Sommarföräldrar 2014

Har mått bättre, imorgon måste jag göra nåt åt det här. Frågan är vart man ska ringa? Bb? Vc? Kommer bli uppringd av BVC imorgon bitti så jag frågar nog henne vart jag ska vända mig.
På em mådde jag verkligen dåligt, men tog alvedon och då kände jag mig mycket bättre. Efter sex timmar gick dom ur och nu börjar jag huttra igen :(

Åh :(
Ja du måste nog få lite hjälp nu. Ont i tuttarna fortfarande?
Jag hade ringt BB

Jag har inte behövt någon hjälp. Fick ha kvar droppnålen tills idag utifall att, men nu är den borta. Jag frös och spydde som en gris efter alla mediciner och chocken. Så jag låg ju några timmar under dubbla filtar + värmelampa. Sedan räckte det med mat vatten och vila.

Helt otroligt att kroppen reder ut det själv till slut.
Du får försöka ta hand om dig lite extra närmsta tiden.

Här händer det grejer!
Grattis @Hjartagna och @keilir !
@DarkInNight , vad skönt att du fått hjälp! Känner du dig bättre nu?

Ang. sammandragningar har jag också nästan hela tiden jag inte sitter ner. Ibland så ont så man nästan börjar klocka dem, andra gånger bara obehagligt.
Annars mår jag väl bra, lite mer svajig än vanligt, blir gråtmild för allt möjligt och känner mig orkeslös. Järnet är lite dåligt visst så det är säkert det som spökar plus alla graviditetshormoner.

Sömnen är urkass just nu, lite ironiskt eftersom dottern börjat sova i stort sett hela nätter. Är det inte halsbränna är det ont i ryggen eller för varmt eller så är jag kissenödig...

Igår insåg jag att det är drygt sex veckor kvar bara och fick lite panik. Vi har väl inte så mycket kvar att fixa med, vi måste byta sovrum med dottern, kolla hur man kopplar ur airbagen på min bil, tvätta upp lite kläder och lite annat småfix. Sedan har vi inte gjort upp riktigt vem som ska vara barnvakt för storasyster när det drar ihop sig. Får skriva en lista tror jag...

Storasyster har trots sin ringa ålder (fyller två i augusti) snappat upp det där med att en bebis är på g. Leker mycket bebislekar där det ska bytas blöja, matas och tröstas. Pekar på min mage och säger "Bebis kommer sen". Det blir spännande att se hur det går med syskonskapet!

@Moonwalk
Jag mår mycket bättre, den där svajigheten du pratar om, den är borta. Känns inte längre som att jag ska sega ihop eller svimma titt som tätt.
Somnar lättare och om inget stör mig (händer typ aldrig men ändå) skulle jag kunna sova hela nätter :)
Gråter inte lika ofta.
Visst är jag trött och känner mig sliten men det kopplar jag till att kroppen just är lite sliten efter allt som händer i och med graviditeten.

Tycker du ska kolla upp möjligheten att få järn intravenöst du med.
Så du kan få möjlighet att må bra och vila upp dig inför förlossningen, som sagt det närmar sig :)

Svarar er alla:
Idag hade jag 37,5 Jippi!!! Tror mer på mjölkstockning, har ont i vänster bröstet men det är absolut inte stopp så det inte kommer mat, snarare för mycket! Jag duschar varmt och sen kör jag vetekudde. Behandlar man med antibiotika om det inte går över?

@keilir jag är inne på samma linje som dig och madick att det låter som mjölkstockning.
Har dock ingen aning om man behandlar med antibiotika.

Usch, jag var nära att få det en gång, satan vad ont det gjorde i tutten. Men massor av varma tröjor, varmvatten och låta dottern amma mest på det bröstet hävde det innan det utvecklades.
Hoppas det lossnar för dig.

Min kompis fick mjölkstockning och hon belv behandlad med antibiotika! Hoppas febern håller sig borta nu!

Svarar er alla:
Idag hade jag 37,5 Jippi!!! Tror mer på mjölkstockning, har ont i vänster bröstet men det är absolut inte stopp så det inte kommer mat, snarare för mycket! Jag duschar varmt och sen kör jag vetekudde. Behandlar man med antibiotika om det inte går över?

Hamnade på akuten efter kontakt med BVC och 1177, det verkar vara ett sår på bröstvårtan som har gett infektion. Vi får sova kvar här i natt för att få antibiotika och ta nya prover imorgon.
Hoppas det hjälper snabbt som attan!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka