Sommarföräldrar 2014

Idag har jag 6 dagar till bf. Trodde det var på gång innan idag med jobbiga sammandragningar som kom tätt och kändes obehagliga. Men de har nu avtagit.. Besviken man blir.. :p

@lillepia Grattis! Har det bara kommit pojkar än så länge? Här tror jag det är en till ;)

@DarkInNight Vi åkte, det var makens syster, vi och kusinen. Han hade piggnat på sig och ville att vi skulle ses =)

@Energi Hoppas bäbis kryar på sig. Vet inte hur det är hos er, men så oerhört varmt här....

@Energi Så skönt att få det bekräftat!

@DarkInNight Ja, det var kul, men phu! Foglossningen blev så mycket bättre när jag blev sjukskriven, och nu har jag ju graviditetspeng. Men det är inte mycket jag kan göra nu utan att det gör ont igen. Fasen! Har ju ett bäbisrum där vi måste slipa väggar och sätta upp tapeter =(

Ledig idag eftersom jag jobbat hela helgen. Extremt ansträngande att sitta i en stol och titta på hästtävlingar i solen :-) eller ja, det var det faktiskt, slocknade som klubbad vid 20 varje kväll.

Svullen och illamående, saltbrist? Ska prova iaf. Har fått 4 fluffpaket (tygblöjor) och ett bokpaket idag och i torsdags hämtade jag en vagn jag köpt på nätet, supersnygg brun Emmaljunga. Jag som mest tänkt bära, nåja, andra kanske vill köra vagn och det är ju smidigt att ha bebis sovandes i vagnen.

@Pilo förbannade foglossning :(
Stackare.

Jag är sååå glad att min är under kontroll, men vågar inte chansa på att promenera eller bära. 5-10 minuter med dottern i famn så börjar det bråka i ryggslutet.

@Madick
Inte ett dugg konstigt att du blir slut efter en heldag i solen ! Men så härligt det lät :)

Det ska då hända grejer hela tiden som man ska oroa sig över..

Min mage har ju varit extra knas under graviditeten, lös i magen varje dag och toabesök minst 1-2 ggr per dag.

Igår råkade jag vara mindre lös, var så glad haha. Men såg sen att det fanns blodstrimmor, 1177 (vågade inte kolla andra sidor) säger kontakta läkare så nu väntar jag på att VC ska ringa upp.

Har läst att man ofta blir hård i magen under graviditeten pga minskad ämnesomsättning.

Någon som varit med om tvärtom, graviditet och ökad förbränning /lös i magen ? Eller har erfarenhet av blod i avföring?

Det ska då hända grejer hela tiden som man ska oroa sig över..

Min mage har ju varit extra knas under graviditeten, lös i magen varje dag och toabesök minst 1-2 ggr per dag.

Igår råkade jag vara mindre lös, var så glad haha. Men såg sen att det fanns blodstrimmor, 1177 (vågade inte kolla andra sidor) säger kontakta läkare så nu väntar jag på att VC ska ringa upp.

Har läst att man ofta blir hård i magen under graviditeten pga minskad ämnesomsättning.

Någon som varit med om tvärtom, graviditet och ökad förbränning /lös i magen ? Eller har erfarenhet av blod i avföring?
Usch vad hemskt. Håller tummarna för att det inte är någon fara.
Jag tillhör samma kategori som du dvs inte det minsta hård i magen.

Jag är så trött på att behöva oroa mig över först det ena och sen det andra. Bråka och jävlas för att ingen läkare lyssnar.

Vill bara ha det lugnt och vila upp inför förlossningen :(

@DarkInNight Jag hade hemorojder på slutet som blödde när jag var på toaletten. Inte så trevligt och vanligare att det blir problem om man är hård i magen men det kan ju vara något sånt som spökar?

Hemorojder är ju vanligt när man är gravid, du har inget sådant som blöder?

Jag har fått lite utvändigt nu under graviditeten, fick förra graviditeten också... Fasiken så otroligt fluffigt och underbart rosa en graviditet är (nä ja ä int bitter..) *ironi *
Distriktsläkaren jag fick prata med nyss var inne på samma linje som dig, kanske har någon inflammerad /irriterad sate inuti som blöder.

@DarkInNight Jag hade hemorojder på slutet som blödde när jag var på toaletten. Inte så trevligt och vanligare att det blir problem om man är hård i magen men det kan ju vara något sånt som spökar?

Ja jag hoppas det är något så simpelt, var ju för en gångsskull nästan normal i magen igår, men det kanske räckte för att börja blöda.
tråkigt att du också hade problem men skönt att höra att jag inte är ensam.

Den som påstår att det är så mysigt och trevligt att vara gravid borde få en stor smäll! Lider med dig och hoppas det blir bättre och att du får ett lättare avslut på grav!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka