Sommarföräldrar 2014

Håller med. Det är inte min grej att vara gravid, det är sista barnet nu, sen är det nog :)

Älskar min dotter och kommer älska pojken lika mycket också.
Men det tar för mycket på mig att vara gravid och det vill jag inte utsätta varken mig eller min familj någon mer gång.

Hade jag mått bättre som gravid hade jag gärna haft tre barn :)

Nu har vi äntligen köpt en vagn! Har haft ångest över det här med vagnköp, jag kan ingenting och det verkar vara så mycket att sätta sig in i.
Men nu är det gjort! En crescent city duo -14 blev det :)

Här blev det fel månad och allt men jag är så lycklig över att vara ogravid :) Igår tilltog kraften i värkarna men eftersom vi har 10 mil till fl så var jag så rädd att vi skulle bli hemskickade. Till slut sa jag till sambon att vill inte barnet komma ut så måste dom ändå ge mig nåt för att kunna sova. Vi var på fl vid 02 inatt var öppen 3 cm och det var jag nån timme senare också så då tog dom hål på hinnorna och då blev det lite bättre fart. Vid 05 ville jag ha Eda och trots att vi inte behövde vänta länge så var det för sent för jag gick från 5 cm till att han var ute på 30 min.
Så tio i sex imorse kom en liten lillebror, och det var ju tur det för en lillasyster passade inte storasystern där hemma. :)

Grattis!!

Men jag vet inte om jag tycker om att du trängde dig före ;)

@keilir : Och nu vill jag gratta ordentligt! (tillbringade rätt mycket tid hos tandläkare och på förlossningskurs igår och vårt Internet strejkade när jag var hemma).

GRATTIS! Har han fått något namn ännu? Hur mår ni idag? Och vad säger storasyster (har glömt hur gammal hon är).

@keilir : Och nu vill jag gratta ordentligt! (tillbringade rätt mycket tid hos tandläkare och på förlossningskurs igår och vårt Internet strejkade när jag var hemma).

GRATTIS! Har han fått något namn ännu? Hur mår ni idag? Och vad säger storasyster (har glömt hur gammal hon är).
Det blidde en liten Lukas, det var inget namn vi pratat om innan men jag tyckte han såg ut som en sån och fick resten med mig :)
Vi mår bra, men han har nog lite knip i magen och sen är det mycket snuttande, har nästan sår även fast jag har amningsnapp (annars går det inte alls, var lika förra gången). Så nu på kvällen fick han faktiskt prova en napp som gick hem en stund. Vi får väl vara försiktiga och noga med att han äter. Storasyster är stoltast i hela världen och jättegullig. Hon är ju 3,5 så hon är väl medveten. Nu på kvällen har hon lekt doktor med bebis, jag tycker det är helt ok bara hon är försiktig. Sambon är inte lika tillåtande, jag tycker att man inte kan hålla på och säga nej hela tiden och tjata om att hon ska vara försiktig, för det är hon ändå. Men det ger väl sig antar jag :)

Har du provat purelan @keilir?
Det räddade min amning förra gången när jag fick variga sår.

Tänker köra förebyggande med purelan den här gången :)

Himla gulligt med storasyster :)

Skönt att det funkar bra med storasyster också. Vår son älskade sin lillasyster från första stund, men nu är vi lite oroliga för hon är väldigt svartsjuk av sig (och yngre). Storebror var dock jättekul i dag: vi satt i bilen och han sade något om att "när nya bebisen och hans mamma kommer..." Jag påpekade att det faktiskt är jag som är nya bebisens mamma varpå han spärrade upp ögonen och sa "VA????" :eek: Fast egentligen vet han ju att bebisen är i min mage (och varje gång jag åker till förlossningskursen eller läkare eller så så frågar han om jag ska till sjukhuset och hämta bebisen och att jag är mamma till både honom och Tabea redan.

Efter CTG och en kontroll av att det verkligen var vattnet så fick vi åka hem, med en tid för en ny kontroll imorgon fm om det inte drar igång innan dess eller vattnet ändrar färg eller jag får feber över 38.

Här hemma har värkarna kommit igång lite, kommer en eller två per 10 minuter men inte regelbundet. Återstår att se om vi blir kvar hemma tills tiden imorgon eller om vi åker tillbaka tidigare.

Vi har ca 45 min till Varberg, närmare till både Mölndal och Östra. Men vi vill helst föda på Varberg, så därför åkte vi dit idag och kommer fortsätta med det.

Jag har visst fått feber, tyckte jag började frysa lite och har 38,3, tog ett par alvedon. Googlar man så verkar det inte vara helt ovanligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka