Sommarföräldrar 2014

Igår kväll myste jag med bebis (det ni, kan ni tro det efter allt jag klagat och svurit).
Visste ju att han låg med huvudet nedåt, och så började det kittlas långt ner i magen. Jag gissar på att han fifflade lite med händerna eller något, hur som helst var det urmysigt :love:

Men det där att verka hästar ska jag nog inte göra mer, har värkt som sjutton idag vid rörelse och gjort ont när jag lyfter dottern. Och när jag sätter mig ner är jag alldeles öm mellan benen :cautious:
Får se om hovslagaren kommer imorgon som avtalat då :devil:

Och herregud vilken ridabstinens jag har!!!! :p

@DarkInNight Hoppas att det ger med sig snart! Fattar inte hur du klarat verka... tycker magen är ivägen för allt nu. Skulle skura under sängen och fick gå ner på knä, det kändes och fick sammandragningar och ont. Håller tummar och tår att hovslagaren kommer... !

Usch @lillepia det låter inte roligt =( Men skönt att bäbis mår bra

Har packat bbväska här med, men vattenfast mascara tänkte jag inte på, tack för tipset @WBanna

@Madick hur går det med ryggen?

Tack hyfsat bra med ryggen nu. Inte helt ok men nu kan jag leva normalt igen. Var på kontoret några timmar och kände att det var nog att utmana ödet så i morgon blir det hemmajobb igen. Roligast var en tjej på jobbet som lyssnade när vi pratade om ryggar och naprapat och jag sa att det går ju bort nu när jag inte kan ligga på mage för bebisen och hon kläcker ur sig "Va, är du gravid?". Jag tycker nog det är svårt att missa, men hon är väl en sån som inte tittar så noga på hur folk ser ut kan jag tänka. Lustigt var det iaf.

Kan inte föreställa mig hur det måste kännas med ryggskott och gravid :crazy: Har illa nog att sova, eftersom det knappt går att ligga på sidan för mig. Tycker det är sjukt obehagligt när bäbis far runt när jag ligger på sidan. Det är illa nog för att jag ska gå och oja mig under dan =/

Jag har en sån kompis... gick ner 10 kilo och hon såg inte det... hon såg inte heller när jag hade lagt på mig ca 15 kg innan heller på kort tid pga av medicinering.

Var på sommarfest på jobbet och var i 6 mån när jag var tvungen att bli sjukskriven, men många föräldrar förstod inte varför jag var borta och hade inte sett att jag var gravid. Fast jag då gick som en halt anka och med bälte.

Tack hyfsat bra med ryggen nu. Inte helt ok men nu kan jag leva normalt igen. Var på kontoret några timmar och kände att det var nog att utmana ödet så i morgon blir det hemmajobb igen. Roligast var en tjej på jobbet som lyssnade när vi pratade om ryggar och naprapat och jag sa att det går ju bort nu när jag inte kan ligga på mage för bebisen och hon kläcker ur sig "Va, är du gravid?". Jag tycker nog det är svårt att missa, men hon är väl en sån som inte tittar så noga på hur folk ser ut kan jag tänka. Lustigt var det iaf.
Är du säker på att du inte kan ligga på mage? Jag fick massage i typ v 34 för jag hade så ont i ryggen skuldran. Pallade upp med handdukar under bröstet och sen under magen. Funkade jättebra!

Försökte gräva ur en grop i sanden på sandstrand och det var tvärkört. Magen är stoooor :-)
Det finns speciella gravidbänkar som många massörer/naprapater har! Då plockar man bort delar ur bänken så att mage och/eller bröst hänger fritt :D Funkar skitbra :)

Kommer det några fler sommarbebisar? :)

Har såå svårt att hitta amningsbh som jag gillar! Beställde två från minimundus som jag tyckte verkade bra, dom var inte billiga. Provade den ena en dag och jag hade ont i bröstet på kvällen, tyckte inte att den klämde eller så men den måste väl ha gjort det.. Bestämde mig då att den andra säkert inte heller är bra, har dock inte provat den än..
Har ett par kvar sedan dottern var liten dom är mer i sport-bh modell fast inte så stabila. Dom kan jag faktiskt ha och gillar men hade ju velat ha nån "vanlig" bh. Har provat en från Lindex också som jag inte gillade..

Kommer det några fler sommarbebisar? :)..

Japp, min kom i söndags, drygt 60 timmar efter vattenavgång. Mådde toppen direkt efteråt och känner mig fortsatt oförskämt pigg trots ganska lite sömn. Lillkillen är lite liten och tappade mycket vikt första dygnen så vi har varit kvar på BB tills idag men nu är det hemgång. Han ska heta Hugo Gustav och var 2590 gr tung och 48 cm lång när han föddes i 38+6.

