Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Haha.. Vi har samma problem i hoppgungan. Funkar ganska bra att ha armarna över kanten framåt dock. Men stoppar man dom i hålen så blir armarna typ rakt uppåt. :p
Gåstolen är guld. Och fröken älskar den. Springer som galning så man får akta hälsenorna och tårna. ;)

Annars är den absoluta favoritsaken en lila mjukiselefant från lamaze som spelar lite melodier. Den har knappar på snabeln så hon kan få fram ljud med. Hon fick den i julklapp, och vi hann inte ens ta loss den ur kartongen. Hon skulle ha den direkt och hela ungen lyser upp bara hon hör eller ser den. :laugh:

Hon älskar när man sjunger imse vimse spindel med. Samma sak där som när hon ser elefanten. Leendet när hon hör första raden är helt underbart :love:

Och så förstås kusinen. Han är 1 år och 3 månader. Dom är så söta tillsammans så man bara smälter. :love:

På det stora hela är hon iofs glad och lycklig.
Och nu ska jag sluta innan det blir en hel novell :o:o

Var tvungen att googla på elefanten eftersom det lät som en kul grej. Men jäklar så dyr den var! :p

Här är det lite lugnt hemma, storasyster följde med farmor och farbröder till fjällen på sportlov igår. Får åka och hämta henne i början på veckan eftersom hon inte ville vara borta hela veckan (med all rätt, en vecka tycker jag är länge för 4-åring).
Lilleman är helt nöjd med att kräla, lufter sig i krypställning nån gång ibland. Sitter stadigt, tills han ser nåt han vill ha då tippar han omkull och far iväg. Snabb som attan är han. Sen har han kommit på ett nytt ljud, det är så gällt och högt så det riktigt skär i öronen! Funderar starkt på hörselskydd snart! Han har börjat äta bättre, det funkar till och med ganska bra ibland :) Vi kör amning på morgonen, lite mellis innan han sover, sen lunch sen amning till mellis och sen gröt till "middag". Vid läggning äter han lite välling och ammas lite också ibland. Sen sover han ganska bra första delen av natten fram till typ 2-3, då äter han lite och sen gärna en gång till efter några timmar innan det är morgon.
I leksaksväg är det absolut populäraste redskapen i storasysters kök, att smälla med stekpannor och kastruller är superfestligt!! Han är också väldigt förtjust i hjul, han undersöker dom väldigt grundligt på alla vagnar, stora som små!

Jädrar vad sjuka vi blev alla fem! Som tur var blev min man sjukskriven hela veckan och jag har den goda smaken att främst få feberfrossa på nätterna för annars hade det blivit lurigt att rodda runt tre sjuka barn också. Feber, hosta och snuva på alla fem. Jag och de två äldsta har spytt av en febertopp, Raphael hade över 39 grader i 2-3 dagar. Båda pojkarna hade ont i öronen, Raphael och syrran håller på och får tänder... Nu är vi dock på bättringsvägen. Vårt kök ser ut som ett mindre landsortsapotek...

Tillägg: dubbelsidig öroninflammation och en sprucken trumhinna på dottern... Har tillbringat ett par timmar på ÖNH-akuten idag. Första öroninflammtionen för oss och man blir ju lite knäckt när det har runnit blod och snor ur örat under natten...

Tillägg: dubbelsidig öroninflammation och en sprucken trumhinna på dottern... Har tillbringat ett par timmar på ÖNH-akuten idag. Första öroninflammtionen för oss och man blir ju lite knäckt när det har runnit blod och snor ur örat under natten...
Stackars liten :(

Ja... :( Och vår dotter är inte särskilt pipig, hon vaknade ngn gång under natten och grät, men somnade om när hon fick lite vatten och nappen. Och i morse var hela örat smetigt. :wtf:

F.ö. har jag också ont i örat nu och jag har aldrig haft öroninflammation i hela mitt liv. Jag tror jag simulerar.

Bröstet har nästan läkt ihop i alla fall! Jag tror det bara var slitage när jag drack så mycket. Hoppas R kommer igång med maten igen bara. Jag smygvägde honom på badrumsvågen häromdagen och om den visar rätt (vilket den inte alls behöver göra) så har han bara gått upp ngt kilo på tre månader. Och han är på g med att börja krypa på riktigt och inte bara åla, och då brukar de ju tappa lite ändå.

Ja... :( Och vår dotter är inte särskilt pipig, hon vaknade ngn gång under natten och grät, men somnade om när hon fick lite vatten och nappen. Och i morse var hela örat smetigt. :wtf:

F.ö. har jag också ont i örat nu och jag har aldrig haft öroninflammation i hela mitt liv. Jag tror jag simulerar.

Bröstet har nästan läkt ihop i alla fall! Jag tror det bara var slitage när jag drack så mycket. Hoppas R kommer igång med maten igen bara. Jag smygvägde honom på badrumsvågen häromdagen och om den visar rätt (vilket den inte alls behöver göra) så har han bara gått upp ngt kilo på tre månader. Och han är på g med att börja krypa på riktigt och inte bara åla, och då brukar de ju tappa lite ändå.
"Jag tror det bara var slitage när jag drack så mycket" :confused:

Btw, vår lillkille har ju två tänder nere, nu håller första tanden på att komma uppe. Normalt sett så är det väl en framtand som ska komma där uppe? Här kommer den på sidan av framtanden. Syns att framtanden på den sidan också håller på att komma, men på andra sidan är tandköttet helt slätt så där är inga tönder i sikte.. Kommer ju se bra kul ut alltså :)

Är inne på akuten med Vidar.

Han fick så svårt att andas i omgångar och sen stack tempen iväg över 39 grader så då åkte vi in.

Hoppas på lite adrenalin men vi har inte fått träffa läkare ännu.

Dock är han väldigt trött och somnade i min famn. Nu ligger han inbäddad i min myströja och sover <3
Jag är uttråkad ^^

Han fick så svårt att andas i omgångar och sen stack tempen iväg över 39 grader så då åkte vi in.

Dock är han väldigt trött och somnade i min famn. Nu ligger han inbäddad i min myströja och sover <3
Jag är uttråkad ^^
Men lilla plutten då! Ingen lunginflammation eller så?

Jag är uttråkad ^^
Men lilla bebisen då. Han verkar råka ut för allt den stackaren.

Lunginflamation? RS?

Hoppas ni är hemma nu och sover i sängen.

Men lilla bebisen då. Han verkar råka ut för allt den stackaren.

Lunginflamation? RS?

Hoppas ni är hemma nu och sover i sängen.

Togs inga prover.

Enligt henne lät han inte som astmatiker. Varför har vi då fått astmamedicin från barnkliniken? Jag blir tokig och frustrerad över all denna väntan och ickehjälp man får från vården.

Togs inga prover.

Enligt henne lät han inte som astmatiker. Varför har vi då fått astmamedicin från barnkliniken? Jag blir tokig och frustrerad över all denna väntan och ickehjälp man får från vården.
Ja det är fruktansvärt frustrerande.

Har också fått höra något liknande. Jag vet hur mitt barn har det och vad som hjälper för jag har samma sak. Jag vet hur trött man blir av att inte kunda andas riktigt.

När jag inte fått den hjälp mina barn behöver har jag helt enkelt återvänt till akuten lite senare och då hoppas få en annan läkare. Två ggr har jag gjort så och än så länge har jag haft tur.

En annan gång fick jag kräva extremt bestämt att dom var tvungna att hjälpa sonen nu.

Ett problem är att när man sätter dom i bilen på natten så är det kallt och den upprätta ställningen i bilbarnstolen hjälper dom att andas lite bättre för tillfället. Alltså låter dom bättre när man kommer till akuten än vad dom egentligen är.

Saken är bara det att det hjälper bara i några timmar och inte kan man heller tillbringa en hel natt i bilen. Dessutom är det oftast inte bara frågan om en natt utan flera.

Just när det kommer till barn så verkar kunskapsnivån variera kraftigt bland läkare. Även inställningen till när barnen skall få hjälp är olika.

Här tar dom prover med en gång i år eftersom det är många barn som fått åka in och få hjälp med andningen.

Tror det är RS och kikhosta dom är extra observanta på när det kommer till bebisar.

Men allvarligt, inga prover, inte ens infektionsprov (stick i fingret)?? Vill inte skrämmas men det var nyligen en liten som dog under natten trots att föräldrarna tagit barnet till läkaren på dagen. Obduktion visade dubbelsidig lunginflammation och hade upptäckts med bara ett enkelt infektionsprov.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka