Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

@Tora

Men ja precis , han blir ju bättre när han får sitta upprätt i bilen. Så är det ju tyvärr.

Jag är onöjd med all vård här i dalarna. Har tappat förtroendet för länge sedan för vården och allra helst akuten. De gånger jag varit in har de aldrig lyckats göra någonting helt rätt :(

Nej inga prover togs. Nästa gång får jag fråga läkaren när hens skift slutar :)

Hoppas ju såklart att det bara är en jävlig förkylning. Nu är näsan fylld av äckeltjockt snor och han hostar. Minskad feber. Ja också det sedvanliga rosslet.
Ska få träffa läkare på barnkliniken den 18 mars men funderar på att ringa och tjata om tidigare tid. Helt sjukt långa väntetider :(

@Tora

Men ja precis , han blir ju bättre när han får sitta upprätt i bilen. Så är det ju tyvärr.

Jag är onöjd med all vård här i dalarna. Har tappat förtroendet för länge sedan för vården och allra helst akuten. De gånger jag varit in har de aldrig lyckats göra någonting helt rätt :(

Nej inga prover togs. Nästa gång får jag fråga läkaren när hens skift slutar :)

Hoppas ju såklart att det bara är en jävlig förkylning. Nu är näsan fylld av äckeltjockt snor och han hostar. Minskad feber. Ja också det sedvanliga rosslet.
Ska få träffa läkare på barnkliniken den 18 mars men funderar på att ringa och tjata om tidigare tid. Helt sjukt långa väntetider :(
Förlåt men helt SJUKT långa väntetider :D

Här i Halland tycker jag dom generellt är väldigt bra. Bortsett från ett undantag och det är när man åker till närakuten med barn. OM man inte har tur och får en barnläkare.

Ja 18 mars är långt tid att vänta för en sån liten.

Ni vet att jag förut gnällde över sambon?

Det har vänt. Ordentligt!

Det började med att jag fick en massa jobbpass under hans ledigvecka. De första två-tre dagarna var ett rent helvete för honom, Vidar skrek timmar efter timmar och slutade inte förrän jag var hemma. I slutet av veckan var det som natt och dag, Vidar accepterade sambon mycket bättre och sambon förstår Vidar mycket bättre.
Nu får jag plötsligt mycket cred för att jag orkar att ta hand om båda barnen när han jobbar natt.
Idag när jag kom hem vid 19.30 efter några timmars jobb så sover båda barnen redan (har aldrig hänt!!) och sambon har dessutom bakat glutenfritt bröd till min kvällsmacka eftersom han sett att det var slut.

Så här i vår familj mår vi mycket bättre när jag också jobbar (lagomt) :)
Jag mår bra att vara iväg några timmar, är mycket gladare och har energi till familjen när jag kommer hem. Och så får sambon umgås själv med barnen och verkligen lära sig dem utan min närvaro.
Dessutom kommer vi spara en massa föräldraledighetsdagar OCH få in några tusenlappar extra. Winwinwin!

Länge sedan jag har skrivit något nu, men läser hela tiden om allas utveckling :)

Här går det bra förutom en liten förkylning just nu. Vi hade några jobbiga veckor för ett tag sedan när allt var vänt på huvudet, men det gav med sig. Liten tar sig fram överallt känns det som och går ut efter möblerna. Litet mat- och sladdälskande barn har vi fått. Kan man få ett sladdbarn som första barn? :nailbiting:;)

Och idag när vi hämtade ut en ny sjal upptäckte vi en mjölkchoklad i paketet också, inte helt fel :bump: Vilka fina sjalar du har föresten @Madick

Här går vi igenom någon slags fas..
Sixten fyllde sju månader i måndags och sömnen har blivit helt knasig. Från att ha varit kvällspigg och morgontrött har han vänt på en femöring.
Nu somnar han 20, förut 23, och vaknar 07.30, förut 10.30.

Första delen av natten, 20-01.30 sover han i spjälsängen. Sen har vi uppvak en gång i timmen tills vi går upp. Hemskt jobbigt.

Annars är han god och glad, härmar ord och rörelser. Äter frukost, middag, kvällsgröt och mellis. Ammar bara när han ska sova på dagen.

Den 10e var vi på BVC för vaccination och läkarundersökning. Navelbråcket har fixat sig själv, tårkanalerna är inte för trånga längre och han väger 10310 g och är 69 cm lång.

Känner på riktigt i hela hjärtat att NU kan jag äntligen slappna av och njuta av vår underbara unge. :love:

Länge sedan jag har skrivit något nu, men läser hela tiden om allas utveckling :)

Här går det bra förutom en liten förkylning just nu. Vi hade några jobbiga veckor för ett tag sedan när allt var vänt på huvudet, men det gav med sig. Liten tar sig fram överallt känns det som och går ut efter möblerna. Litet mat- och sladdälskande barn har vi fått. Kan man få ett sladdbarn som första barn? :nailbiting:;)

Och idag när vi hämtade ut en ny sjal upptäckte vi en mjölkchoklad i paketet också, inte helt fel :bump: Vilka fina sjalar du har föresten @Madick
..och DÄR blev jag extremt sugen på choklad :p

Ni vet att jag förut gnällde över sambon?

Det har vänt. Ordentligt!

Det började med att jag fick en massa jobbpass under hans ledigvecka. De första två-tre dagarna var ett rent helvete för honom, Vidar skrek timmar efter timmar och slutade inte förrän jag var hemma. I slutet av veckan var det som natt och dag, Vidar accepterade sambon mycket bättre och sambon förstår Vidar mycket bättre.
Nu får jag plötsligt mycket cred för att jag orkar att ta hand om båda barnen när han jobbar natt.
Idag när jag kom hem vid 19.30 efter några timmars jobb så sover båda barnen redan (har aldrig hänt!!) och sambon har dessutom bakat glutenfritt bröd till min kvällsmacka eftersom han sett att det var slut.

Så här i vår familj mår vi mycket bättre när jag också jobbar (lagomt) :)
Jag mår bra att vara iväg några timmar, är mycket gladare och har energi till familjen när jag kommer hem. Och så får sambon umgås själv med barnen och verkligen lära sig dem utan min närvaro.
Dessutom kommer vi spara en massa föräldraledighetsdagar OCH få in några tusenlappar extra. Winwinwin!
Låter ju toppenbra!
Vad gör du för glutenfritt bröd?

Låter ju toppenbra!
Vad gör du för glutenfritt bröd?

Undrar om jag inte lovat @Pilo receptet också? (förlåt, glömt av!!)

Sitter med mobilen så det blir kortfattat.

Blanda:
3 dl glutenfritt mjöl (jag använder Lailas blå)
1 dl sojamjöl
1,5 tesked bakpulver
2 mått matsked fiberhusk
Någon nypa havssalt
Ca 1 msk oregano eller lämplig krydda
2-3 msk solroskärnor
Blanda med elvisp för att krossa kärnorna lite.

Tillsätt 4 dl vatten. Det ska bli en smetig smet, ej deg.

Klicka ut på bakplåtspapper på plåt, 6-9 st beroende på storlek.

200 grader 30 min.

Bäst är om de får svalna en stund annars finns risken att de blir kladdiga inuti.

Jag brukar dela på hälften och köra dem i brödrosten.

Behöver lite halvakuta råd.

Är så sinnessjukt magsjuk, får inte behålla något alls. Orkar inte amma, så pappan har gett ersättning under dagen och kommer ge det inatt också.

Vad händer med min mjölk? Kommer den sina nu?

Behöver lite halvakuta råd.

Är så sinnessjukt magsjuk, får inte behålla något alls. Orkar inte amma, så pappan har gett ersättning under dagen och kommer ge det inatt också.

Vad händer med min mjölk? Kommer den sina nu?
Minska en aning men knappast sina för ett dygn.

Fan, har ingen mjölk och nu är bebis magsjuk. Försöker amma men det kommer ingenting, då blir han ledsen och släpper.
Försöker få honom att snutta så länge som möjligt och ger honom ersättning för att han ska bli mätt.

Vill verkligen inte sluta amma! :(

Fan, har ingen mjölk och nu är bebis magsjuk. Försöker amma men det kommer ingenting, då blir han ledsen och släpper.
Försöker få honom att snutta så länge som möjligt och ger honom ersättning för att han ska bli mätt.

Vill verkligen inte sluta amma! :(
Får du i dig någon mat nu?

Jag tror att för många går mjölkproduktionen hand i hand med hur mycket man själv får i sig. Och det är ju inte direkt lätt att få i sig mat när man är magsjuk :( , men jag tror också att det borde lösa sig när du blir frisk och kan äta igen.

Stackars er :( måtte ni bli friska snart!

Nu @keilir har jag sålt Bumbostolen jag köpte av dig, guld att ha när den behövdes men tyvärr urvuxen nu :)
Tjopptjopp var den såld och hämtad.

Apropå stolar. Vad använder ni för stolar till era små?

Nu @keilir har jag sålt Bumbostolen jag köpte av dig, guld att ha när den behövdes men tyvärr urvuxen nu :)

Såg det! Härligt när man får iväg saker så där fort och smärtfritt! Det senaste jag har lagt ut går såå trögt och det är så tråkigt då!

Vi kör antilop från ikea med bricka. Hos mormor och morfar står nån gammal brio. Om du nu menar matstol? :)

Vi var på extra vägning här i veckan (9 mån) och skrutten hade gått upp ett halvkilo nästan på en månad! Kors i taket!! Nu väger han 7,5 kilo.
Det lönar sig tydligen att truga lite med maten ibland!

Matstol kör vi Trip Trap. Hade såna till de äldre och de är klart favoriter! Hade sån tur att jag fick ärva en från min morbror vars barn inte använder den mer. De gamla sålde jag ju för länge sen.

Hur går det med Vidars allergi?

Får man lov att fråga vad du sålde Bumbostolen för? :o :)

Han är fortfarande förkyld, rosslig, snuvig och hostar då och då. Själva allergin vet jag inte, det är så svårt att plocka ut och sortera ut vad som är vad.

Sålde Bumbostolen för 200 kr. Det var gamla modellen och med ett bord. :)

Här är vi förkylda, tror det är tredje förkylningen på raken nu. Ingen vaccination i morgon heller alltså. Den här är värst hittills. Jag och fröken somnade 19 igår och sov till 07 (ja, med några avbrott för mig då) så lite lite fräshare känner jag mig allt.

5 dagars bärande sållade fram en favorit bland sjalarna i alla fall. Opraktiskt nog är den vit... på posten finns att hämta ut en liknande materialblandning som är lite beige också :-)

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka