Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Haha underbart! Men jag förstår dig jag tycker det räcker nu och då har jag typ 9 veckor kvar.

Igår var det BM besök igen. Hjärtat var svår hittat men tickade fint när det hittades. Jag har fått en ny favorit att äta och nu blev det piggelinglass ;) idag har jag hunnit få i mig 2 stycken och det lär bli fler :)

Åh vad gott! Ja vill också ha något ja är sugen på :( är typ antimat... Lika dant förra gången.
Tvingar i mig tre koppar hallonbladste varje dag o hoppas att livmodern tackar mig efteråt ;) tror faktiskt de hjälper.. Gick jäkligt snabbt för mig at komma tillbaka på alla plan efter förlossningen plus att skruttan kom på bf ;)

Haha ja jag är ju inte alls sugen på vanlig mat tyvärr. Men frukt och sallad/grönsaker går ganska bra och nu piggelin :)

Hallonbladste? Vad är det bra för om jag får fråga? Har sett att fler har skrivit om det men jag har inte läst på för vad det är bra för.

Hallonblad innehåller oxytocin, som är avslappnande och rogivande - det är det som utsöndras i kroppen när man ammar och dom gör en dåsig :) Samma ämne hjälper livmodern stt dra ihop sig och de flesta dricker det nog i hopp om att starta förlossningen men jag tror man har den mesta nyttan av det efteråt när moderkakan ska ut och under avslaget. Jag har gett hallonblad till stona och en valpande tik samt att jag dricker det själv. Jag började i vecka 38 och dricker tre koppar om dagen fortfarande (en vecka efter fl)

Ja precis så har jag fattar de. Ja dricker de mest för att underlätta efteråt. Sen är de gott med. Började precis som i förra grav i v 30 typ 3 koppar om dagen!

Så där ja. Vid 04 imorses vaknade jag av att de blödde igen. Inte så mkt som förra gången. Men läkaren va väldigt tydlig med tr vid mista droppe blod så skulle ja in.
Så nu ligger ja här igen, men skillnaden är att de inte tänker skicka hem mig förrän bebis har kommit ;( 17 dagar till bf! Hur f a n ska j stå ut????

Nej fy din stackare! Hoppas att bebis väljer att komma lite tidigare!

Själv sitter jag här och färgar håret och är arg på FK. Fattar inte att dom ska göra allt så krångligt..:rage:

Mm de hoppas jag med! Kommer längta ihjäl mig efter min lilltjej! Tur att de ska komma på besök varje dag :)

Vad har fk gjort nu? De handlar mkt om tur där tycker kg. Jag har fått så himl nr kontakter där!

Jösses! Vilken pina. Samtidigt tryggt att veta att proffsen finns nära om ngt strular. Håller tummarna för att bebis också tröttnar och vill ut tidigare :)

Kl
kontroll hos bm igår, gått upp 8 kg sen inskrivning, allt annat såg bra ut. Hb på 130 trots att jag inte tagit järntabletter på en evighet, så nu slutar jag med dom helt. Skönt!!
Sonen på 18 månader var med under besöket och tyckte det var dödsläskigt när mamma skulle bli undersökt. Ska försöka undvika att ta med honom fortsättningsvis, han var inte alls bekväm.

Har varit ledig hela veckan och bara sovit, myst med lillkillen, gått långsamma promenader i skogen och åkt på utflykter med vänner. Har verkligen haft det kanonbra :) ser inte fram emot att jobba imorgon..... Hade faktiskt kunnat tänka mig att inte jobba alls mer nu fram till förlossningen ;)

Ja det är inte kul att ligga där själv hela dagarna.

Jo, jag är beviljad gravidpenning från och med tisdag nästa vecka eftersom mitt jobb är tungt och dom inte kan ha mig där. Men nu velar FK om vilket sgi jag ska ha eftersom jag har studerat dom senaste 2 åren och varit tjänstledig från jobbet under terminerna. (har jobbat som vanligt under somrarna.) Men iaf så kom det ett trevligt litet brev ner i brevlådan igår kl fyra om att dom ville ha vissa uppgifter samt ett arbetsintyg och detta ska vara inne senast nu på söndag den 9:e annars så dras mitt ärende ut på tiden.

Det jag blev arg för var att dom ska ha in det en söndag och att typ alla dagar innan är helgdagar så min chef jobbar antagligen inte i morgon eftersom det blir en klämdag. Hade det varit en vanlig vecka hade jag ju haft en chans att lösa det men som det ser ut nu så hinner jag aldrig få in uppgifterna i tid.

Men jag får försöka att hinna ringa alla innan jag ska till min praktik och försöka att lösa detta på bästa sätt!

Ja, jag får ju göra det. Men det jag inte förstår är varför dom behöver ett arbetsgivarintyg. På min ansökan om gravpenning så var jag ju till min chef och hon skrev under och företagets namn och organisationsnummer finns med på de blanketterna också. Men det ska väl vara krångligt antar jag. :/

Vad surt!! Hoppas de löser sig!!!

Idag har jag brutit ihop. Är inte den som gråter så mkt men nu är de slut på min ork. Är så trött! Imorses kom de in o undrar hur ja ställer mig till igångsättning. Positiv svara kag och blev glad!
Sen säger läkaren att han tycker att bebis ska få växa färdigt...
Hallå! Bebis beräknas väga 4,6!!! Och jag är i v 38! Räknas alltså som fullgången!
Men Sen sa han att de va fullt på förlossningen idag men att de ska prat ta upp de varje dag. Så förhoppningsvis är de inte fullt imon utan att ja kan få bli igångsatt då.
Snälla snälla alla här, håll tummarna!!!

Nu ligger jag på specialförlossningen. De sätter igång mig nu... Har fått en platta uppförd som ska hjälpa kroppen att sätta igång.
Skönt, spännande o lite läskigt :)
Håll tummarna!

Kl 23:09 igår föddes vår prins!! Han kom med dunder o brak! Ska berätta lite mer sedan! Han vägde 4315g och är 52 lång!! Och då är han 2 veckor förtidig ;)

Pju!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar