Lite mindre sur nu efter att jag och sambon hann prata om problemet, är otroligt långsint innan saker reds ut men så fort det är uppklarat släpper jag och går vidare.
Kanske lite väl fort ibland.
@em-pirre vi har lite dåligt med extrarum här i vårt lilla minihus, men nästa gång kommer jag nog ta med mig en filt och bädda soffan nere helt enkelt.
@Madick beordra fungerar dåligt på den här mannen. Hade ju varit väldigt smidigt annars om det gick att köra med hästuppfostran (valack såklart, ston går ju inte att beordra..).
@keilir inte bara jag som blir trött på min sambo ibland alltså!
Min sambo tycker att det är tröttsamt att jämt få höra att jag är trött.
Men jag är ju trött, skittrött faktiskt.
Att börja graviditeten med illamåendet (vet ingen som skulle varit pigg efter magsjuka i tre månader liksom, same same.), som övergick direkt till foglossning (inte heller direkt uppiggande), i samma veva som järndepåerna troligen började tömmas ur och jag gick som ett lik i någon månad.
Allt samtidigt som jag försöker rådda ihop familj, studier, hästar, tvååring med magproblem/sovproblem, mina egna magproblem, stallbygge, depressionshantering/ångest och så de vanliga graviditetsproblemen.
Tycker liksom att det inte är ett dugg konstigt att jag är trött. Men blir lite ledsam över att det inte finns någon riktig förståelse för att jag är det och behöver ordentlig sömn för att dels orka hantera vardagen, graviditetsproblemen och främst fylla på energireserven inför stundande förlossning och utökning av familjen.
Idag åt dottern något tokigt som magen inte riktigt gillade och var svårsövd, somnade inte förrän elva. Lite slösurf för att komma till ro så ska jag också gå och lägga mig.
Är det nog nu, slipper jag gnälla mer? Känner mig gnälligast på hela buke för stunden.
Förresten, ni som fortfarande är gravida. Någon mer som börjat svullna pga värmen?
Mina fötter börjar se mer och mer tjocka ut, och trivs bäst i tofflor