Har bara läst på sistone, mobilen har varit trasig och lånetelefonen var så jobbig att skriva på. Men nu har jag en sprillans ny
Här har lilla K hunnit bli 4 månader. Hon sover fortfarande mycket på dagarna, men däremellan är det full fart. Oftast glad och rutinerna börjar sitta. De senaste dagarna har hon vaknat kl 4-5 och varit på ett strålande humör
Snackat och skrattat och tjoat. Egentligen nöjd men vi kan ju inte sova när hon låter
så vi har börjat ta över henne i vår säng och då somnar hon oftast om efter en stund. Går det att lära henne att det inte är morgon redan då så vore det ju bra.
Igår köpte vi en sån bitring som man lägger i frysen och den var väldigt poppis. Tror egentligen inte att tänderna är på gång riktigt än men det verkar ändå klia en del, dom växer väl på där nere i tandköttet nånstans.
Jag har satt in hormonspiral! Gjorde det redan på efterkontrollen (
). Vill absolut inte ha hormoner, men inte heller för mycket mens/ont såklart. Än så länge är jag väldigt nöjd men mensen har inte kommit än så vi får väl se vad jag tycker när den kommer
Har ni som har de lite äldre bebisarna börjat med något annat än amning/ersättning än? Här funkar äntligen amningen problemfritt så jag vill hålla hårt i den och rekommendationerna är ju 6 månader nu, men sedan K fick börja sitta med i stol vid bordet är hon allt mer nyfiken på vår mat, så det ska ändå bli spännande att börja låta henne smaka såsmåningom