Sommarföräldrar 2014

@keilir
Hur går det för dig?

Och alla er andra också såklart :)

Jag tänkte vara lite tvärtom mot vad jag varit den senaste tiden. Tänkte inte gnälla, alls.
För idag mår jag BRA! Inga onda fogar, inte så värst mycket sammandragningar eller andra graviditetsproblem. Det är svalt ute och kroppen känns OK. Fick sova i ett svep mellan 01-07 :bump:
Dessutom äter jag hur mycket lunch som helst, tredje portionen nu :d

Med mer energi så tog jag mig upp på projekthästen igår för miniritt och han skötte sig fint, undrar om det är därför dagen idag är bättre. Lyckopillerhästar :love:

Det tar sig här. Inte lika ont i tutten men kan ju också bero på att läkaren tyckte jag skulle ta alvedon och Ipren regelbundet så det har jag väl gjort. Dags för nästa omgång nu med antibiotika och alvedon och Ipren. Det är nog så jag till och med skulle kunna få på mig nån form av bh.
Det har varit jobbigt, jag hatar att gå runt utan bh!!! :)

Fast proverna hade stigit lite till tills idag så nu blir det nya på måndag. Har ju hunnit ta bara igår kväll och sen imorse blev det ju att jag tog precis innan provtagning så den hann ju knappast ha effekt.

Jag var till gyn igår: Blodtryck 115/60, viktuppgång 1,1 kg de senaste två veckorna. Så nu i v. 34 har jag redan gått upp de 11 kg som jag egentligen hade satt som mål för hela graviditeten. Men det är inget jag stressar extra över. Istället sitter jag här och snaskar importerat svenskt lösgodis och förbereder storebrors födelsedag imorgon. :)

Bäst av allt, bebisen har vänt sig rätt. Jag måste erkänna att jag var lite oroad över att han låg i säte så pass länge och jag hade inte märkt att han vänt sig. CTG var bra (men han ligger inte still) och allt stängt och ok där inne.

Och - peppar, peppar - det verkar som om vi har bestämt namn! Om vi inte ändrar oss förstås...

Mina föräldrar kom igår med nya barnvagnen (och lösgodiset! och en hög jättefina kläder till alla tre barnen, lillebror fick två bodies och en pyjamas). Nu ska vi fira storebror imorgon, ha barnkalas nästa helg och sedan fokusera på lillebror! :love:

Blää nu behöver jag gnälla lite.
Jag är så jäkla trött på att vara gravid! Jag har jätteont i underlivet, eller i benen som sitter precis där. Dessutom har jag sammandragningar hela nätterna.
Kan inte vända på mig ordentligt - vaknar ständigt.

Det är tungt och jag har oooooont! Kan fasen inte göra någonting utan att sammandragningarna avlöser varandra.

Gnäll gnäll gnäll :(

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet) KLAAAAR :D
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6
25 Sessan_84 (andra barnet)

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)
28 Madick (tredje barnet) flyttad på RUL från 24/8 - räknar med 3-4 sept :-)

@majola
Tycker du ska unna dig lite godis, ät åt mig också! :D

Jag är i vecka 30 nu, vågen visar plus tre eller plus sju kilo beroende på vilken vikt jag räknar ifrån.
Tänker inte lika mycket på vikten nu när jag är piggare /mår bättre. Men magen går fortfarande i 170, att systemet ska gå långsammare under graviditeten verkar inte gälla för den här kroppen :p

@Energi
Så segt att du inte får sova och har ont :mad:
Håller tummarna att ditt förstadatum stämmer bättre än VUL så att bebis kommer snart :)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke Också KLAR!
Kan vi inte skriva in födelsedatum och kön, kanske vikt och längd också? :)

Juli
23 Pilo (första barnet)

Augusti

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g

Juli
23 Pilo (första barnet)

Augusti

@lillepia näst på kön :) ingen bebis som vill ut?

@keilir hur går det med infektionen?

Själv har jag idag gått in i vecka 31. Känns nästan overkligt att jag plötsligt är inne på sista tiotalet.
Det går åt rätt håll, imorse var jag nästan feberfri 37,5. Har inte särskilt ont i bröstet/n längre men har fortfarande lite sår som jag hoppas hinner försvinna innan jag ätit ur ab kuren. Min mage är väl inte superglad över antibiotikan men det är väl bara att gilla läget..

Jävla skit...
Jag klarar verkligen inte av för lite sömn just nu.
Somnade elva, upp och kissat en gång och så kom dottern och väckte mig vid fem.
Sambon jobbar fm så jag hade inget val än att ta mig upp.

Nu mår jag skitdåligt, så himla fånigt bara pga en natts knepig sömn.
Inser att jag inte har så mycket energireserver på lager ännu.

@keilir och @Energi Skönt att ni mår bättre =)

@DarkInNight Ingen som kan avlasta för en stund? Så att du får vila?

Har en fråga till er också. Snart bara en månad kvar (!!) och vi är bjudna till svägerskan m familj. Men hon ringde just och berättade att sambon har nässelutslag, feber, svullna händer och inte alls mår bra. Började i fredags, försvann lör morgon, men nu är det tillbaka. Skulle ni åka över? Hon och deras 1,5 år gamla dotter har inte märkt av något. Hon är sjuksköterska.

Min första tanke är allergisk reaktion och då enbart han som är plågad tyvärr. Men de vet inte vad det kommer ifrån...

Tankar och idéer?

@Pilo
Halva släkten åkte på minisemester så ingen avlastning. Men sambon kommer hem nu innan fem så jag försöker härda ut.
Kombon trött gravid mamma och trött grinig tvååring var inte trevligt.

Angående festen så skulle jag åkt.. Eller nej. Vid närmare eftertanke så hade jag stannat hemma , det kan ju inte vara kul för honom att vara sjuk och få främmande?

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Pojke född 2/6, 50 cm, 3545 g
4 lillepia (första barnet) Pojke 8/6, 53 cm, 4110 g

Juli
23 Pilo (första barnet)

Augusti

Allt gick bra med oss, dock är vi lite trötta och bebisen var större än beräknat.

Här blir det nog ett samtal till förlossningen, måste bara peppa mig själv först.
Bebis har varit seg hela dagen, små rörelser vid 15-tiden och sen knappt någonting.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka