Sommarföräldrar 2014

Det är inte ligament och sånt som töjer sig då? Det gjorde väldigt ont imellanåt tyckte jag! Men det borde ju inte kännas om du är stilla förstås!
Ingen aning om det är ligament som bråkar :)
Men det kan göra ruskigt ont i sidorna av magen, och det tar ett tag innan det lugnar sig. Men det brukar gå fortast om jag lägger mig ner.

@majola nu när du säger det.. undrar om jag inte läste någonstans att sammandragningar kan vara värre efter första barnet.

Den 21 juni klockan 10:14 kom vår lille pojk! 3490 g och 50 cm lång.

10172855_10152156944757826_8781278353809551767_n.jpg

@Ireland och @Sessan_84 Stort Grattis :)

Jag har också massor av sammandragningar... och förvärkar. Blev lite orolig första gången jag kände av det... men min syster som är barnsjuksköterska sa att det var normalt och bara "träning".
Blir så pirrig med alla bukebäbisar som kommit nu!

Jag red ikväll!! Lycka!! Det var inte ens svårt att komma upp :)
Blev ca 30 min skrittjobb i hagen vid stallet bara men vad roligt :)

Min häst är väl kanske inte den optimala heller egentligen, nu spelar det väl visserligen inte så stor roll men kändes inte lika ok när jag var gravid. Hon är 7 år nu men riden kanske 6 månader totalt så hon är som en unghäst att sitta på, men nu ska det väl bli ordning på den här damen också! :) Kanske kan hon slutA rymma av tristess också!

Igår fick vi ett rejält skrämskott. Fröken var still igår när jag gick upp, hon brukar alltid ha en boink-period direkt på morgonen men inte nu. Under dagen brukar hon vara lugn så det var ju inget konstigt. Sen när sambon kommer hem brukar hon vakna till och vid 21-tiden börjar de riktiga ninjatricken komma fram, men inte igår. Små små buffar eller krafsningar bara längst ner och då när jag provocerat rejält. Drack både sött och kallt, la mig på sidan men fick som mest fram fyra vettiga rörelser. Vid 22 blev jag faktiskt orolig och bad sambon ringa förlossningen och de sa åt oss att komma in direkt så skulle vi köra en remsa.

En timma med koll på hjärtat, som inte alls satt där det gjorde när BM lyssnat alla andra gånger, senast för en dryg vecka sen. Pulsen pendlade mellan 110-145 men låg mest runt 125, det var barnmorskan nöjd med. In till läkaren som ultraljudade och hittade ett huvud långt ner till vänster och fötterna åt höger på sidan, hon ligger liksom diagonalt på nåt vis. Vi såg rörelser men de kändes inte! Troligtvis hade hon vänt sig under natten och sparkade nu plötsligt inåt där det inte känns så mycket (ingenting). Allt såg bra ut så vi fick åka hem och var lugnade.

I morse var hon igång som vanligt igen men sparkarna känns annorlunda och på nya ställen. Så otroligt skönt att de tog oss på allvar direkt för fy så oroliga vi hann bli. Tokfia att skrämmas sådär.

Igår fick vi ett rejält skrämskott. Fröken var still igår när jag gick upp, hon brukar alltid ha en boink-period direkt på morgonen men inte nu. Under dagen brukar hon vara lugn så det var ju inget konstigt. Sen när sambon kommer hem brukar hon vakna till och vid 21-tiden börjar de riktiga ninjatricken komma fram, men inte igår. Små små buffar eller krafsningar bara längst ner och då när jag provocerat rejält. Drack både sött och kallt, la mig på sidan men fick som mest fram fyra vettiga rörelser. Vid 22 blev jag faktiskt orolig och bad sambon ringa förlossningen och de sa åt oss att komma in direkt så skulle vi köra en remsa.

En timma med koll på hjärtat, som inte alls satt där det gjorde när BM lyssnat alla andra gånger, senast för en dryg vecka sen. Pulsen pendlade mellan 110-145 men låg mest runt 125, det var barnmorskan nöjd med. In till läkaren som ultraljudade och hittade ett huvud långt ner till vänster och fötterna åt höger på sidan, hon ligger liksom diagonalt på nåt vis. Vi såg rörelser men de kändes inte! Troligtvis hade hon vänt sig under natten och sparkade nu plötsligt inåt där det inte känns så mycket (ingenting). Allt såg bra ut så vi fick åka hem och var lugnade.

I morse var hon igång som vanligt igen men sparkarna känns annorlunda och på nya ställen. Så otroligt skönt att de tog oss på allvar direkt för fy så oroliga vi hann bli. Tokfia att skrämmas sådär.
Fy så otäckt, skönt det inte var någon fara!

Precis sa dar hade jag med forsta barnet. Han hade vant sig och sparkarna kandes inte. Det ar toklaskigt! Bra att ni akte in.

@Madick Fy 17 va hemskt =( Men skönt att allt var bra! Igår var trollet jättelugnt och jag var i läget att ringa för att åka in, men då och då kände jag rörelser och hade tid hos bm idag på fm. Hen reagerade iaf när jag gjorde en del rörelser och på pappas röst osv. Idag är det "som vanligt".

Undrar också om inte trollet kommer att komma tidigare... får sammandragningar av ingenting och förvärkar, sen så har magen sjunkit ner och huvudet låg lågt ner. Men ska lämna prov imorgon för min bm vill utesluta uvi.
Bm sa åt mig att vila och vara lugn.... men på lördag ska vi på ett stort bröllop. ... Sen så blir jag såååå rastlös av att sitta still...

@Madick Fy 17 va hemskt =( Men skönt att allt var bra! Igår var trollet jättelugnt och jag var i läget att ringa för att åka in, men då och då kände jag rörelser och hade tid hos bm idag på fm. Hen reagerade iaf när jag gjorde en del rörelser och på pappas röst osv. Idag är det "som vanligt".

Undrar också om inte trollet kommer att komma tidigare... får sammandragningar av ingenting och förvärkar, sen så har magen sjunkit ner och huvudet låg lågt ner. Men ska lämna prov imorgon för min bm vill utesluta uvi.
Bm sa åt mig att vila och vara lugn.... men på lördag ska vi på ett stort bröllop. ... Sen så blir jag såååå rastlös av att sitta still...

Du får väl göra allting lååååååångsamt istället :)

:banghead:
Korkad!
Storhandlade med tvååringen idag.
Var fullt på parkeringen så vi fick parkera en bit ifrån.
Dottern valde bilvagn, sån där lång sak som är helt omöjlig att styra och på ickegolv åker den åt alla håll.
Såg inte fram emot att behöva skjuta den fram och tillbaka flera gånger över parkeringen med trött och hungrig unge..

Så jag valde att bära kassarna, tre stycken fullproppade och tunga åbäken över hela parkeringen, fy så dumt.
Fogarna :devil:

Näpp den affären blir det inge mer under graviditet, om jag inte handlar själv.
Familjeparkeringar däremot, är en jäkla bra uppfinning!

Annars mår jag helt okej :bump:

Imorse provade jag vågen igen, har tappat två hekto de senaste veckorna av någon anledning. Kanske rör mig mer nu när orken är bättre?

Men då borde jag väl få fortsätta svulla i grädde va? :o:d

...ja jag är hopplöst förälskad i grädde, har alltid varit. :D
Det är som att vara i himmelriket nu när kan jag unna mig själv att blanda i en skvätt grädde i allt möjligt, till jordgubbarna, frukostgröten, te't osv. Allt blir ju tio gånger godare med grädde!

Tycker att du kan frossa grädde med gott samvete @DarkInNight!

Kompisen fick barn natten till igår, hon var beräknad tre dagar efter mig. SÅ himla orättvist!
Men jag har haft mensvärk till och från hela dagen, kanske närmar sig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka