Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Herregud vilken pärs!! ;)
Fick en platta med hormoner uppsatt vid kl 14. Vid 16 börjar värkarna på allvar. Ca 2 min emellan. Bm erbjuder ingenting så där går jag utan lustgas *morr* vid 21 orkar jag inte mer utan ber om lustgas. Värkarna kommer då med ca 1 min intervaller. Kl 21:30 byter de personal och jag får världens Goaste bm. Hon undersöker och jag är vid 22 tiden öppen 3 cm. Ja ber då om Eda. Narkosläkareb kommer snabbt, men när han är där skriker ja bara att ja måste bajsa och att nu kommer bebisen. Narkosläkaren infar då om att han inte kan lägga någon Eda då värkarna är så täta och bebis trycker på. Ja säger att de kan han visst! Spruta in bara, ja ligger still. Sen i nästa andetag så börjar ja krysta.... Bm hänger inte med alls haha. Känner och jag är då helt öppen och huvudet på väg ut...
Sen gick de fort! Som sagt 23:09 är han född vår skatt. 4315g o 52 lång. Känns skönt att han kom två veckor för tidigt!!
Känns bra att prövat en förlossning av varje, en med Eda och en utan! Denna förlossningen hade jag mer ork och kunde fokusera bättre.
Och vilket stöd min sambo är! Han stod vid benen o tryckte o tryckte! Och jag låg o bet en bm i skjortan :) hehe

Sa väl en hel del roliga saker med haha Patrik skrattade i alla fall en massa åt mig :)
Så skönt att de är klart nu!! Trött men så jäkla lycklig!!!

Oj vilken biff! :D och så underbart att det är över, vad avundsjuk man blir! Nu får ni verkligen njuta av er bebis hela sommaren :)

Kl
Jag har sagt ifrån om mer jobb innan sommarschemat börjar så nu är jag ledig i nästan tre veckor. Så skönt, och välbehövligt!! Bröt ihop totalt på jobbet i fredags och kände mig trött in i märgen. Så nu blir det semester med Ture :)
Idag har vi varit på barnloppis med ponnyridning och trollkarl. Jag shoppade jättesöta åka-hem-från-bb-kläder och allt kändes plötsligt lite verkligare. Snart är vi fyra!!

Vad härligt att det gick såpass bra! Förstår att du är glad över att pojken är ute på rätt sida!

Kl
Jag och magen idag innan en härlig ridtur! V 32 nu tror det blir 33 på tisdag.
58160839-1B10-4462-994D-2AED8164797B-1525-0000025FF2E78BFA_zps6761b532.jpg

Nu måste jag snart ta mig till Ullared och shoppa. Tänk om bebis mot förmodan skulle vilja titta ut tidigare, jag har ju inte köpt en endaste pryl ;)

Grattis!
Vad skönt att få ut honom på utsidan istället för att behöva ligga inne.

Kl
Jösses, så nu har startskottet gått för sommarföräldrarna. Känns lite skumt för egen del då jag var först ut i vårtråden 2010 o nu är bland de sista. Har knappt insett att vi ska få ett barn till.

Ullared alltså, har dom mkt bra barnkläder för nyfödda? Har inte varit där på över tio år, men börjar bli smått sugen! Själv inventerade jag källarförrådet idag, konstaterade att jag behöver fylla på rejält i bebisklädsförrådet. det vi använde till vår son är troligtvis alldeles för varmt för en sommarbebis att ha på sig.

Ja jag hoppas det iaf ;) vad jag har förstått så är iaf deras babyavdelning ganska stor och läser man på andra forum/trådar så verkar det som att vissa har lyckats shoppa en hel del basickläder. Sen så finns nog mycket bra att ha saker så som lakan och nappar till bra priser. Jag har ju äntligen lyckats övertala min käre man att han ska följa med också :)

Kl.

Gnäller lite.. Jag jobbar ju på kontor så jag tänkte att det kommer väl inte vara några problem att jobba till två veckor innan BF.
Men de senaste veckorna har jag börjat må illa på förmiddagarna och även fast jag äter jättelite till frukost har jag problem med att sitta kvar på stolen för att jag blir så mätt att jag mår dåligt :( Tur att det finns vilorum på jobbet, där tillbringas rätt mycket tid just nu O_o

Känner igen det där. Trodde också att det inte skulle va nå problem att jobba till två veckor innan BF. Men nu skulle jag önska att jag slutade imorrn... Är så trött framförallt. Och känns så meningslöst att vara på jobbet när man ändå ska lämna ifrån sig allt... :/

Typ kl

Har slutat jobba för ca 3 veckor sedan, fick klart med graviditetspenning den 7 juni, samma dag som jag egentligen skulle gått hem... :angel: Hade det inte varit för "svimningarna" hade jag lätt kunnat jobba fortfarande. Imorgon ska vi till läkare för att se vad det kan vara, min man tror att det är narkolepsi men det är väl inget som bara kan komma så här? Det är oftast bara på kvällen, när jag står upp. Känns som om jag somnar, men jag hinner liksom inte reagera fullt utan vaknar sedan på golvet efter några minuter alt att någon väcker mig..

Tycker det har hänt massor nu senaste veckan, jag känner mig verkligen höggravid, innan har det inte alls synts så här tydligt..

Plötsligt så hade jag visst jobbat färdigt!
Ringde till familjeläkaren igår och fick en tid i eftermiddag för att jag mår så dåligt på förmiddagarna. Men hon ringde i morse när jag var på väg till jobbet och sa att hon sjukskrev mig på 100% så det kändes jätteskumt att bara gå in och plocka undan allt.
Men det blir skönt att få vara hemma nu..

Men jösses så ni säger...

Jag börjar ju jobba på måndag. :eek:. Första jobbdagen ska dessutom innehålla brännboll. Blir kalasbra gravid, kavaj, högklackat och tight kjol.

Haha härligt!

Jag går bara hemma jag. Sökte ju grav.penning för två månader innan så jag slapp börja jobba. På ett sätt ska det bli skönt att bara gå hemma men på ett annat så känner jag redan hur tristessen kommer krypande och jag är inne på min andra lediga dag ;) Jag får väl lära mig att bli huslig och börja städa lite mer.

Grav.penning är fantastiskt! :D Tycker synd om dom som är tvungna att jobba ända fram till förlossningen, speciellt 2 sista veckorna är det tungt..

Idag har jag varit först hos läkare och sen hos klarabarnmorskan.

Hos läkaren konstaterades det att det inte var något fel på hjärta eller blodtryck (visste jag redan förvisso..) Men att anfallen inte är riktigt normala. Är väl ganska troligt att barnet ligger mot kroppspulsådern, men kommer göra någon slags koll på hjärnaktiviteten för att utesluta narkolepsi/ epilepsi.. Är livrädd för att få en sån diagnos, för isf kan jag nog glömma mitt jobb sen :crazy:

Hos klarabarnmorskan gick vi igenom förra förlossningen, och diskuterade även emr kring den kommande. Och det är nu upp till mig, står jag på mig kan jag få kejsarsnitt, men bara för det så känner jag mig osäker. Väljer jag kejsarsnitt nu så kommer jag aldrig få chansen att föda naturligt. Det är ju långt ifrån riskfritt, med infektioner och allt som blir. Vid en naturlig förlossning är man ju tillbaka mkt snabbare..
Men samtidigt är jag rädd för en vanlig förlossning, tänk om det än en gång inte går? Jag är dessutom en sån som har svårt för att säga ifrån, kommer någon och frågar mig om vi ska försöka en stund till kommer jag inte kunna med att ge upp, utan jag kommer ligga där tills nån annan tar beslutet att det är nog.. Förvisso är min man mer förberedd på det den här gången så förhoppningsvis kommer han säga ifrån när det är nog..
Men ändå, hur hade ni gjort om ni hade gjort ett snitt? Hade ni snittat igen eller försökt med vanlig förlossning? Ni som har barn sen innan, hur länge pågick era förlossningar?

Grattis till första sommarbebisen! :banana:
Och tack för att ingen trängde sig före i kön, jag var sist i vårtråden och min dotter är två veckor gammal i dag :)

Antar att det inte är mig personligen du grattade, för isf har jag missat något :p

Grattis till dottern!

kl

Gha! Gnäll... Är det någon som har något tips på hur man kan palla upp sig så att ryggen inte gör så förjordat ont när man sover?! Sover jag mer än typ fyra timmar, så får jag så vansinnigt ont i "filéerna" ungefär mitt på ryggen... Kan bara ligga på sidan, så det känns inte som att jag lyckas avlasta hur jag än pular in kuddar här och var under mage, ben, bakom ryggen etc...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar