Sommarföräldrar 2014

Skjut mig!! Ungen skriker och skriker. Vad är det för fel??? Kan inte komma på att jag ätit något konstigt? Åtminstone inte som jag ätit förut... Stackars barn.

Skjut mig!! Ungen skriker och skriker. Vad är det för fel??? Kan inte komma på att jag ätit något konstigt? Åtminstone inte som jag ätit förut... Stackars barn.

Stackars barn och stackars dig :(

Så här två år försent insåg jag att dottern troligen inte klarar av gluten, ev även laktos. Troligen har hon haft ont i magen nästan jämt, men tyvärr smärttålig så hon visat det genom hyperaktivitet (sov max en kvart om dagen som liten) och ammade jämt..

Så det är bra(!) att din pojk så tydligt visar att något är fel. Även om det måste vara skitjobbigt för er.

Har en kompis vars bebis inte tålde vanlig mjölk så de fick börja med mjölkfri ersättning

Får avvakta helgen, var ju trots allt första gången det var såhär. Bytte bröst efter jag skrev det där och då åt han och somnade och släppte nån prutt så det gick iaf över. Och vid nästa matning sket han så nu är allt frid och fröjd :)

Tänk så nöjd man kan bli över lite bajs :D

Så är det här hemma, dottern har ju strul med magen så varje gång hon lämnar en normal bajsblöja är det nästan så vi firar ^^

Nu börjar fogarna bråka ordentligt, trappor och backar ligger inte på plussidan.
...Och vårt hus består typ av trappor :p

Gynbesök idag. Allt såg bra ut, bebisen har resignerat och låg stilla och fint vid ctg den här gången. Huvudet är kvar nere, total viktuppgång 12 kg, blodtryck 110/70, hB 125 för två veckor sedan. Allt stängt och förslutet där inne, så precis som jag trodde är det inte riktiga värkar jag har. Foglossningen håller sig i skinnet också som tur är, gör ont om jag ändrar läge eller går för mycket men inte annars.

Igår var det stora körsbärsskördedagen här. Min man stod på svärmors körsbärsträd större delen av dagen vilket gav horribla mängder körsbär. Vi höll på till halv tre i natt och körde tre rundor i inkokningsautomaten, gav bort tre stora skålar till grannar och frös in nästan fyra liter - sedan orkade vi inte mer... Bearbetade drygt 28 liter igår. Sockret tog slut så jag köpte mer efter gynbesöket och så kokade vi 14 burkar marmelad på det som vi inte hann med igår. Allt detta från ett enda träd - och en bekant till svärmor hade redan skördat minst 10 kg innan vi kom! Svärmor själv lyckas alltid vara på semester när körsbären är klara - oavsett när detta inträffar. Det festliga är ju att en granne i onsdags berättade att de skulle åka till hennes föräldrar över helgen och frågade om vi ville ha körsbär från hennes pappas trädgård... Jag tackade förstås ja (vi gillar körsbär!) för jag kunde ju inte ana hur mycket svärmor skulle ha! Så risken finns att vi får ännu mer på söndag.

Är inne i en sötperiod, jordgubbar, choklad och så har jag fastnat för sådana här :d
Ekorrens-Klassisk-2014-web.jpg

Supergoda och som jag äter med gott samvete, men över 20 spänn för 100 gram ! :eek:

Börjar känna av behovet av att äta ofta nu. Blir skitgrinig om jag inte får mina mellanmål mellan maten.
Går in i vecka 33 idag .

Haft många riktigt onda sammandragningar idag på fm trots stillasittande.
Samt ont på/i sidorna av magen, typ som vid sammandragningarna men magen blir inte hård, är det det som kallas förvärkar?
Hade aldrig några sådana med dottern.

@DarkInNight : Min bm brukar säga att förvärkar/övningsvärkar osv är värkar som inte påverkar livmodertappen/-munnen. Man börjar alltså inte öppna sig av dem. De kan nog kännas väldigt olika, även riktiga värkar är ju olika från person till person.

