Sommarföräldrar 2015 del 2

Min äter 180-210 var 5e timme dygnet runt. Fick förklarar av läkaren att hans mjölkfria ersättning är tunnare och att 180 i den kunde liknas med 150 i vanlig ersättning om man ser till näring och mättnad.
Inser nu att han inte alls äter mycket. Försöker jag ge oftare än var 5e vill han inte äta och jag får i honom kanske 30ml och sen börjar han krångla.

Han äter ca 750ml per dygn, enligt tabellen på burken ska han äta drygt 1050ml.

Han har än så länge gått bra upp i vikt så jag är inte oroad.
 
Då låter det ju som att han är heeelt normal :D

Jag har försökt få lite ordning i vår hall och hallgarderob. Sambon tycker att vi behöver mer förvaring, men nu håller jag inte med längre efter att jag har räknat hur många jackor han har, 13st varav 6 hängde framme. Jag tycker snarare att han kan skänka bort de som han inte använder längre :meh:. Jag har 6st och 2 är framme.
 
Min är snart 3 mån och åt för 2v sen 1200ml/dygn. Han fick magknip av mängden och hetsätandet. Slutade sova och bara grinade. Vi fick lov att börja med välling (egengjord majs) samt lite smakisar. Han har lugnat i med mjölken,äter ca 800-900 ml, sover sina vanliga 2-4h turer (dock har han också lärt sig att powernappa), sover hela natten (halleluja) och magen är bra.
 
Här är vi nog mitt uppe i 12 veckors-språnget. L har varit extra gnällig, dom senaste dagarna, och har spontant börjat storgråta flera gånger. Det går inte trösta henne men hon lugnar sig, och blir glad, om man visar henne något färgglatt så skötbädden (med tillhörande mobil) är välbesökt. Idag har hon varit jättetrött och jag har fått agera napp större delen av dagen. Inget mej emot för då har jag kunnat kolla ifatt dom avsnitt av ghost adventures jag missat:o:D. Märks att hon utvecklas för igår och idag har hon kunnat greppa sin skallra och inte behövt bli förbannad för att händerna inte gör som hon vill:p.

Hon växer så det knakar också. Köpte en fleeceoverall för nån månad sen som var stor som ett tält då, idag kunde hon ha den (lr lite stor är den fortfarande) Min lilla pytta börjar bli stor:love:
 
Minns ni min akvarieläcka jag städade efter en kväll i somras? Har fått konstaterat idag att jag har förhöjda värden på fukt i golv och väggar. Yuk! Ocab pratade om att fb vill att vi gör något så är det väl troligt att det ska borras i golv och väggar och sätta in fläktar. I dotterns sovrum alltså :crazy: känns väldigt besvärligt men hon får väl flytta ut i bäddsoffan i vardagsrummet i värsta fall. Vi får inte plats allihopa i vårt sovrum.

Nåja, tacka vet jag försäkringsbolaget som får stå för hela kalaset och tar beslut om åtgärd. Det blir nog bra så småningom. Nu ska jag åka själv med båda barnen till akvariebutiken i Bromma, med tåg, och köpa reservdelar till ett trasigt filter och kolla om de kan limma om det läckande akvariet så jag kan sparka igång det igen :) tösen gillade ju sina firrar. Upp till bevis om tåg är ett bra transportmedel när man åker själv med tjejerna, haha. Jag har inte vågat prova innan. däremot har buss på kortare sträckor gått bra. Det här handlar om en resa på 1.5 h enkel väg.
 
Var inte mening att förhöra dig :)
Antog bara att det var tvärbanan och fastnade där i tanken för den är så barnvänlig och jag gillar verkligen den.
 
Var inte mening att förhöra dig :)
Antog bara att det var tvärbanan och fastnade där i tanken för den är så barnvänlig och jag gillar verkligen den.
Det var länge sedan jag åkte den. I stället fick jag stressa med folk på centralen som knuffas och har bråttom hem från jobbet ;) jag har bekymmer med att jag gnisslar tänder vid stress och kom på mig själv när jag stod och väntade på en hiss. Jag är inte van vid det där längre.
 
Jag har första barnfria helgen. Ligger på hotellrummet, i mjuka lakan och tittar på tv. SJÄLV!!! Himmelskt.
Åh, det låter rätt skönt :)

Vi åker ålandsbåt i slutet av månaden. Jag och min sambo bokade in en svit till oss och vi ska äta god (hoppas jag) mat, frukost osv som vi inte har lagat själva och som vi inte behöver städa efter.
 
Här är det nog en tand på G. Det har gnällt nåt överjävligt i två tre dagar. Dregset har ökats som bara den, vi måste byta dreglis ungefär varje timme för då är den genomblöt.
Ni vet när man gör precis allt fel, så har det varit.
Idag har han varit dålig i magen, mörk grönt löst bajs. Lite rinig i näsan också.
Då slog det mig att det hade dom pratat om på BVC. Att dom kan bli dåliga i magen och typ förkylda när tänderna kommer.
Så jag kände efter, jomenvisst nog är det allt en liten tand som försöker tränga igenom. Svullen i tandköttet, och när man drar fingret över så känner man en vass pigg vid framtänderna. Tittade också och kunde se en liten liten liten vit prick.

Hoppas den kommer upp fort för han är inte alls rolig att ha och göra med just nu :( är gnällig och ledsen om vartannat. Sover väldigt dåligt också.
 
Just nu känns det som att ett smärre mirakel behöver inträffa för att jag och sambon ska kunna gå på julbord med hans jobb om 3 veckor och ha barnvakt. A tyckte återigen att det var otäckt att vara iväg på kalas. Den här gången sa jag till att han var blyg, så de flesta höll lite distans. Men han ville absolut inte sitta hos sambon så jag kunde dricka mitt kaffe. Det var bara jag som dög.

Är det bara att härda ut?
Jag tänker lite som så att trygga barn tar för sig och är som vanligt. Just nu är han inte alls trygg när vi inte är hemma. Så då får jag stå för tryggheten och så får vi hoppas att det går över snart. Dock tänker jag att sambon kanske behöver spendera tid med A mer på tu man hand hemma, där A är trygg med honom så att det inte bara är jag som duger när det blir lite läskigt.
Tyvärr har vi en timme både till mina föräldrar och svärföräldrarna. Så det blir ju inte tillräckligt ofta vi ses för att A ska ha en bra relation med dem ännu.
 
Just nu känns det som att ett smärre mirakel behöver inträffa för att jag och sambon ska kunna gå på julbord med hans jobb om 3 veckor och ha barnvakt. A tyckte återigen att det var otäckt att vara iväg på kalas. Den här gången sa jag till att han var blyg, så de flesta höll lite distans. Men han ville absolut inte sitta hos sambon så jag kunde dricka mitt kaffe. Det var bara jag som dög.

Är det bara att härda ut?
Jag tänker lite som så att trygga barn tar för sig och är som vanligt. Just nu är han inte alls trygg när vi inte är hemma. Så då får jag stå för tryggheten och så får vi hoppas att det går över snart. Dock tänker jag att sambon kanske behöver spendera tid med A mer på tu man hand hemma, där A är trygg med honom så att det inte bara är jag som duger när det blir lite läskigt.
Tyvärr har vi en timme både till mina föräldrar och svärföräldrarna. Så det blir ju inte tillräckligt ofta vi ses för att A ska ha en bra relation med dem ännu.
Min äldsta har haft god relation till sin mormor nästan hela tiden. Mormor bor 2.5-3 h bort men har alltid ägnat massor med tid åt dottern när de ses och varit med i ett par dagar i alla fall varje gång. Mormor har bättre relation än alla andra släktingar än så länge trots att flertalet bor betydligt närmare. Kanske för att de träffas mer intensivt när det sker?

Kanske inte något som hjälper dig men jag upplever att de hela dagarna och övernattningarna har varit bra för deras relation.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 966
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 110
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 452
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 457
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp