Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Juni
22 Missjackpot, pojke, andra barnet (dotter 19 månader).

Juli
14:e zazzarazz, flicka, andra barnet (dotter 3 år)
15:e carmarnic, första barnet
24:e, domesticus, första barnet

Augusti
6:e, oxo, första barnet
6:e, Priscilla, andra barnet (son 16 månader)
21:a, BuenoBull, första barnet
30:e (enligt RUL) Pojke raggarn, 4 e barnet
30:e, Skogstrollet. Andra barnet, väntar en flicka.
)

Födda:

Juni
8 missjackpot, pojke Gabriel. 4315g, 52cm.
24 Sandra78, pojke Victor. 4100 g, 52 cm.

Nu är Emmy här! Efter ett dramatiskt uppvaknande i natt och ett URakut KS, så ligger vi nu å myser på avdelningen :love:

Åh vad roligt, stort grattis!
Känns som det närmar sig nu när bebisarna börjar komma här i tråden, längtar efter min mer och mer!

kl

Första veckan av tre på mitt semesterschema på jobbet är avklarat. Varje dag kändes dessvärre som en vecka och jag blir rätt förtvivlad när jag tänker på hur jag ska klara att jobba två hela veckor till. Men, jag försöker ta en dag i taget och tänka på att det ju faktiskt är skönt att få lite extra pengar som jag kan inreda barnens rum med! :)

Jakten på barnvagn fortsätter. Hutlösa priser på begagnade Babyjogger på blocket just nu, om det inte dyker upp en till rimligt pris lutar det nog åt att köpa en ny. Vem betalar 8000 kr för en två år gammal vagn, när en ny kostar 9500? Vad tycker ni är rimligt att ge för en begagnad vagn??

Annars är väl allting i stort sett klart för nedkomst här. Vi ska flytta upp på övervåningen inom kort och göra iordning så stora killen (som han ju snart är, hihi så overkligt :D ) får börja sova i sitt rum. Själv ska jag på bröllop nästa helg och har fått låna en jättejättefin klänning av en kollega, klänningen är märket Mamalicious och gör verkligen skäl för sitt namn! Känner mig superfin i den, trots att jag är stor som en valross :D

Jag är så snål så jag vill helst inte ge över 1000 kr för en begagnad vagn :o Förvisso har jag inte tittat efter babyjogger, och vill inte ha en splitterny då den får bo i stallet en del :cautious: Men ett par år gammal max, fräsch och hel.. En babyjogger kanske jag skulle kunna tänka mig ge 2-3000 kr för, och då ska den vara i fint skick.

Stort grattis!

Nu börjar verkligheten komma ikapp när en massa bebisar börjar komma!

Hugger sista och Tackar för alla grattis!

Vaknade av att jag var kissnödig och att det rann i trosorna. Trodde det var flytningar. Gick på toa och insåg att det var blod... Massor av blod... Ilfart in till sjukhuset, en snabb undersökning innan man konstaterade att göra ett akut kejsarsnitt. Från att vi kom in till att hon var ute tog det ca 45 min. Moderkakan hade lossnat... Hade vi kommit lite senare hade det kunnat bli komplikationer... Men nu har vi en söt liten tjej här hos oss :)

Nu, försöka sova! Gonatt :)

Om du hade tänkt köpa en ny Babyjogger (suverän vagn för övrigt) så vill jag tipsa om att man kan köpa via England till ca halva priset. Vet inte om det är ok att skriva namnet här... Kan pm:a om du är intresserad.

//Qbaby

Enda nackdelen med att beställa från England är att alla klädslar till vagnarna är besprutade med flamskyddsmedel, vilket är ett krav i England men inte speciellt barnvänligt.

Så här skriver en, sida om detta
Om man överväger att köpa barnvagn från England ska man vara medveten om att man i England behandlar alla barnvagnar med bromerande flamskyddsmedel, som är förbjudet i Sverige. Det är kemikalier som kan vara cancerframkallande och spädbarn är extra känsliga för dessa kemikalier, de går inte att tvätta bort. Läs mer om bromerande flamskyddsmedelhär . Av denna anledningen tycker jag att man i första hand ska försöka köpa vagnen från något annat EU-land. Det är alltså bara i England som detta används.
Men många beställer från Polen o holland tror jag de är.

Har själv en BJ City Elite o är super nöjd.

Senast ändrad:

Kan tipsa dig om flera sidor som är säkra webshoppar i Polen m.m. Där många beställer i från.

På ett ställe kan man få BJ city elite för 3400 kr, pris i sverige är iaf 5500 kr. Vilken BJ är du ute efter?

Usch, ja det lät ju sådär :crazy:
Vi har bestämt oss för en city select! Skicka gärna sidorna på pm.

Kl

Hoppas alla mår bra!

Jag var på vändning i onsdags och dom lyckades vända bebisen. Dock ville den inte stanna så. Var inne och kollade om min känsla var rätt idag och såklart var det så. Fick en ny tid på måndag så då får vi se om det lyckas!

Nu har jag äntligen fått lite tid vid datorn. Liten ligger mest fastigland vis tuttarna... ;)
Såhär gick det till när lille Alve kom till världen. Blev långt hoppas ni pallar läsa :)

Lille Alve kom till världen den 3/7 sju minuter i sju på kvällen. Han hade ju lurat oss på morgonen att åka in då jag trodde vattnet hade gått. Efter lite kontroller konstaterades att inget var på gång och vi fick åka hem. Senare på eftermiddagen drog det igång.

Tydligen kunde slemproppen vara väldigt lös och dra med sig rikliga klara flytningar som inte var helt ovanligt att man kunde missta för vattenavgång (när vattnet väl gick inne på bb fattade jag att det faktiskt rörde sig om helt andra mängder vätska… ;)).
Sammandragningarna fortsatte under fm och gjorde lite ont men ökade inte i styrka och kom med 7-11 min mellanrum. Framåt em började det kännas ordentligt och komma mer regelbundna värkar. Vid 16.30-tiden kom de med rätt bra styrka och 4 min mellanrum. Jag ringde in till fl och de frågade om alla värkar var lika kraftiga och långa. Nej inte riktigt. Ring igen när det är 4 min mellan de starkaste sa de… Ja när det väl var det så kom ju värkarna med de ”svagare” inräknade typ hela tiden… Kanske 1 min paus emellan i bästa fall. Mamma som kommit för att passa Vidar sa till mig att nu åker ni in annars får du ungen i bilen! Jag ringde lite halvt panikslagen igen till fl och nu var jag visst välkommen.
Totalt olidliga 20 min i bilen på väg mot Lund. Kom in till förlossningsavdelningen – eller ja nästan – var tvungen att sätta mig på knä i foajen och vänta ut en värk innan vi kunde gå in ;). Skrevs in 18.05. Mårten stack iväg för att parkera bilen, under tiden skulle jag byta om till sjukhusstass vilket gick så där bra… Fick ha hjälp för värkarna kom så tätt så jag hade inte en chans. Mårten kom tillbaka. Undersökning – öppen 8 cm.
18.25 gick vattnet - på riktigt den här gången ;)
Plötsligt blev jag så himla trött på värkar och på att andas. Andningen hjälpte ju mig igenom förlossningen med Vidar men nu kände jag att jag inte orkade andas så jag fick prova lustgas den här gången. Haha det hjälpte men jag blev nog rätt barnslig av den. Barnmorskan ville att jag skulle lägga mig på sidan lite men jag gnydde bara att ”jag vill inte”, jodå vänd dig nu, ”nej jag kan inte du får putta”.
18.45 kom första krystvärken. Då kom jag ju på att jag ville ha lokalbedövning för det var ju detta som gjorde ondast förra gången så jag gnydde nåt om det. Då kom andra krystvärken och jag känner att barnmorskan trycker emot jättehårt och typ säger åt mig på skarpen att absolut INTE krysta. Mårten säger ”du hinner ingen bedövning du”. Någon trycker väl på en knapp för inrusande kommer en barnmorska till och den första säger nåt om att detta var hon inte beredd på. Två krystvärkar och två mosade Mårten-händer senare (jag höll honom så hårt i händerna att det säkert gjorde skitont på honom med…) for Alve ut som en liten projektil. Kl 18.53, alltså mindre än en timme efter att vi anlände till BB.
Så torkade barnmorskan honom och han skrek. Hon frågade om vi visste om det var en tjej eller kille – nej sa vi (jag tänkte ”men visa upp bebisen nån gång då”). Då höll hon upp honom och jag blev jätteglad för jag hade ju känt på mig mest hela tiden att det skulle va en liten grabb. Det första Mårten sa var att han var jättelik Vidar. Jag höll väl med men måste erkänna att han var rätt skrynklig, jag tyckte han såg ut som en liten gubbe ;) Men det skrynkliga försvann snart och jag tycker att vi haft tur som fått två så otroligt fina barn <3<3
Två nätter stannade vi på patienthotellet. Första natten var Mårten kvar också, andra natten bara jag och Alve så att vi skulle få ha lite lugn och ro innan vi åkte hem till storebror igen.

Kom och tänka på efteråt att de varken hann koppla in CTG på mig eller bebis… Ingen ”övervakning” av hans hjärtljud alls under fl…

Alve2.jpg

Nyfödd

Alve1vecka.jpg

1 vecka gammal

+ zazzarazz: Grattis!! :bump: :bump:

Kl.

Själv är jag så himla less på att vara tjockis nu. BF på måndag och har ju lite förvärkar men det behöver ju inte betyda något :/

Usch ja, börjar bli tungt :( Dom kommer sätta igång förlossningen 1 Augusti så det närmar sig iaf..
Vi var nere på stranden idag, kändes lagom kul att gå runt där. Hade klänning på mig, som tur är annars hade väl valräddarna kommit och knuffat i mig :angel:

Vad skönt att ha ett fast datum! Det är lite jobbigt att inte veta..
Känner mig inte heller bekväm med bikini just nu :p Har varit ute mycket och målat nu sista veckorna men min mage får fortsätta vara blek.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar