Sommarföräldrar 2014

Åh det låter som lite fullt upp Majola! Hoppas du hinner andas mellan varven!

Idag har vår bebis verkligen rört runt och ner, det gör fruktansvärt ont! Ibland kan jag ha lite molvärk, har börjat idag så det kanske kan vara nåt på g. Kan ju hoppas iaf! :) Har iaf hunnit rensa i vår "skubb" och då tagit fram dom kläderna vi har kvar från förra gången och tvättat dom. Har köpt några nya plagg och några på Tradera. Det som kan behövas är några pyjamaser.
Vi får väl se hur det går i natt och imorgon om det är nåt som händer eller om jag bara inbillar mig :) Är ju bara typ 10 dagar kvar till bf så den är ju välkommen!!

Det är väl ingen som skulle ha något emot om jag tränger mig lite före i kön? :)

Roligt om det snart börjar komma ut bebisar !

Jag börjar känna mig lite piggare/klarare i huvudet!
Men självklart nu så här inför nästa tenta så har jag blivit snorförkyld/allergisk/kombination.
Ont i halsen, hostar så det gör ont, värk i bihålor/näsa, snuvig, nyser. :devil: :banghead:
Jaja, det går att hantera nu när jag känner mig lite mindre o-matt och svimfärdig :)

Magen är då lika hopplös fortfarande, går på högvarv eller något. Suck. Undrar om hela min kropp protesterar mot hela graviditetsgrejen :cautious:
Men liten och magen växer som den ska enligt de där kurvorna som BM mäter. Blodtryck 105/55 och totalt tre kilo upp. *Sitter och äter choklad i skrivande stund*

Alltså, denna slempropp. Jag minns inte att jag träffade på den förra gången då jag blev igångsatt i v 42. Ni som fått barn förr, hur har den vart liksom, är rätt säker på att den kom igår men det fortsätter ju komma liksom slajm och inte så lite heller. Sen har jag värkar var tionde minut som faktiskt gör rätt ont men det verkar inte bli mer än så. Dom försvinner inte av att duscha och inte av alvedon. Blir heller ingen skillnad om jag vilar men blir värre om jag rör mig.
Är ju säkert förvärkar men om dom ska vara såhär i flera veckor så känns det inget roligt. Inatt har jag inte sovit riktigt heller för jag har vaknat av att det gör ont.

När ska man egentligen ringa förlossningen?
Vecka 34 idag (37 om man går på första datumet) och jag mår superkonstigt. Sammandragningar som gör ont, lite mensvärk och ett ordentligt tryck neråt.
Har dessutom fått en himla massa flytningar.

What to do? Har tid till BM på måndag.

Är du orolig hade jag ringt, antingen kan de lugna dig via telefon, eller så får du komma in för koll.

Ett riktmärke när det kommer till sammandragningar är att om dom försvinner i duschen, eller av alvedon, då är det förvärkar.

Men som sagt, jag hade ringt, dom tar säkert in dig på koll och då ser ni. Är det så att ni åkt in i onödan så är det inte hela världen, men är det på g, och ni är där i tid kan e hinna stoppa upp det, alt ge bebis lite snabba förberedelser på livet utanför.

@Emor
Aha! Det visste jag inte, kanske ska pröva med en alvedon och ett bad då :)

Sambon tycker att jag ska ringa, men han tycker å andra sidan att akuten är ett trevligt och bra ställa att åka till om man fått en sticka i fingret :D

Det är inte att bäbis har fixerat sig då? Har 0 koll hur det känns iofs ;)

Jag hade ringt och rådfrågat

Oj, här händer det grejor! Håll oss uppdaterade!

Det mest spännande som händer här är att jag lyckats bita sönder en tand... Fick problem med den när jag var höggravid med dottern och har behandlat den sedan dess. Först gjorde de bara en provisorisk fyllning och när hon var född började de behandla "på riktigt". Men så blev jag ju gravid på nytt så snabbt att de inte hann klart. Och nu har tandf-n spruckit!!! Bet till på något hårt vid kvällsmaten och då knakade det till och man ser hur hela tanden har delat sig. Ska skriva ner numret till tandläkaren nu innan jag går och lägger mig och hoppas att de inte har stängt pga klämdagen imorgon eller något. Så surt, tanden har behandlats ungefär varannan månad i 14 månader och nu för ett par veckor sedan sa tandläkaren att hon trodde det skulle hålla ända till förlossningen och sedan kunde de avsluta. Nu är det väl bara att dra ut eländet. :mad:

Nån mer än jag som har riktiga sömnproblem nu i slutet? Är i v 37+5 och lyckades för två dagar sen få en jobbig halsbränna, förkyld och nu hostar jag och känner mig allmänt krasslig. Bävar inför nätterna då jag vet att jag inte kommer kunna sova ordentligt. Somnade vid halv 12 tiden i går kväll och bara slumrat till för att sedan vakna igen och gav upp halv 4. Sitter nu i soffan och är klarvaken. Tredje dagen i rad det är såhär med sömnen. Kan somna lite på dagen, men med en pigg 3,5 åring är det inte så lätt. Har extremt ont i axlarna och skuldrorna då det enda som funkar är att ligga på sidan. Mår illa på rygg.

Igår tyckte jag att det läckte fostervatten. Det var inte mycket men tillräckligt för att jag blev lite blöt genom trosor och ner på låren. Hände inte mer sen och inget mer sen dess. Tycker sammandragningarna har kommit med lite mer "knip" långt långt ner i magen, och det moler mer än vanligt. Förlossningen med dottern startade med fostervattenläckage, men då rann det längs benet. Resten kom inte ut utan de fick ta hål till slut när det fl startade tre dagar senare.

Jag tycker det känns lite lättare att sitta rätt upp och andas. Inbillar mig att magen sjunkit lite, men har varit så dålig på att ta bilder så har inget att jämföra med. Och sambon ser såklart ingen skillnad..

Usch ja nu vill man att detta ska vara över! :D

Åh ni är ju flera som är klara snart. 3 mån kvar här... sambon sa igår att nu var ju liksom nyhetens behag över, det är mer vardag att "ja, magen är tjock" :-)

Här blev det fel månad och allt men jag är så lycklig över att vara ogravid :) Igår tilltog kraften i värkarna men eftersom vi har 10 mil till fl så var jag så rädd att vi skulle bli hemskickade. Till slut sa jag till sambon att vill inte barnet komma ut så måste dom ändå ge mig nåt för att kunna sova. Vi var på fl vid 02 inatt var öppen 3 cm och det var jag nån timme senare också så då tog dom hål på hinnorna och då blev det lite bättre fart. Vid 05 ville jag ha Eda och trots att vi inte behövde vänta länge så var det för sent för jag gick från 5 cm till att han var ute på 30 min.
Så tio i sex imorse kom en liten lillebror, och det var ju tur det för en lillasyster passade inte storasystern där hemma. :)

plockar med listan, spännande nu, undrar vem som kommer föda härnäst :)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

J
Men så himla roligt med bebis i tråden, grattis till pojken @keilir !!
Hur mår du efter förlossning och allt? :)
Det känns bra, visst är man lite tagen, tyvärr får vi inte åkas hem för dom vill hålla lite koll på lillen då han efter fl fick lite andningshjälp för han hade lite vätska i lungorna. Men det var inget som var något konstigt och det var inget akut heller så vi hann bli oroliga. Så nu hinner vi vila upp oss lite, även om man gärna hade åkt hem till storasyster.

Snart är det din tur!!
Jag har gjort mitt på det här området iaf, det ska mycket till om jag ska vara gravid en gång till. När jag säger så till folk så ler dom bara och säger "så låter det nu ja". Räcker det inte med två barn? Nu vill jag rida :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka