Sommarföräldrar 2015 del 2

Jag jobbar visst på att slå rekord i antal poster har :p

Julklapparna... Ja, bebis fick något gosdjur, ett par bollar, ena med någon bjällra i och andra en vanlig mjuk. Lite kläder, en bilbarnstol. Ja, ungefär det :p och så lite pengar på kontot. Vi har sagt flera gånger till våra föräldrar att de inte ska ösa saker över barnen för de hinner ändå inte leka med allt. Lilltjejen ärver ju storasysters bebisleksaker också, som förvisso inte är särskilt många :D Jag byggde skallror av pringlesrör och makaroner, de var tydligen roligare än de jag hittade i affärerna.
 
Sätt knäet i stolen när du drar åt säkerhetsbältet. Dra åt bältena mot golvet, släpp dem och dra några mm till. Fäst dem i stolen igen. Funkar i alla fall på min hi-way :p
Får testa det, kanske kan sambon och jag samarbeta :) en trycker ner stolen och den andra drar åt. Gick ut och drog lite i banden igår men kunde inte bestämma mej om det är sätet som är för mjukt eller om banden faktiskt lossnar igen vid spännena.

Angående dregglisar så har jag sytt några själv med plastad frotté på baksidan. Då kan dom bli rejält blöta utan att bli obekväma och kalla mot halsen. Skulle behöva några till för ibland rinner dregglet konstant:D
 
Vi byter dreglisar hela hela tiden. Svärfars sambo har sytt några med plastad frotté på baksidan.
Annars är mina favoriter från märket Pippi, finns typ på babyproffsen.

Ang julklappar så fick T en stokke tripp trapp stol, två leksaker, lite kläder, en galonnoverall i större storlek, en mini kånken väska och fonder.
Vi bad också om att inte få en massa massa saker.
 
Får testa det, kanske kan sambon och jag samarbeta :) en trycker ner stolen och den andra drar åt. Gick ut och drog lite i banden igår men kunde inte bestämma mej om det är sätet som är för mjukt eller om banden faktiskt lossnar igen vid spännena.

Angående dregglisar så har jag sytt några själv med plastad frotté på baksidan. Då kan dom bli rejält blöta utan att bli obekväma och kalla mot halsen. Skulle behöva några till för ibland rinner dregglet konstant:D
Mina säten är ganska djupa så de lär ha fulaste märkena ever när vi tar ur stolarna men så får det bli :p
 
Vi har massa olika dregglisar, några som är plastade och de är bäst! Kan kolla vilket märke... Idag har vi vart på stan och köpt vantar och mössa, verkar ju äntligen bli lite vinter.

Bytt till sittdelen på vagnen också, det var populärt! Sitter så nöjd och tittar.

Vi kör ju lite EC-light (grodhåller vid i princip alla bajsar och har så gjort sedan födseln men låter det ändå komma i blöjan). Igår tog jag av blöjan och lät det komma i toaletten istället så ska försöka bli bättre på det nu, när hon bajsar 1-3 ggr per dag istället för typ 5 som tidigare.

Sömnen har varit rätt risig här nu ett tag. Dagtid sover hon bra men vaknar oftare nattetid. Ammar kort stund och somnar fort om så ska väl inte klaga, men man vill ju alltid få sova mer...
 
Vad har ni för dreglisar? Jag klädde nyss min lilla i en som verkar vara plast eller nåt i. den låter lite när man knögglar ihop den i alla fall. Frotté på båda sidor. Det står babyboom i den och jag vill minnas att den är tät för fukt och sånt. Den är från när stora tjejen var bebis, ingen aning om var vi hittade den.

Vill minnas att de dreglar inför varje ny tand så det fortsätter lääänge.
Både köpta typ H&M samt hemsydda. De hemsydda är stora med nåt tjockare bakom som inte släpper genom väta. Syrran syr,jag beställer;)

Märks bra att tanden bryter fram. Har plötsligt förvandlats till en gnällig,otålig pojk med ett nytt ljud i rockärmen - gallskrik i högsta tonarten. Katterna vinklar öronen och vi får väl tinnitus. Det är inte nåt han gör då han är lessen utan det är kul att skrika då man leker eller hoppa i hoppgungan.
 
Behöver er hjälp.

Köpte en bilbarnstol igår, det blev en maxi cosi mobil xp. Provade att montera den i bilen, för skoj skull, men kunde inte få den att sitta bra. Framåt-bakåt sitter den som berget men går att röra rätt mycket i sidled. Ska det verkligen vara så? Monterade den fram eftersom den ska vara fram sen när det är dags att byta.


Spänn banden innan du tar ner stödbenet. och köp ett antiglid skydd. Finns billigt på biltema för ca 80:-, sätesskydd.
 
Det ska finnas någon annan variant till äldre. Träbygel med läderrem tror jag. Ska jag mäta min som bygeln funkar på ifall säljaren inte vet årsmodell?
Vi lyckades konstatera tillsammans att den var för gammal. Men tack!

Tänkte också på den där äldre varianten, men den är nog bökigare att få tag på. Men nu vet jag vad jag ska hålla koll efter. De nya är ju hutlöst dyra :o
 
Jag har börjat känna mig lite konstig och jag är väl medveten om att sömnen inte är så bra. Därför började jag räkna uppvaken inatt. På mindre än 8 timmars sömn (lite oklart exakt när jag slocknade) har jag blivit väckt av hungrig bebis mer än 14 gånger. Slutade räkna där någongång. Så, en gång i halvtimmen då, kanske lite mer. Jag tror att jag har tillåtelse att vara lite konstig. Nu har bebis börjat dagen med blöjbyte och berättar roliga historier eller vad det nu är hon berättar :p
 
Jag har börjat känna mig lite konstig och jag är väl medveten om att sömnen inte är så bra. Därför började jag räkna uppvaken inatt. På mindre än 8 timmars sömn (lite oklart exakt när jag slocknade) har jag blivit väckt av hungrig bebis mer än 14 gånger. Slutade räkna där någongång. Så, en gång i halvtimmen då, kanske lite mer. Jag tror att jag har tillåtelse att vara lite konstig. Nu har bebis börjat dagen med blöjbyte och berättar roliga historier eller vad det nu är hon berättar :p
Åh herregud :crazy: Jag som ikväll går tidigt i säng på grund av några "dåliga nätter" ska nog tänka en tacksam tanke till min bebis ändå... :crazy:
 
Jag har börjat känna mig lite konstig och jag är väl medveten om att sömnen inte är så bra. Därför började jag räkna uppvaken inatt. På mindre än 8 timmars sömn (lite oklart exakt när jag slocknade) har jag blivit väckt av hungrig bebis mer än 14 gånger. Slutade räkna där någongång. Så, en gång i halvtimmen då, kanske lite mer. Jag tror att jag har tillåtelse att vara lite konstig. Nu har bebis börjat dagen med blöjbyte och berättar roliga historier eller vad det nu är hon berättar :p
Stackare.
 
Jag har börjat känna mig lite konstig och jag är väl medveten om att sömnen inte är så bra. Därför började jag räkna uppvaken inatt. På mindre än 8 timmars sömn (lite oklart exakt när jag slocknade) har jag blivit väckt av hungrig bebis mer än 14 gånger. Slutade räkna där någongång. Så, en gång i halvtimmen då, kanske lite mer. Jag tror att jag har tillåtelse att vara lite konstig. Nu har bebis börjat dagen med blöjbyte och berättar roliga historier eller vad det nu är hon berättar :p

Stackare, inte konstigt att du känner dig konstig. Hade precis lika förut. Och fortfarande ibland i perioder när han sover oroligt. Men det är inte ofta längre.
 
Jag har börjat känna mig lite konstig och jag är väl medveten om att sömnen inte är så bra. Därför började jag räkna uppvaken inatt. På mindre än 8 timmars sömn (lite oklart exakt när jag slocknade) har jag blivit väckt av hungrig bebis mer än 14 gånger. Slutade räkna där någongång. Så, en gång i halvtimmen då, kanske lite mer. Jag tror att jag har tillåtelse att vara lite konstig. Nu har bebis börjat dagen med blöjbyte och berättar roliga historier eller vad det nu är hon berättar :p

Så jobbigt, hoppas du får sova bättre snart :)
Här har vi börjat vakna varje timme hela natten för mat.... Men än är jag människa!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 951
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 106
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 427
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 439
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp