Sommarföräldrar 2014

Sa de inte till dig att höra av dig om du fick feber???

Nej faktiskt inte. Vi ska på kontroll imorgon eftersom vi åkte hem efter ett dygn på bb så jag tänkte prata med dom då, om jag inte skulle bli sämre såklart! Känner att mjölken kommit igång riktigt också nu så det kan ju faktiskt vara lite det också.

@keilir Krya på dig!

@Hjartagna Lycka till!

-------------------------------------------------

Tänkte bara fråga i övrigt om nån har något sovtips....

Höger sida är tvärstopp, rädd för att lägga mig på den sidan i sömnen nu, för då protesterar trollet mycket. Känns som hela bäbis är på väg under sidan och mot ryggen.

Vänster sida knôr och knuffas det också en del när jag vänder mig dit. Är det farligt?
Det rör sig en del när jag ligger på rygg med, men inte lika mycket. Fast då blir det så tungt och svårt att andas.

Har en gravidkudde.

Det är så mycket aktivitet på natten... och sen så fort det lugnar sig måste jag på toa... eller så är det myrkryp i benen... eller något annat skäl till att jag inte kan somna.

Det är så mycket aktivitet på natten... och sen så fort det lugnar sig måste jag på toa... eller så är det myrkryp i benen... eller något annat skäl till att jag inte kan somna.

Jag måste ha svalt i rummet, och plats att röra mig, annars är det tvärstopp att somna.
Kombinationen varm sjukilos mysmisse som vill ligga nära och gosa samt mammig varmblodig tvååring som också vill ligga näääära är inget bra recept för utvilad DarkInNight... :p

Myrkryp har blivit mycket bättre sen jag fick järndroppet, men annars har jag för mig att magnesium kan hjälpa?
Det påståendet bör nog kollas upp innan det tas i bruk för jag är inte helt säker på att det var så :)

Krya på dig @keilir !
...Själv har jag helt förträngt eftervärkar och sånt inser jag :o

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet) KLAAAAR :D
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

behöver verkligen listan för att koma ihåg hur alla ligger till.. minne microorganism...

Jag måste ha svalt i rummet, och plats att röra mig, annars är det tvärstopp att somna.
Kombinationen varm sjukilos mysmisse som vill ligga nära och gosa samt mammig varmblodig tvååring som också vill ligga näääära är inget bra recept för utvilad DarkInNight... :p

Oj, jag läste sjukilos Mysnisse först och trodde att du hade klämt ut en jättebebis i största hemlighet!

@Pilo det ska vara "säkrast" att sova på vänster sida för säkrad syretillförsel för barnet läste jag nånstans. Har du provat att bulla upp med kuddar på olika ställen?

Jag somnar som en stock men vaknar ofta. I morse var det göken (söderglk...) som envisades i evigheter.

Varit hos bm, bebisen verkar vara en liten en precis som sin storasyster. Sf-måttet hade inte stigit något på två veckor så jag ska tillbaka om en vecka. Annars var allt bra med bebisen :) Mitt blodvärde hade sjunkit igen, trots att jag äter 2 järntabletter om dagen, det var över 110 i alla fall.

Apropå inget alls.

Skulle köpa solhatt till dottern idag. Hittade till slut en som såg ok ut, lagom neutral men ändå snygg. 89 kr.

Gick till kassan, ser en reakorg med -solhattar!
Slutade med fyra solhattar för totalt 80 kr, varav tre var mycket snyggare än den första jag hittade och så blev det en storlek jag chansade på att lilla lillebror kan ha nästa sommar om den är för liten till dottern.
Skitnöjd med mina fynd!

Köpte även begagnad brio primo med bas för en femhundring.

Så det blev en shoppa-till-barnen-förmiddag idag.

Hjälp jag ska snart bli TVÅbarnsförälder!!!!!

Barnmorskan idag. Bebis ligger med huvudet lååångt ner, så himla skönt att få det bekräftat.
Mitt blodtryck var för högt så jag ska dit på torsdag igen. Ingen äggvita i urinen men lite vita blodkroppar. Allt var fint med bebis iaf :)

Jag är så shoppingsugen! På torsdag hämtar jag vagnen. En blöja har anlänt och jag väntar på ett gäng till (vi kommer köra tygblöjor). Hittade en engelsk sida där jag näääästan tryckte Beställ efter att ha plockat ihop allt jag ville ha, men stängde ner sidan istället.

Jag skriver in mig i listan :)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet) KLAAAAR :D
14 Ireland (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

Ojdå @Energi hoppas blodtrycket ger sjutton i att gå upp något mer!

@Madick
Boar du via nätshopping? Ja eller nästan iaf, jag har också stängt ner internetsidor vid shoppingimpulser men då var det bara hästprylar :)

Har ni mycket förvärkar eller sammandragningar? Hur känns era? Känner ni att magen spänner sig eller moler det eller kniper på nåt sätt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka