Sommarföräldrar 2014

Jag har bf 22/6 såmlite bråttom verkar bebis ha. Men värkarna är väldigt ynkliga än så länge och på tok för oregelbundna så det lär ta sin lilla tid innan det blir barn här.

Jobbig natt, haft starka värkar som kommer alldeles för sällan. Sovit 10-40 minuter mellan värkarna men varit tvungen att resa mig eller byta ställning i varje värk för att härda ut. Nu har värkarna avtagit helt. Ska in på ctg på Antenatal kl 9, nu lockar en igångsättning mycket.

Jobbig natt, haft starka värkar som kommer alldeles för sällan. Sovit 10-40 minuter mellan värkarna men varit tvungen att resa mig eller byta ställning i varje värk för att härda ut. Nu har värkarna avtagit helt. Ska in på ctg på Antenatal kl 9, nu lockar en igångsättning mycket.

Hur går det för dig?

Har kommit på en ny sak min gravidkropp har för sig :D
Den kan inte rapa ordentligt, helst inte när halsbrännan är igång :p:confused:

Vilket leder in på frågan, om ni har halsbränna, vad äter/gör ni för att bli av med den?

Har kommit på en ny sak min gravidkropp har för sig :D
Den kan inte rapa ordentligt, helst inte när halsbrännan är igång :p:confused:

Vilket leder in på frågan, om ni har halsbränna, vad äter/gör ni för att bli av med den?
Novalucol tuggtabletter funkar extremt bra för mig. Inte nog med att det hjälpte med en gång utan efter tre dagars användande har det tagit bort halsbrännan helt (peppar, peppar). Ingen halsbränna alls på två-tre veckor nu.

Idag har mina fötter konturer! Känner mig piggare också, det kanske hänger ihop. Vet inte varför dock så det är ju inget jag kan göra om liksom.

Idag har vi shoppat bebisgrejer. Det blev en säng (fynd på IKEA), madrass och sänggrejer, 10 vikblöjor, babyskydd, andningsbart madrasskydd och babymonitor!

Jag åt galieve mot halsbrännan, samt mandlar och fil! Grunden var att undvika allt som gav halsbränna, typ juice, kolsyra, kaffe osv. Sedan mkt fil och en näve mandlar med jämna mellanrum. Och när det var som värst funkade galieve!

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g
6 keilir (andra barnet) Pojke 30/5, 52 cm, 3440 g
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Jag får halsbränna av allt som är gott :mad: , godis, chips :p
Värst av allt är nog att jag får halsbränna av det goda te jag har hemma. Får prova någon annan sort och se om det går bättre. Te måste ju bara gå att dricka om jag blir sugen.

Tvärtemot Madick så har min dag varit piss.
Förmiddagen OK - svalt ute. Sen mot lunch blev jag mer och mer däckad, hela eftermiddagen var jag helslut - soligt och varmt ute.
Framemot sextiden kändes det som att kroppen vaknade till liv igen - svalt ute.

Sen tvåtimmars läggning gjorde att mitt humör är i botten. Trodde jag skulle få ägna en liten stund på kvällen till tentaplugg iallafall, men icke...

Dags för nästa oro.
Bebis brukar härja på som sjutton på morgonen när jag vaknar och när jag lägger mig på kvällen. Sparka och leva runt.

Igår och idag har han inte alls sparkat som han brukar. Jag känner att han är vaken och rör sig men inte alls lika kraftfullt och härjigt.

Ska man avvakta eller ringa. Ringer man förlossningen eller BM?
@Energi. Hur gjorde du?

Dags för nästa oro.
Bebis brukar härja på som sjutton på morgonen när jag vaknar och när jag lägger mig på kvällen. Sparka och leva runt.

Igår och idag har han inte alls sparkat som han brukar. Jag känner att han är vaken och rör sig men inte alls lika kraftfullt och härjigt.

Ska man avvakta eller ringa. Ringer man förlossningen eller BM?
@Energi. Hur gjorde du?

Förlossningen. Och naturligtvis så ringer du bums!

Förlossningen. Och naturligtvis så ringer du bums!
Jo då, ringde förlossningen (bums till och med) .

Och fick väl ingen större reaktion utan det var ju väldigt vanligt att man känner mindre om bebis vänder på sig och sparkar inåt.

Hennes råd var att ligga två timmar på ena sidan och räkna rörelser/sparkar . 10 ggr = normalt.

Jag hatar verkligen det här att allt ska vara så normalt.
Insåg i duschen nyss att mitt förtroende för vården hänger på en skör tråd efter mina två graviditeter.
Allt som jag upplevt som väldigt jobbigt och kämpigt har de klassat som normalt som sen visat sig inte alls ha. varit normalt.
Och mamman, dvs jag i det här fallet, får ta smällen i form av både psykiskt och fysiskt dåligt mående.

Tack vården, jag vill inte ha fler barn pga er.

Kände iaf nyss en liten spark så jag hoppas han kommer igång igen så jag slipper ha något mer med vården att göra.
Föda hemma kanske.

Jo då, ringde förlossningen (bums till och med) .

Och fick väl ingen större reaktion utan det var ju väldigt vanligt att man känner mindre om bebis vänder på sig och sparkar inåt.

Hennes råd var att ligga två timmar på ena sidan och räkna rörelser/sparkar . 10 ggr = normalt.

Jag hatar verkligen det här att allt ska vara så normalt.
Insåg i duschen nyss att mitt förtroende för vården hänger på en skör tråd efter mina två graviditeter.
Allt som jag upplevt som väldigt jobbigt och kämpigt har de klassat som normalt som sen visat sig inte alls ha. varit normalt.
Och mamman, dvs jag i det här fallet, får ta smällen i form av både psykiskt och fysiskt dåligt mående.

Tack vården, jag vill inte ha fler barn pga er.

Kände iaf nyss en liten spark så jag hoppas han kommer igång igen så jag slipper ha något mer med vården att göra.
Föda hemma kanske.

Jo allt är verkligen normalt. Eller hur.

Jag är inte ett fan av att överdriva men blir jag på smällen igen kommer jag vid minsta oro parkera mig på lämplig mottagning...

Jo allt är verkligen normalt. Eller hur.

Jag är inte ett fan av att överdriva men blir jag på smällen igen kommer jag vid minsta oro parkera mig på lämplig mottagning...

Ja allt du varit med om... Väldigt normalt. Finns nog inget normalare..

Har funderat på att slå upp ett tält på deras parkering. Hade man inte varit så jäkla trött så.

Den där lilla sparken nyss tröstade mig väldigt iaf. Och han har nog hicka igen.
Blir helslut av all oro.
Får nog ta och samla ihop mig lite så inte hela dagen blir bortkastad.

Ja allt du varit med om... Väldigt normalt. Finns nog inget normalare..

Har funderat på att slå upp ett tält på deras parkering. Hade man inte varit så jäkla trött så.

Den där lilla sparken nyss tröstade mig väldigt iaf. Och han har nog hicka igen.
Blir helslut av all oro.
Får nog ta och samla ihop mig lite så inte hela dagen blir bortkastad.
Här brukar de svara att oftast är det helt normalt men att man för säkerhets skull gärna kollar upp det. Dvs om mamman vill så får hon komma in och det görs en enkel koll så att hjärtat slår som det skall på bebisen,

Här brukar de svara att oftast är det helt normalt men att man för säkerhets skull gärna kollar upp det. Dvs om mamman vill så får hon komma in och det görs en enkel koll så att hjärtat slår som det skall på bebisen,
Ett sånt svar hade ju varit trevligt att få, att bli bekräftad i de känslor man som orolig mamma känner.

Ett sånt svar hade ju varit trevligt att få, att bli bekräftad i de känslor man som orolig mamma känner.
Jag tror det exakta svaret var när jag ringde och frågade hur pass orolig jag borde vara med tanke på att jag kände av minskade rörelser var "Vi tycker att det alltid brukar vara bäst att kolla upp det där även om det så gott som alltid är helt normalt".

Det är ett lugnande svar du fick. Ett sånt svar som jag gärna velat få.

Ett svar som säger att det troligen inte är något fel (redan här blir man ju lugnare), men kom gärna in för att få det uppkollat (ta det lugnt, vi tar hand om dig, dig oro och din bebis) , så välkommen så (du är inte ivägen, vi tar dig på allvar och även om det inte är någon fara så är det bra att kolla upp).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka