Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Jag fick med mig en del sånt från sjukhuset, tror inte det är helt ovanligt att man får ta med sig lite mega bindor och dylikt. Mig frågade dom iaf om jag ville ha med det hem..

Men det är ju en helt annan sak ! Och ännu ett plus till vår subventionerade sjukvård !

Såna saker behöver man ju inte sno. Jag fick iaf ta med mig "så mycket jag ville". Det är ju inte direkt så att jag tar med deras förråd av grejer... Jämför det med alla blöjor och andra grejer man blir påprackad. Men, ja, sjukt bra med subventionerad sjukvård. Hade jag inte fått dessa grejer hade jag köpt dem.

Cirkus, vad gör du ens i den här tråden? Trodde det bara var blivande mammor som hade intresse av att vara här??

Jag får vara i precis vilken tråd jag vill ! Det är ett diskussionsforum, remember.

*kl*

Söndag kväll hade jag planerat att gå ut och fota supermånen... Men runt 22-tiden började jag misstänka att det nog inte var förvärkar jag hade, utan riktiga värkar. Kl 23.40 hade vi släppt av den blivande storasystern och blev insläppta på sjukhuset, jag sa till sambon att "de FÅR inte skicka hem mig för jag klarar inte det här". Haha, ingen risk för det iaf, barnmorskan konstaterade att jag var 5 cm öppen och att det skulle gå fort. Jag säger till att jag ska ha ryggbedövning och får till svar att hon inte visste om det skulle hinnas med :crazy: Jag ber igen att de åtminstone ska försöka och det lovar hon, samtidigt som hon tydligen skakade på huvudet mot min sambo... Två värkar senare får jag veta att det inte blir nån bedövning, däremot dags att krysta!?

Så, kl 00.21 föds vår Victor, 4100 gram tung och 52 cm lång :)

ceeb69e0dcd511e29e3522000a1fbc06_7.jpg

Det funkar bättre än jag kunde drömma med storasyster, och Victor själv är en rätt förnöjd liten prick, dock väldigt hungrig nattetid men å andra sidan är han ju inte ens två dygn gammal...

Senast ändrad:

Absolut. Har inte sagt att du inte får vara här. Funderade bara på varför det var intressant för dig? Men vi är olika - jag skulle aldrig lägga min tid i trådar som dessa mammatrådar om jag inte hade ngn slags koppling till dem... Men vissa har ju mer dötid än andra ;)

Hey, jag följer slaviskt alla säsogstrådar och det dröjer innan det är dags för mig :P

Tack allesammans! Med storasyster tog det 14 timmar och värkstimulerande dropp, så det var en otrolig skillnad. Hon var dessutom pytteliten i jämförelse med 2532 gram och 46 cm.
I natt sov vi som stockar fram till kl 3, sen har det varit lite av och på eftersom liten varit orolig i magen... Men nu har han somnat om och jag ska passa på att äta frukost innan tösen vaknar. Tänkte försöka låta sambon sova lite längre idag eftersom han var på språng precis hela dagen igår!

Skönt att du fick en snabbare resa denna gång :) Jag är så nyfiken på hur det kommer bli för oss. Storasyrran tog över två dygn på sig att komma från första värken... Skulle vara skönt om det gick lite fortare denna gång...

Vad sa storasyster när ni kom hem? Är hon intresserad?

Grattis Sandra78!
Vad söt lillebror är!

Sitter i soffan o drar mig för att sätta på mig för att sätta på mig jobbkläderna o gå ut genom dörren. Men nu börjar det bli bråttom.

Åh vad underbart att allt gick bra, och så fort!?
Helt bedårande söt bebis! Vad ska han heta?
Kl
Själv börjar jag på mitt sommarschema om en timme.. Tre låååånga veckor att se fram emot. Lagom till detta har mina fogar ballat ur totalt, så idag har varit otroligt kämpig. Tur man har en underbar svägerska som ställer upp och passar hunden, för någon promenad hade inte varit aktuell idag :(
Hoppas att det var pga att jag dammsög hela källaren igår och efteråt gick en timmes promenad... För att ha det så här resten av tiden hade varit jobbigt.

Lite skoj måste jag ju skriva också :) var på utförsäljning igår och fyndade mängder av bebiskläder. Så nu är det bara vagnen kvar, sen är allt färdigt inför ankomst! Och som man längtar nu!!

Trist med fogarna. Jag började få ont runt v.30 om jag inte tog det lugnt. Så har försökt att inte gå för långa promenader eller varit ute och cyklat med dottern något sedan dess.

Idag ringde dom från barnvagnsaffären och sa att jag kan komma å hämta nya vagnen. Så jag gör det imorrn. Ska bli så mysigt å göra iordningen den å bädda och allt. Och jag hoppas verkligen att jag ska bli mer nöjd med den än med vår förra. :)

Grattis!

Jag fattar inte riktigt att folk i denna tråden börjar få barn nu, det är ju långt kvar innan sommarbarnen ska komma vad jag kommer ihåg :o Sen kommer man på att det snart är juli.. Vart tog tiden vägen egentligen?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar