Sommarföräldrar 2014

Antingen vänjer man sig eller så blir det kallare igen. Vi har lite varmare klimat än ni i Sverige och det är absolut den första värmeböljan som är värst. När min son var nyfödd hade vi dock en galen värmebölja när det var runt 35 grader varmt redan vid halv åtta på morgonen. Då tillbringade jag mycket tid i källaren!

Ja fortsätter det såhär blir det kanske källaren här med...
Men vi har ett litet hus = liten källare på 50 kvm och den är fortfarande i total oordning sen vi flyttade hit i juni . Visserligen har jag tänkt städa och få ordning, men vete sjutton vart sjutton ska jag få plats med en säng..
En till nackdel är att kaninerna bor där nere också och jag är sjukt allergisk, fan också.

Jag vill också ha en källare!
Idag ska det bli fruktansvärt varmt och till skillnad från igår är der helt vindstilla. Och vi ska på rally.. Känns inte helt genomtänkt!
Ni kan väl be en bön och tänka på mig och mina fogar imorgon? :D

Och på tal om ingenting fick min bror och hans sambo sitt andra barn inatt. Bild på bebis+helt slut och överlycklig mamma fick mina hormoner att gå bananas.
"Jag vill också födaaahaaahaaahaaa, det är inte rättviiiiiiiiist!" bölade jag fram inatt.

Det blir mycket surf på buke nuförtiden...
Ligger ju och vilar titt som tätt :meh::)

Testade blodtrycket hos mamma och pappa, låg på 94/62. Blev lite förvånad för det har legat bra mycket högre varje gång jag tagit blodtrycket hos barnmorskan :)

Jobbig dag men rolig också visserligen. Jag och dottern har vart iväg nästan hela dagen, mellan 10-17 iaf vilket inte har gett mig minsta chans att lägga upp benen och få mina korvfötter att svälla av lite.
Nu på kvällen mår jag illa, kanske jag åt för mkt men det var ju nästan 4 h sedan eller kan det vara att det vart mkt idag?
Nu när jag lagt mig i soffan har jag sammandragningar, inte värre än annars men jag blir tokig på bebis som vara ligger på högra sidan av magen. Det är så drygt, varför inte sprida ut trycket lite liksom?

Haha, ena katten gav mig halvpanik i morse. Låg halvvaken i sängen och hör något som låter som en bebis som hostar. Hann fundera många vändor på om jag hade lyckats klämma ur mig en bebis inatt och varför den isåfall inte låg i sovrummet tillsammans med oss innan jag sprang upp och kom fram till att det var katten som harklade sig:D värt att notera är att jag samtidigt låg och kände på bebisens rörelser i magen, kände mig riktigt smart:up:

Jag hade tänkt vara gravid heeela sommaren (bf 25/8). Känner nu att jag inte kommer få så mycket gjort i sommar om vädret ska fortsätta så här.
Orkar ju inte mycket.
Har köpt en hammock som jag tänkte tillbringa en del tid i. Det tråkiga är ju bara att mannen knappt kommer få något gjort då någon ju måste se efter yngsta barnet (17 mån) konstant.

På väg in till mvc nu och är så himla nervös.
Man ska inte läsa om biverkningar..

Samtidigt är jag idag så slut att jag knappt orkar gå och hjärnan är verkligen inte med mig, pratar inte helt rent utan det känns ibland som jag sluddrar.

Hoppas verkligen det blir bättre nu och att kroppen tar emot järnet på bra sätt.

Ligger med droppet nu och än så länge lever jag.

Hade hört fel på namn, det är monofer jag får. Betydligt färre biverkningar än Venofer, det tackar jag för :)

Hemma igen!
Intensiv dag, är riktigt trött, fogarna värker, ögonen värker men det var en trist natt med vaken tvååring så där skyller jag på henne ^^

Efter droppet har jag inte haft någon svimningskänsla, jag hoppas det redan börjat ge verkan :banana:

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)

Hej på er! Har varit inne och läst här ibland och tänkte hoppa in här mer än som läsare (bättre sent än aldrig :D) Väntar andra barnet och är beräknad till den 25 juni. Storasyster fyller 7 i sommar. Har skrivit en del på buke innan, men är några år sedan nu. Mitt förra användarnamn går av någon orsak inte att logga in på längre så jag skapade ett nytt istället :)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

@Sessan_84 : Välkommen!

Inte många dagar kvar för Hjartagna nu! Vad kul det ska bli när det börjar trilla ut bebisar i den här tråden! Lite kul att det i evrje månad är så tätt och sedan ett längre uppehåll också. Undrar hur punktliga våra barn tänker vara.

Idag trodde jag gossebarnet vände sig för det var världens sjögång i magen, men nu är huvudet tillbaka i ursprungsposition igen så antingen gjorde han en hel kullerbytta eller så pysslade han med något helt annat...

Jag mår fortfarande rätt bra efter penicillinkuren. Naturligtvis blev mina barn förkylda samma dag som jag tog sista tabletten :mad: och antingen blev jag smittad eller så har jag kvar en rest av en virusinfektion för jag är lite täppt och slemmig, men inte alls som innan. Positivt är också att sammandragningarna avtagit märkbart iom penicillinet. Däremot är senskideinflammationen extremt irriterande. Vet ni vilka galet smärtsamma små vridningar man måste göra bara för att klä på ett barn???

I övrigt går tiden så snabbt... Jag vill egentligen mest förbereda mig för lillebrors ankomst - pyssla någon söt mobil, kanske sy något, stryka bebiskläder osv. Bestämma namn... :confused: Istället har vi haft en smärre förskoledrama (har nu i princip helt säkert fått en plats på önskeförskolan, men först i februari - storebror blir tre nästa vecka!) vilket tog rätt mycket kraft och föranledde att vi redan nu börjar fundera på skolval... Sedan ska det planeras födelsedagskalas och diverse avslutningar, köpas skor till de redan existerande barnen (check!), lagas mat osv osv. Jag hinner ingenting känns det som. Nästa vecka kommer mina föräldrar på besök så det vore nog läge att damma av gästrummet också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka