Det här med slemproppen... När jag väntade dottern så märkte jag inte av att den släppte. Idag har det varit mycket flytningar men lite annorlunda, både mer och mer slemmigt *ursäkta*. Fick sätta i trosskydd då det gick igenom och jag kände det var lite blött.. Kan det vara slemproppen? Är ganska genomskinligt. Har bf på lördag, hoppas på att inte gå över...
Det här med sambos som inte hjälper till. Jag har fått skälla lite på min emellanåt. Har dottern själv hela dagarna och är ofta helt slut när han kommer hem från jobbet vid 18 tiden. Jag kan då tycka att han tar över och är med henne sista 1,5 timmen tills hon ska lägga sig och sen även lägger henne. Men det är inte alltid självklart
Det är nog svårt för dem att sätta sig in i hur vi mår, och det är en så lång tid man är trött och mår dåligt och är orörliga pga olika anledningar. Sen är vi ofta lite känsliga med. Jag är i alla fall, och kan överreagera ibland, även om jag inte vill erkänna det just då
Men visst, man kan tycka att de borde fatta allt detta själva utan att vi ska behöva förklara! Min man är väldigt svårväckt på natten, och det är alltid jag som masar mig upp när dottern inte kan sova eller liknande. Det är jobbigare att väcka honom helt enkelt. Likaså på morgnarna kan han lätt ligga till 10 om jag inte tvingar upp honom. Det kan göra mig galen.