Hej! Min bebis tittade ut natten till söndag, den 15 juni. Två timmar efter bf ;) Började känna värkar här hemma med 8 min mellanrum vid 22 tiden. Åkte in 22.30 och dottern föddes 02.10. Öppen tre cm när vi kom in, och en timme senare 7 cm. Det gick snabbt och var intensivt. Förlorade mycket blod efteråt då livmodern inte ville dra ihop sig, runt 2 L. Så fick ligga i fl-sängen i 12 timmar. Spruta i rumpan, mediciner och till slut två påsar blod. Kunde inte sätta mig upp, blev yr och hann försvinna några sek på väg ner i sängen igen.
Men jag och dotter mår bra nu!

Haft många riktigt onda sammandragningar idag på fm trots stillasittande.
Samt ont på/i sidorna av magen, typ som vid sammandragningarna men magen blir inte hård, är det det som kallas förvärkar?
Hade aldrig några sådana med dottern.

Jag tillhör egentligen hösttråden (BF 5/9) men kikade in här ändå.. Jag har en liknande känsla i magen idag, men ingen aning om vad det är? Har haft mycket sammandragningar hela graviditeten och blivit kollad för dessa, då de i perioder kom regelbundet och gjorde ont. Idag har jag liksom "bara" smärtan men utan att det känns som livmodern dras ihop nämnvärt. :confused:

Det får väl bli ännu ett samtal till MVC imorgon om det inte ger sig under kvällen/natten.

Jag tillhör egentligen hösttråden (BF 5/9) men kikade in här ändå.. Jag har en liknande känsla i magen idag, men ingen aning om vad det är? Har haft mycket sammandragningar hela graviditeten och blivit kollad för dessa, då de i perioder kom regelbundet och gjorde ont. Idag har jag liksom "bara" smärtan men utan att det känns som livmodern dras ihop nämnvärt. :confused:

Det får väl bli ännu ett samtal till MVC imorgon om det inte ger sig under kvällen/natten.
Ja så har ju jag också!
Dock inget min Bm sagt något särskilt om.

Aven har har det varit jobbigt idag med massor av mer eller mindre onda sammandragningar. Fy tusan, vill inte ha det sa har i fyra veckor till! Maste vanta till 7:e juli dock men sedan far han garna komma.

Aven har har det varit jobbigt idag med massor av mer eller mindre onda sammandragningar. Fy tusan, vill inte ha det sa har i fyra veckor till! Maste vanta till 7:e juli dock men sedan far han garna komma.
Konstigt att så många av oss har sammandragningsproblem (oj så lustigt ord det blev).
Undrar vad det beror på.

Förra grav fick jag bara vanliga icke-onda sammandragningar ibland under dressyrpassen, men då var det bara att skritta runt lite så blev det bra och sen var det bara att köra på igen.
Nu får jag liksom onda sammandragningar av allt känns det som, både av att sitta still, ut och gå, och jag reser mig upp eller lite hastiga rörelser. Och de kan hålla i sig läänge.
Kanske är tur att jag inte har någon häst som jag vill hålla igång den här gången :)
Vissa dagar är det mer än nog att bara se till att de lever, är oskadda och har mat och vatten :p

Konstigt att så många av oss har sammandragningsproblem (oj så lustigt ord det blev).
Undrar vad det beror på.

Förra grav fick jag bara vanliga icke-onda sammandragningar ibland under dressyrpassen, men då var det bara att skritta runt lite så blev det bra och sen var det bara att köra på igen.
Nu får jag liksom onda sammandragningar av allt känns det som, både av att sitta still, ut och gå, och jag reser mig upp eller lite hastiga rörelser. Och de kan hålla i sig läänge.
Kanske är tur att jag inte har någon häst som jag vill hålla igång den här gången :)
Vissa dagar är det mer än nog att bara se till att de lever, är oskadda och har mat och vatten :p

Forsta graviditeten hade jag inte heller nagra problem, andra (eller ja, det var ju egentligen tredje om man ska vara noga) var det betydligt mer och nu ar det annu varre.

Vet inte om det generellt bli mer och mer dock.

Köra bil kan jag också få riktigt ont av, både onda sammandragningar och riktigt ont men utan att magen blir hård.
Knepigt som sagt
Det är inte ligament och sånt som töjer sig då? Det gjorde väldigt ont imellanåt tyckte jag! Men det borde ju inte kännas om du är stilla förstås!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka