så det är ju lite bensinpengar med. Sedan nyår när jag började må så mycket bättre så har jag bestämt att jag varje vecka ska få in 1 ridpass, 1 gympass, 1 yogapass (hemma) och resten av dagarna minst promenad eller något av det förstnämnda. Denna veckan är första riktiga veckan och så här långt har jag hållt mig till det, känns jätteskönt att komma igång. Hela december mådde jag ju halvkass + julmat osv så jag har känt mig så slapp och seg.
 
Heja Kanintant! Hoppas du får må bra så du kan fortsätta träna såsom du vill :)
Köra traktor kan jag knappt än.. Men jag har strängat lite och det va roligt! Slå va också kul men svårt att slå "fint" över hela fältet.
En halvtid är ju inte så lite :) vad är ditt företag för företag? Om du inte vill berätta så ignorera frågan. Jag älskar också lösdriften, de ser glada ut! Vårat är ett öppet system så de kan vandra runt och äta, sova och mjölka i vilken ordning de vill. Inga grindar någonstans :)
 
Nu blev jag helt galet sugen på att boka en tid ! I v 14 ska det väl inte vara någon fara bara man berättar att jag är gravid?

Har precis varit på gravidmassage och är påväg hem! Gud vad skönt det var! Himmelskt! Har haft så ont i nacke och axlar så behövde verkligen det.. Kan jag verkligen rekommendera! :love:
 
@Kaki Från vecka 14 har jag förstått det som att det är okej, där jag var hade dom en speciell kudde för gravida som de la på massagebänken med plats för mage och ömma bröst :D

Om semster; har inte varit där förut så det ska bli spännande med ett nytt land :) Åker den 16/1 och kommer hem den 2/2 så det blir ungefär två och en halv vecka.. :banana: Sen den 3/2 har vi RUL, nåt att ser framemot när man kommit hem!
 
Vecka 15 idag! Oj va det går! Längtar så mycket efter att känna den lilla mer, vill ju veta att den faktiskt är där inne :o :)

Det låter fantastiskt med både semester och massage, det sistnämnda ska jag försöka ta tag i också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 125
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp