Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gott nytt år! Hoppas att ni hade trevligt igår. Jag själv gick i säng tidigt efter en god middag och ett rör Pringles (nåja, sambon smakade några få, så många han hann med innan jag slukat dem) och vaknade vid midnatt av de där förbaskade raketerna. Oh vad jag tänkte onda tankar om alla i området! Jag skulle ju upp före 5 på morgonen.

Vill också lämna ett litet gnäll om hur jobbigt det är att gå från ganska stadig till lättstött, ledsen och arg :p
 
Gott nytt år! :bump:

Jul och nyår har avlöpt väl, trots att det alltid är lite stressigt att få allt klart.
Jag har långledigt, från 19/12 tom 7/1, så himla välbehövligt kan jag säga! Dock blev ju sonen naturligtvis sjuk och febrig dagarna innan jul, men tack och lov piggade han på sig.

Känner mig ganska pigg, och snart är det ju dags för rutinultraljud, blir nog i mitten av månaden.

Känner sparkar nästan varje dag nu, nån mer som börjat känna nåt?
 
@Thera härligt att känna den! Vilken vecka är du i? Men det är inte ditt första, då brukar man väl dessutom känna tidigare? Jag går in i vecka 14 i morrn, magen är så stor redan att många frågar om jag känner sparkar, men jag räknar med att det tar några veckor till.
 
Gott nytt år på er!
Jag tror att jag kanske har känt bebisen sparka några gånger. Det har känts som om någon snäpper med fingret mot magens insida. Är i v17 så det känns som att det skulle kunna vara det.

I förrgår fick jag mysa lite med sambons brorsdotter som är 2 månader. Hon var inte helt nöjd och lite gnällig men jag tycker ändå jag lyckades rätt så bra. Men jag kände lite att shit hur ska det här gå med min egna. Fast de hade haft noll koll när de fick henne och verkade ha fått blivit rutinerade fort så det löser väl sig. Fantastiskt söt är hon ju förstås så nu kan ju inte juni komma fort nog. Längtar
 
@Thera Skönt med långledigt! Här har det inte blivit sparkar än men jag är väl inte ens i v.10 (håller lite dålig koll). Däremot är jag lite rund redan. Min livmoder ligger i bakvägg så jag räknar med att det kommer att ta en stund innan sparkarna kommer även den här gången.
 
Jag är i mitten av vecka 15 och känner då och då som små elektriska stötar som jag tror kan vara den lilla, lite som om en elektrisk ål sprattlar till.. Kan lika gärna vara önsketänkande :D
Har haft en konstig obehaglig känsla i magen (livmodern) som kommit och gått, precis som att magen spänner till sig och sen släpper det direkt, En kollega förklarade att det kunde vara sammandragningar.. Det varar bara en halv sekund..
Hur tidigt fick ni sammandragningar och hur känns det? Känner att det är så tidigt för sånt, men jag kanske har fel.. Har bara haft så,nät jag varit igång och fläkt runt och tillexempel flyttat möbler på jobbet.. Kanske är träningsvärk? :p
 
@Thera härligt att känna den! Vilken vecka är du i? Men det är inte ditt första, då brukar man väl dessutom känna tidigare? Jag går in i vecka 14 i morrn, magen är så stor redan att många frågar om jag känner sparkar, men jag räknar med att det tar några veckor till.

Är i vecka 18, så jag ligger ju lite före.. Sen precis som du säger brukar omföderskor känna tidigare. Nu tyckte jag att jag kände redan i vecka 14-15, men sen avtog det för att sätta igång igen. Det är i vilket fall tidigare än med sonen.

En märklig men häftig känsla!
 
Hur har ni det? Själv är jag ledig just och det är så skönt!

Har ångest idag.. Var bort bjuden och värdparet hade gjort små snittar med gravad lax, den var nyöppnad och långt utgångsdatum.. Tänkte mig inte alls för och åt några små bitar, mängden var inte stor i sammanhanget med oj vilken ångest jag har nu! :down: Hur svårt kan det vara att komma ihåg att inte äta sånt?
 
Hej, hej!
Efter att ha smygläst ganska länge hoppar jag också in här... Gravid i vecka 15, beräknad till 3 juli. Första, 36 år.
Chocken kom den 23/12 när vi gjorde KUB-test, tvillingar!
Jag har mått oförskämt bra, särskilt med tanke på att det är två. Blev lite orolig i veckan då jag hade en mindre blödning (!!). Vul samma dag, då slog hjärtat på båda. Men det klart, oron gnager lite ändå...
 
@Mauen Grattis och Välkommen! Vad spännande med tvillingar.


I eftermiddag har vi varit en sväng på gekås, har bara 30min dit. Det var nästan folktomt, så vi hann med det vi skulle på två timmar och tog en recogniseringstur på babyavdelningen. Konstaterade att det finns det mesta där för en inköpstur till våren. Tittade inte på några babykläder dock.

Jag har mer och mer känningar av falsk ichias. En annan krämpa som kommit är när jag böjer mig ner och ska resa mig upp så känns det som att magmusklerna delar på sig, det gör lite ont men mest känns det skumt.

Magen har haft en rejäl tillväxtperiod de senaste veckorna så nu går det inte att dölja den längre.
Imorgon är första arbetsdagen för mig efter julledigheten. Sen är det ju ledigt igen på tisdag så det blir ju en riktig mjukstart. Skönt
 
Grattis @Mauen och välkommen :)

Jag har det bara bra, min mage är nästan som vanligt igen, dvs inte så uppblåst och konstig längre. Mår väldigt bra helt enkelt. Idag var jag ute och red en härlig tur, skulle verkligen bli så besviken om jag inte kan rida fullt ut i vår, då är det ju som härligast.
Har bestämt att jag ska börja träna på gym (mest löpband och "snälla" maskiner, inte massa tunga tyngder) och komma i bättre form, jag är i hyffsat bra som det är men känner att jag vill träna lite mer medan jag kan.
Idag gick jag in i v. 12, känns skönt. Nu är det 2 dryga veckor kvar till ul och KUB. Känns jobbigt att vänta så länge, vill ju veta nu att allt är bra.
 
Tack alla!
I början visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka, första och allt.
Men, kommit fram till att jag är nöjd. Är ingen ungdom precis, lika bra att ta två samtidigt (och hoppas man överlever första året...) :p
 
Grattis och välkommen, @Mauen! Häftigt! En- eller tvåäggs? Har du tvillingar i släkten?

Jag mår bättre och bättre, börjar verkligen tycka att det här känns häftigt! Magen är stor för att vara i vecka 14, och i fredags (13+0) kände jag tydligt att det sprattlade till där inne. Helt magiskt! Hade jag inte läst den utomordentliga beskrivningen här på buke att det kan kännas som en lavalampa i magen så hade jag nog inte fattat, men det var precis så det kändes. Detta gör dock att jag börjat fundera på om jag är längre gången än jag trott? Kanske bara är inbillning, det är ju väldigt individuellt när man känner och hur magen växer, men plötsligt känns det som att det vore skönt med ultraljud tidigare än 12 februari, som vi har just nu... Ska kanske ringa bm i morrn och höra vad hon tycker, om inte annat så bör hon ju kunna lugna mig lite :p

Nu har min sambo passerat halvtid för sin bortavaro och vi räknar ner! Han tycker såklart att det är vansinnigt jobbigt att vara så långt borta med allt som händer, men om 8 veckor har jag honom här igen! Längtar!
 
Det är förmodligen tvåäggstvillingar, men det går inte säga säkert förrän de är födda och ett DNA-prov har gjorts. På ultraljudet kollar man bland annat hur tjock skiljeväggen mellan dem är. I mitt fall är skiljeväggen tjock, vilket tyder på tvåäggs. Kollar även på placering av moderkaka m.m. Bättre med tvåäggs, mindre komplikationer.
 
Spännande med en tvillingmamma i tråden. Brukar alltid vara någon med så jag undrade vem det skulle bli.

Jag har det ganska bra. Har fortfarande saker jag inte gärna äter och mår illa av tanken, såsom ägg och pepparkakor :D har åkt på en förkylning (gammal nu) men den har gett mig halsont och rethosta såpass att jag knappt kan sova. Vaknar av att jag sväljer ibland och använder alvedon för att överleva. Jag saknar zyx!! Men, trots trötthet, ont och allt möjligt så jobbar jag. Sitter redo och väntar på att klockan ska bli ut i kylan-dags. Kan lägga till att jag hatar när sambon gör så för då är han alltid dålig i flera dagar sen och klarar ingenting. Ungefär som jag är nu med andra ord :p han har fått passa upp på mig en hel del i helgen.

Om.en vecka är det inskrivning med den nya graviditeten och då bestämmer vi väl även om vi gör kub men det tror jag väl att vi gör.

@superstar skönt att din sambo snart är hemma! Förstår att ni längtar båda två.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 124
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp