Sommarföräldrar 2014

Här fick vi ju ett roligt besked här på förmiddagen. Vi kommer att bli uppsagda så vi kommer få lov att flytta ur huset vi bor i i höst. Nu har vi ju letat hus en längre tid men det är svårt att hitta något som känns rätt. Nu sätts ju saker och ting lite mer på sin spets så det kan ju vara positivt, att det verkligen blir något nytt. Vi får nog också höra oss för om det inte är lika bra att bygga nytt...
Ojdå, akutleta hus med andra ord.
Stressigt. Hoppas ert drömhus plötsligt blir till salu.

Men oj! Bor ni där ni gör så det ingår i jobbet?
Vi har hyrt ett litet hus i några år, nära mina föräldrar där mina hästar står. Därav lite mera kruxigt att flytta längre bort, när man har barn och så så är det stor skillnad på att få lov att åka bil till stallet (även om det bara skulle handla om 15-20 min) än att kunna gå på nån minut.

Det här med slemproppen... När jag väntade dottern så märkte jag inte av att den släppte. Idag har det varit mycket flytningar men lite annorlunda, både mer och mer slemmigt *ursäkta*. Fick sätta i trosskydd då det gick igenom och jag kände det var lite blött.. Kan det vara slemproppen? Är ganska genomskinligt. Har bf på lördag, hoppas på att inte gå över...

Det här med sambos som inte hjälper till. Jag har fått skälla lite på min emellanåt. Har dottern själv hela dagarna och är ofta helt slut när han kommer hem från jobbet vid 18 tiden. Jag kan då tycka att han tar över och är med henne sista 1,5 timmen tills hon ska lägga sig och sen även lägger henne. Men det är inte alltid självklart :) Det är nog svårt för dem att sätta sig in i hur vi mår, och det är en så lång tid man är trött och mår dåligt och är orörliga pga olika anledningar. Sen är vi ofta lite känsliga med. Jag är i alla fall, och kan överreagera ibland, även om jag inte vill erkänna det just då ;) Men visst, man kan tycka att de borde fatta allt detta själva utan att vi ska behöva förklara! Min man är väldigt svårväckt på natten, och det är alltid jag som masar mig upp när dottern inte kan sova eller liknande. Det är jobbigare att väcka honom helt enkelt. Likaså på morgnarna kan han lätt ligga till 10 om jag inte tvingar upp honom. Det kan göra mig galen.
Såna slemmiga flytningar hade jag ett par dagar innan bebis kom ut! Fick också lov att ha trosskydd för det var så slajmigt. Det var inte helt genomskinligt, bara i början. Sen blev det lite brunaktiga.

@Ireland Oj, en till på väg snart? Håller tummarna =)

@keilir Vet många häromkring som köpt tomt och bygger själva energisnåla och egenkomponerade hus. Vi letade hus på landet, men antingen var det för mycket att göra (vi ville inte ha mycket renoveringar av många skäl) eller så förlorade vi budningarna. Till sist blev i stan, inte stor stad, men ändå.. trivs ändå. Men kan känna ibland, att vi kanske skulle ha byggt själva på nått ställe ändå när jag ser hur bra det gått för andra nu =P Hoppas att ni hittar något ni vill ha!

@DarkInNight Låter som en bra ide :up: Känner några med grävmaskin. Kommer ihåg en sak man skulle gå i på spadelen uppe på Experium. En Kneip. En "gå i pool" med en del varmt och en del iskallt vatten. Toppen för blodcirkulationen i benen.

Slipat och spacklat i de två rum vi ska göra om, köpa färg imorn + en sväng förbi B*P*sen och hämta en såndär babybox... och kanske kika på annat :angel:

@Pilo det låter ju perfekt :D
Går det att reglera så den fungerar året om med kallt vatten under gassande sommardagar och varmt till kalla vinternätter? Sån skulle man haft.. =)

Så duktig du är, det där grundarbetet är så jäkla segt och tråkigt. Roligare när färg eller tapeter ska upp och man ser att det händer något!

Jag tror vi renoverade ihjäl renoveringslusten i förra huset, har ingen som helst lust eller ork att börja att göra om rummen i nuvarande hus.

Nu har jag inte varit inne och skrivit på så länge att jag inte hålla isär vad alla skriver. Men jag gör ett försök:

@Energi : självklart ska minskade fosterrörelser kollas upp! Du gjorde helt rätt!

@Ireland : Lycka till och hoppas att det kommer igång snart. Med första barnet började proppen släppa på fredag kväll och han föddes klockan två på måndag morgon. Med andra barnet märkte jag aldrig något av proppen, antagligen släppte den först i samband med förlossningen. Vi pratade om det på kursen idag, att det kan vara helt olika.

@DarkInNight : Vad jobbigt det låter. Jag är hyfsat nöjd med min man faktiskt. Ibland var jag lite irriterad på helgerna för att "sabbade" (nåja, rubbade snarare) barnens och mina rutiner med att sova långt in på förmiddagarna osv osv. Men eftersom jag visste att hans väckarklocka ringde 5:30 varje morgon, och han sedan ofta jobbade tio timmar och har runt två timmars restid per dag så kunde jag inte riktigt med att säga något. Nu är han föräldraledig sedan i måndags och vi har utan kommentarer tagit varannan morgon sedan dess. Han tycker visserligen att det är rätt jobbigt med barnen, men han är ju inte van att ha dem på "heltid" och de är dessutom båda två i en rätt skitjobbig fas just nu (fast väldigt kul!). Det enda som stör lite - men det blir nog också bättre med tiden - är att när jag går upp med dem så kan jag duscha, klä barnen, fixa frukost och stryka innan han går upp. När han går upp med dem så hänger de alla tre fortfarande omkring i pyjamas när jag stiger upp. I bästa fall har han satt på kaffe typ.

Min bm tycker för övrigt att det är hög tid att packa en liten "nödväska" nu . :eek: Det kan hon väl, rent objektivt, ha helt rätt i, men det känns ändå så overkligt. Med första barnet packade jag runt v. 36-37 tror jag (man hade ju ändå inget annat för sig...), det dottern packade jag något senare har jag för mig. Den här gången har jag inte ens börjat tänka på det. Det känns lite som att den här ungen ändå aldrig kommer att komma på riktigt (är det normalt eller?)

Vi har barnkalas för sonen på lördag och efter det ska jag ta tag i det där. Helt säkert... Vad lägger ni i bb-väskan?

I natt kl 1 vaknade jag av att vattnet gick, syndafloden rakt ut i sängen. Lite svaga och oregelbundna värkar i natt men nu har det helt stannat av. Ska in på kontroll om någon timme. Om bebis föds på lördag får den dela födelsedag med sin farfar så vi hoppas den ändå vill ut idag, trots att det är fredagen den 13e :)

I natt kl 1 vaknade jag av att vattnet gick, syndafloden rakt ut i sängen. Lite svaga och oregelbundna värkar i natt men nu har det helt stannat av. Ska in på kontroll om någon timme. Om bebis föds på lördag får den dela födelsedag med sin farfar så vi hoppas den ändå vill ut idag, trots att det är fredagen den 13e :)

Vad spännande!! Verkar ju verkligen som att nåt är på gång! När har du bf?
Jag vaknade i natt av att jag hade en liten blöt pöl under mig. Gick ner på toa och då rann det några droppar längs benen. Jag anar att detta är slemproppen. Brukar den vara rinnig? Det jag kunde se längs benet var att det var både genomskinligt och vitt, som sperma typ. Rann längs benet när jag gick ner för att kissa några timmar senare igen. Men då har jag legat på en handduk så vet inte om det har läckt så mycket. Eller ska man åka in och se så det inte är fostervatten som läcker?

Jag vaknade i natt av att jag hade en liten blöt pöl under mig. Gick ner på toa och då rann det några droppar längs benen. Jag anar att detta är slemproppen. Brukar den vara rinnig? Det jag kunde se längs benet var att det var både genomskinligt och vitt, som sperma typ. Rann längs benet när jag gick ner för att kissa några timmar senare igen. Men då har jag legat på en handduk så vet inte om det har läckt så mycket. Eller ska man åka in och se så det inte är fostervatten som läcker?
Så rann det på mig också. Men jag tyckte att det var så pass slajmigt ändå så jag trodde inte det var fostervatten. Men det verkligen rann. Fick lov att ställa mig i duschen!

Lycka till! Hoppas det sätter fart :)

Min minsta (innan den här då) är född fredag den 13e, en riktig lyckodag!

Så rann det på mig också. Men jag tyckte att det var så pass slajmigt ändå så jag trodde inte det var fostervatten. Men det verkligen rann. Fick lov att ställa mig i duschen!

Okej, riktigt så mycket rinner det inte på mig. Hade en konstig känsla i magen när jag var uppe i natt. Men den är så gott som borta nu.. Usch vad trött man blir när man tror att det är på gång och så avtar det!! Man blir arg ;)
Kände mig så pass konstig att jag bad sambon stanna hemma från jobbet. Tänkte då att han kunde upp och ge dottern frukost och jag sa att vi kanske kunde röja och städa lite så här är fint ifall vi behöver åka. Jo.. Han sov till halv 10 när jag tvingade upp honom och då hade jag hunnit både tvätta och städa i två timmar. Han behövde vila upp sig inför en ev vaken natt. tack för den!!

Jag har bf 22/6 såmlite bråttom verkar bebis ha. Men värkarna är väldigt ynkliga än så länge och på tok för oregelbundna så det lär ta sin lilla tid innan det blir barn här.

Han sov till halv 10 när jag tvingade upp honom och då hade jag hunnit både tvätta och städa i två timmar. Han behövde vila upp sig inför en ev vaken natt. tack för den!!

Läste detta för min man och han skrattade så han tappade andan. Men sedan sa han gravallvarligt att det ju sannolikt är mycket svårare för din man att hålla sig vaken under förlossningen än för dig! :D

Bara för att jag igår kväll att det känns som om den här bebisen aldrig kommer så tror jag att sänkvärkarna (vad heter det på svenska??) har börjat här. Mycket sammandragningar idag kombinerat med att det drar lite i undre delen av buken. Min bebis ligger fortfarande rätt högt i magen, jag har halsbränna och kan inte äta så stora portioner, men nu kanske den vill börja dra sig mot startposition?

Så himla spännande med alla som närmar sig förlossningen!

Här händer det inte mycket, alls. Är så trött på att vara gravid nu. Har sån vidrig smärta i bäckenet/ljumskarna/muttan.

Läste detta för min man och han skrattade så han tappade andan. Men sedan sa han gravallvarligt att det ju sannolikt är mycket svårare för din man att hålla sig vaken under förlossningen än för dig! :D

Haha jo det är ju iofs sant! kanske så han menade! Jag lyckades iaf att inte snäsa av honom allt för mycket när han kläckte ur sig det, haha.

Jag har haft lite mensliknande värk i hela magen idag, som jag inte haft innan. Sammandragningar som vanligt men inte särskilt tätt.. När de kommer spänner det i nedre delen av magen och även i hela underlivet. Bebis är fixerad sen 3 veckor tillbaka och jag tycker att magen sjunkit sen minst en vecka. Kan sitta upp och äta på ett annat sätt än innan tex.

Vi hade tänkt köra på den gamla hederliga färdknäppen som alla tipsar oss om :D Men vet inte om vi vågar nu, ifall det är så att det är fostervattenläckage så är det väl inte så bra? Är det slemproppen bara har jag för mig att man fortfarande kan ha sex? Vi provade det förra helgen, men det resulterade bara i massa förvärkar som inte ledde nånstans. men tänkte att jag kanske är mer redo nu.. Inte för att man är så sugen när det ilar i underlivet och ibland känns som man har bebisen mellan knäna. Men hade man fått fart på bebis så hade det varit värt det :p

Äsch, bebisen kommer när som helst nu. Har haft "mensvärk" med båda mina och då har de fötts inom mindre än 12 timmar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka