Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@DarkInNight
Har de kanske olika "policy" på olika förlossningar? Vilken är din förlossning?
Jag grät hysteriskt när bebisen satte igång också
Falun är närmast.
tänk vad mycket oro man hinner samla på sig på kort tid
Aha! Dit kanske jag blir skickad när det är dags. Vad jag förstår så kan vi i Uppsala bli skickade till Gävle, Falun, Västerås eller Stockholm.
Men verkligen! Och jag tänker, är jag orolig nu, hur blir det inte då när bebisen väl ploppat ut?
Jag ska åka till familjen neråt i landet för en vecka, bm tycker att jag ska ta med bb-väska.
Men ehh.. Vad ska det vara i den då?
Några ombyten med sköna kläder, trosor, strumpor, ett par amnings-bh:ar och kanske en bh i större storlek (mina tuttar blev enorma några dagar och min man fick slänga sig iväg till Lindex för att köpa en elefant-bh ), pyjamas, sköna skor där även lite uppsvullna fötter får plats, kläder och strumpor till bebisen, snuttefilt el dyl till bebisen, necessär med hygienprylar, laddare till mobilen, några tidningar/böcker/iPad att ha som tidsfördriv, kanske en eller ett par påsar godis om du gillar sånt. Blöjor behöver du inte ta med dig, det finns på BB. Om du ska åka bil, så måste du ju ha ett babyskydd med dig också.
Men perfekt, tack!
Hur myckey kläder behövs det till bebisen? Räcker det med två bodys och ett par byxor?
En liten mössa är bra att ta med sig till bebisen också! Dom kan ha lite svårt att hålla värmen i början.