Sommarföräldrar 2015 del 2

William är 4 mån och 1v.

Tjat om nästa barn ja...hann knappt hem från bb innan det började. Fy trött som fan,blödande,kunde inte sitta,hinkar till tuttar som läckte mjölk - sex och ännu 9 mån släpande på bebis var inte det första jag tänkte på:nailbiting: min man och min första konversation efter förlossn var att lova varandra att aldrig mer göra om det. Men jag har ändrat mig :angel:Tanken på att aldrig mer få snusa en liten bebis i nacken känns hemsk:o
 
Anton är 7 månader idag. Det har hänt mycket de senaste veckorna motoriskt och han har ett större intresse för att ta sig fram till saker.
Han "bollar" med leksaker mellan händerna. Bankar och skakar saker hej vilt, ibland så han träffar mig i ansiktet, aj! Han sitter ganska bra utan stöd och kan sitta och leka med saker i händerna. Han har börjat rulla runt från både rygg och mage, innan har han inte förstått vitsen med det. Sambon kom hem med en gåstol i veckan, ska bli spännande att se när han förstår hur han kan ta sig fram i den. Då lär det bli dags att börja barnsäkra :D
 
Här har vi haft första, men förmodligen inte sista tillbudet.

Hade lagt Edith i vår dubbelsäng för jag skulle bädda rent i hennes säng som står precis bredvid.

Hon har bara kunnat rulla runt från rygg till mage men inte tvärtom så jag tyckte det var lugnt när jag la henne i mitten.

Så när jag står där och bäddar hör jag världens duns, på golvet ligger en helt chockad unge, först helt tyst, sen börjar hon gallskrika. :cry:

Trodde mitt hjärta stannade.

Hon skrek jättelänge, men tack och lov gick det bra. Hon fick bara ett märke på kinden av en sån där grenkontakt (?) som jag har bredvid sängen till laddare och sånt.

Fy tusan!! :down:
 
Här har vi haft första, men förmodligen inte sista tillbudet.

Hade lagt Edith i vår dubbelsäng för jag skulle bädda rent i hennes säng som står precis bredvid.

Hon har bara kunnat rulla runt från rygg till mage men inte tvärtom så jag tyckte det var lugnt när jag la henne i mitten.

Så när jag står där och bäddar hör jag världens duns, på golvet ligger en helt chockad unge, först helt tyst, sen börjar hon gallskrika. :cry:

Trodde mitt hjärta stannade.

Hon skrek jättelänge, men tack och lov gick det bra. Hon fick bara ett märke på kinden av en sån där grenkontakt (?) som jag har bredvid sängen till laddare och sånt.

Fy tusan!! :down:

Nej fy, vilken tur att det gick bra!
 
Här har vi haft första, men förmodligen inte sista tillbudet.

Hade lagt Edith i vår dubbelsäng för jag skulle bädda rent i hennes säng som står precis bredvid.

Hon har bara kunnat rulla runt från rygg till mage men inte tvärtom så jag tyckte det var lugnt när jag la henne i mitten.

Så när jag står där och bäddar hör jag världens duns, på golvet ligger en helt chockad unge, först helt tyst, sen börjar hon gallskrika. :cry:

Trodde mitt hjärta stannade.

Hon skrek jättelänge, men tack och lov gick det bra. Hon fick bara ett märke på kinden av en sån där grenkontakt (?) som jag har bredvid sängen till laddare och sånt.

Fy tusan!! :down:
Fy sjutton vad läskigt. Tur det gick bra.

Mamma berättade för mej, för några veckor sen, att jag gjort samma sak. Och då hade jag ändå inte börjat rulla runt än.
 
Det låter så kul när du skriver sådär :rofl: Jag är säker på att de kan massor ;)
Håller med, att vara bebisförälder handlar uteslutande om att framhäva sitt barn! Mitt barn håller på att lära sig saker om tyngdkraften till exempel, hon blir nog fysiker. Hon är också duktig på att hitta lappen med tvättinstruktioner på allt hon får i händerna och hon är himla bra på att göra olika ljud! För ett halvår sen kunde hon mest ligga på pappas arm och sova ;)
 
Håller med, att vara bebisförälder handlar uteslutande om att framhäva sitt barn! Mitt barn håller på att lära sig saker om tyngdkraften till exempel, hon blir nog fysiker. Hon är också duktig på att hitta lappen med tvättinstruktioner på allt hon får i händerna och hon är himla bra på att göra olika ljud! För ett halvår sen kunde hon mest ligga på pappas arm och sova ;)
Räcker det inte med att bebisen är hur söt som helst? :love:
 
Här har vi haft första, men förmodligen inte sista tillbudet.

Hade lagt Edith i vår dubbelsäng för jag skulle bädda rent i hennes säng som står precis bredvid.

Hon har bara kunnat rulla runt från rygg till mage men inte tvärtom så jag tyckte det var lugnt när jag la henne i mitten.

Så när jag står där och bäddar hör jag världens duns, på golvet ligger en helt chockad unge, först helt tyst, sen börjar hon gallskrika. :cry:

Trodde mitt hjärta stannade.

Hon skrek jättelänge, men tack och lov gick det bra. Hon fick bara ett märke på kinden av en sån där grenkontakt (?) som jag har bredvid sängen till laddare och sånt.

Fy tusan!! :down:
Fy, min fasa!!

Trots att mina inte kan något :p så är ju han rätt mobil. Ser framför mig hur han trillar från skötbordet ner i klinkergolvet... (ryser)
 
@Thera
Läskigt! Tur att det gick bra ändå. Jag antar att man blir härdad som förälder såsmåningom :)

A har självmant slutat med napp. Han var ju så himla förkyld för några veckor sedan, så då gav vi inte honom den och nu vill han inte ha den längre. Skönt att slippa att vänja av den sen, men det är ju onekligen lite smidigt att kunna plugga in den ibland :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 953
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 106
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 431
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 442
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp