Så kul att läsa om alla framsteg! Och alla glada mammor! (förutom baggarna, fy fasen =( Minns nu vårt silverfiskproblem i förra lghtn... bläääh)
@majola och
@DarkInNight hur har det gått med förkylningarna?
Här skenar dagarna fram, 8 mån nu på tisdag. 74 börjar bli tight att knäppa och han väger runt 9 kg.
Tyvärr så har de inte hittat någon ersättare till min man, så jag måste börja jobba i Augusti, sååå synd
Vi har ju kört lite BLW och lite brukmat blandat, men nu när han lärt sig tugga och får in maten i munnen bättre så är det inte ok att bli matad
Och han är så duktig! Och inte kräsen, men sötpotatis, banan, päron, tomat och mango är stora favoriter. Och sötad grädde..... som morfar lät honom smaka då de var här och åt semlor
Fast tyvärr går ju inte all mat ner i magen utan kommer ut genom näsan, och han blir så irriterad när jag vill torka bort det som kommer ut. Och en del åker långt upp i näsan och irriterar honom, han gnuggar händerna mot näsroten. Ibland kommer det ut efter en eller 4 nysningar. Lille vännen. Den 19e ska vi på återbesök för mjuka gom operationen.
Men här gnisslar jag tänder över olika tankesätt oss vuxna emellan... "jag gör det sen" är en mening jag vill spy på, eller "jag ligger på minussömn" (betyder att X måste sova ikapp... ) Ursäkta för att jag kommer med så bittra ord. Jag blir bara så trött... och grinig. Visst jag jobbar inte, men det är mycket jobb med hushållet också... och visst....jag har höga krav på ordning och reda, för att jag tycker inte om ha det stökigt. Men ååååååååå det händer ju aldrig att han spontant kommer med några egna initiativ för att städa eller göra något! Jag vill inte känna såhär. Speciellt inte nu, men jag vet inte hur jag ska gå till väga för att hitta något vi kan enas om. Han gör saker, men det är för att jag säger till om det.
... Det här skulle ju inte bli ett gnällinlägg, men fingrarna stack iväg på bekännelsestigen när jag började skriva nu
Fast nästa helg ska jag på ridkurs
SÅÅÅ kul!!