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Pojke född 15/6, 48 cm, 2590 g
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Kommer det några fler sommarbebisar? :)

Har såå svårt att hitta amningsbh som jag gillar! Beställde två från minimundus som jag tyckte verkade bra, dom var inte billiga. Provade den ena en dag och jag hade ont i bröstet på kvällen, tyckte inte att den klämde eller så men den måste väl ha gjort det.. Bestämde mig då att den andra säkert inte heller är bra, har dock inte provat den än..
Har ett par kvar sedan dottern var liten dom är mer i sport-bh modell fast inte så stabila. Dom kan jag faktiskt ha och gillar men hade ju velat ha nån "vanlig" bh. Har provat en från Lindex också som jag inte gillade..

Jag hade också jättesvårt att hitta amnings-bh, för jag hatar sladdriga saker utan bågar. H&M m fl hade mest utan bågar och de på Lindex hade för små kupor, men till slut hittade jag en hos Change. Dom har inte mycket att välja på, endast en modell i vitt eller svart, och den var dyr. Men den var både snygg och skön, så den rekommenderar jag: http://change.com/se/florence-5.html

29704363-29704363.jpg

@Pilo jag är faktiskt inte riktigt säker hur jag fick till verkningen, drygt var det iaf. Men idag kom hovslagaren så nu slipper jag på ett tag igen :)

Och apropå inte se att någon förändrat sig, jag ser inte heller sånt :o

Grattis @hjärter_dam!

Amningsbh 'ar gav jag upp sist..
Fula och obekväma, kändes bara som bortkastade pengar.
Jag använde vanlig bh'ar med knäppe fram tillsammans med mamma/gravid -linne. Fungerade mycket bättre :)

Jag hade också jättesvårt att hitta amnings-bh, för jag hatar sladdriga saker utan bågar. H&M m fl hade mest utan bågar och de på Lindex hade för små kupor, men till slut hittade jag en hos Change. Dom har inte mycket att välja på, endast en modell i vitt eller svart, och den var dyr. Men den var både snygg och skön, så den rekommenderar jag: http://change.com/se/florence-5.html

29704363-29704363.jpg

Var in på Change nu på lunchen, 50% på allt i hela butiken!

Jag använde också vanliga bh:ar, men nu i efterhand tycker jag att dom luktar surt efter mjölkläckage. Har tvättat massor med gånger, men får inte bort lukten helt. :(

Var in på Change nu på lunchen, 50% på allt i hela butiken!

Jag använde också vanliga bh:ar, men nu i efterhand tycker jag att dom luktar surt efter mjölkläckage. Har tvättat massor med gånger, men får inte bort lukten helt. :(

..och jag har inte alls haft problem med lukt i mina bh´ar :)

Oj vad länge sedan det var jag hann vara inne o skriva något här!

Först, stort Grattis till er som redan fått!

Här fick vi för oss att köpa hus mitt i allt och flyttade i fredags så har verkligen haft fullt upp. :)
Jobbar fortfarande heltid och hade väl tänkt fortsätta till 4 juli om allt rullar på. Har ett stillasittande jobb så det fungerar trots bråkande höfter.

Idag var vi inne på bäckenmätning samt TUL pga min höftskada. Fick bedömt av ortopeder att en vaginal förlossning inte ska vara ett problem för höftens skull. Dock ligger bäbis i säte och har senaste tiden ökat lite för mkt i vikt som det ser ut nu så vi ska tillbaka den 30 juni och göra vändningsförsök samt en ny mätning. Så vi får se lite vad som händer här om det blir snitt eller inte. Har ju inte nån större lust att klämma ut en jättebäbis direkt. :eek:

Japp, min kom i söndags, drygt 60 timmar efter vattenavgång. Mådde toppen direkt efteråt och känner mig fortsatt oförskämt pigg trots ganska lite sömn. Lillkillen är lite liten och tappade mycket vikt första dygnen så vi har varit kvar på BB tills idag men nu är det hemgång. Han ska heta Hugo Gustav och var 2590 gr tung och 48 cm lång när han föddes i 38+6.

Stort Grattis!:) Nästa bebis på tur borde ju vara min nu:love:

Har på två kvällar satt i mig en hel tub med mjukost, fasiken så gott det var på knäckemacka .

Ibland finns det inget stopp, tur både knäckebröd och mjukost tog slut :o

Jag har visst slutat äta ordentligt igen. Jordgubbar och vattenmelon går i och nån frukostmacka. Känner att jag verkligen borde äta något mer men kan inte komma på något som lockar alls.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka