Usch fy och blä. Har fått magsjuka och sambon är iväg och jobbar nu i två dagar på ett av militärens fartyg. Har som himla tur att farfar kunde komma och hämta T.
Vad gör man om man inte har nåt kontaktnät? Måste vara så himla jobbigt.
Men fy! Så bra att du kunde få barnvakt, det räcker gott och väl att ta hand om sig själv i den situationen
Jag håller tummarna för snabbt tillfrisknande!
Här är vi själva för första gången på 3 veckor, jag och lilla fröken. Sambon har haft semester och det har verkligen varit lyxigt att få så mycket tid tillsammans alla tre. Och jag har hunnit rida massor
Men nu när vi är själva igen blir det tydligt hur mycket K har utvecklats de senaste veckorna, det är ju inte samma tjej som jag var hemma med innan
Vaken mer, vill ha mat på annat vis än ur brösten och sitter på golvet och leker? Var tog min bebis vägen?
Denna vecka kastar verkligen tillbaka mig till vardagen som föräldraledig iaf! Föräldragrupp på bvc idag, teori inför babysim i morrn, babycafé på öppna förskolan på onsdag och på torsdag ska vi träffa föräldragruppen från graviditeten som vi fortfarande hänger med! Fullt upp
Ska bli kul att se alla andra bebisar som också växer så det knakar.
I fredags var jag på mitt jobb och gjorde upp planeringen för året. Sambon kommer jobba utomlands en hel del så vi byts av lite fram och tillbaka men jag kommer vara hemma mest. 23 maj går jag iaf tillbaka till jobbet första gången. Tur att det är långt dit
När ska ni börja jobba?
Har dock redan nu börjat jobba lite, nämligen på mitt gamla jobb som ridlärare. Har tre lektioner på lördagar och det är sååå roligt. Både att få komma hemifrån och göra något annat men framförallt att komma hem igen sen
Härligt att vara efterlängtad
Hoppas bara att det kommer fortsätta fungera när sambon åker utomlands och vi ska förlita oss på moster och mormor. Jag tycker att det är mycket jobbigare än vad jag hade trott att lämna bort K. Hur ser ni på det där? Har ni haft mycket barnvakt än? Vår lilla tjej är inte helt nöjd hos andra och det är svårt att veta om man ska "träna" på det eller vänta tills det blir bättre ändå.