Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Grattis!!!
Kul att jag inte är ensam om en snabb bebis :D Var storebror lika snabb? Victor är född 31 min efter att vi kom in till förlossningen, storasyster tog 14 timmar...

Ja verkligen :) Nu är det ju iofs inte säkert att förlossningen faktiskt kommer igång, men vi räknar iaf med det. Är bra att ha ett datum, min mamma åker 35 mil för att kunna passa vår son..
Jag känner mig inte bekväm i bikin vanligtvis, och nu är det ännu värre.. Fick en ganska ohyfsad kommentar igår "Ska du ha en till eller är det sviterna efter lillen som är kvar?" Verkligen skitkul att höra, eller inte. Vår son är snart 1 ½, så visst det är inte långt mellan dom.. Men man borde ju se att jag inte bara är tjock nu (v.36). Konstigt nog känns det oftast som att det är kvinnor som kommenterar, har nog inte fått nån kommentar ang magen alls från män, men kvinnor däremot. Allt från att jag är stor, till att jag är liten för dom veckor jag gått, eller det klassiska "säkert på att det inte är två?".. Vet inte om det beror på att kvinnor gottar sig över att nån väger mer än vad dom gör...

Idag fyller vår lilla Emmy en vecka. Här kommer en liten bilduppdatering från oss :)

null_zps2a314223.jpg

Systrarna

null_zpsf468694a.jpg

Morgonpose!

Ja varför är de bara kvinnor som fäller sådana kommentarer? Råkade också ut för de... Kan ju tänka att de borde ja lite mer förståelse..

Ja de verkar som att ungarna i denna tråden kommer fort :) Gabriel kom på 1:09 :) stora syster tog 22 timmar så ja va inte riktigt bredd på de...

Nu börjar jag äntligen må lite bättre, har varit väldigt deppig o gråtit väldigt länge. Bm var orolig för fötlossningsdepression men tror att de beror på allt blod ja förlora (1 1/2 liter) plus att ja har svårt att dricka. Men som sagt nu känns de som jag är på rätt sida !

Kan inte sluta titta på vår lilla grabb <3 tänk att man kan älska någon så mycket!
Gabriel växer som en galning :) är en månad nu ( 2 veckor egentligen) och väger nu 5940 och är 58 lång!! Herregud vad de går fort!

Ni som fortfarande har bebis på insidan, kämpa på!!

Innan var de pga moderkakan som satt så lågt. Då är blödrisken mkt stor. Tredje gången måste man som sagt vara kvar på sjukhuset så man inte riskerar bebis. Men sen förlora ja ju 1 1/2 vid förlossningen med..

Jag förlorade 1,7 l blod, så jag förstår vad du menar. Var det inte läskigt art bli hemskickad när du hade blödigt så mkt? Du behöver såklart inte svara om du inte vill.

För mig har det börjat komma ikapp nu. Att Emmy hade kunnat dö i magen, om vi inte hade agerat så fort som vi gjorde...

Menar du vid blödningarna innan eller efter förlossningen?

Andra gången jag åkte in för blödning så forsade de verkligen.. 1,5 liter hemma :(
Men jag ville faktiskt bli hemskickad efter några dagar. Har ju en liten hemma som jag saknade ihjäl mig efter å bebis i magen mådde ju bra. Men väl hemma var de faktiskt läskigt. Förväntade mig varje gång jag vakna att de skulle blöda. Så när tredje kom var ja beredd..

Efter förlossningen tänkte jag inte så mkt på de. Men dechar ju kommit ikapp en mer o mer, det tillsammans med all drama innan har väl gjort de lite o hanterbart... Men som sagt nu känns de bra igen. Men de har ju tagit lite tid ..

Hur kände du inför hemgång efter så mkt drama?
För mig kom de efter typ två veckor... Trodde liksom att jag var klar med att prata förlossning mm men icke :/

För mig börjar det komma ikapp nu. Vi hade tur! Hade moderkakan släppt helt hemma hade vi inte hunnit in. Nu släppte den helt på sjukhuset, så då hann de ju göra vad som krävdes. Men blir nästan knäpp när jag tänker på hur det hade kunnat gå... Så jag försöker glädjas åt att allt gick bra. Vill inte ha fler barn, som tur är. För jag hade nog aldrig vågat vara gravid igen...

Nja storebror var nog rätt snabb för att vara första. Han kom ca 3,5 h efter att vi kommit in till fl. Men då var jag öppen 9 cm när de kollade efter ca en halvtimme. Tyckte jag hade mycket längre tid att jobba med öppningsvärkar denna gången medan själva utdrivningsfasen gick mkt snabbare och inte alls gjorde så ont som första gången.

Kl
Mycket drama många varit med om. Tur att det gått så bra ändå :)

Här kommer det bli en juli bebis. Det blir ett ks den 30:e om inget oförutsett händer.

Precis den vill inte vända sig. Verkar ligga gott när den mosar mina revben ;)

Men åh, vilka härliga bilder!

kl

Här segar sig dagarna fram. Har denna veckan kvar att jobba och sen är jag helt ledig fram till förlossning, känns lite dubbelt att sluta arbeta faktiskt. Halsbrännan är försvunnit då bebisen troligtvis har sjunkit ner något, så just nu mår jag oförskämt bra. Kanske lite foglossning då och då, men inte så att det besvärar så värst mycket. Känns tomt att tänka att jag inte ska gå till jobbet, men det kommer säkert kännas skönt när man väl vant sig :)

Annars står allt still här hemma. Vi har fortfarande inte flyttat upp på vår nyrenoverade övervåning då sambon inte dragit elen ännu (skomakarens barn och allt det där..... :banghead: ) så jag har inte hunnit boa nånting alls och just nu börjar det liksom krypa i mig. Jag vill bädda spjälsäng, packa upp kläder i byrån, ställa iordning i stora pojkens rum och komma igång med nya sovrutiner för honom så att han känner sig trygg med det innan bebis kommer... men men. Det ordnar sig väl :)

Vi har i alla fall hittat en begagnad babyjogger till rimligt pris som ska hämtas på lördag, så det känns väldigt bra att vagn är ordnad! En sak mindre att känna stress över. Jag har även köpt hem en ergobaby-sele, så vi ska i alla fall klara av hundpromenaderna den första tiden vilket också har känts som en stress.

De där med hundpromenader va ja också nervös över! Men de går över förväntan!!

Nu funkar inte amningen här mer :(
Gabriel har slitit sönder mina bröstvårtor. Öppna sår så ja kan inte Amma mer, de gör för ont ... Känns jätte jobbigt! Saken blir ju inte bättre för att tuttarna gör så ont så ja inte vet vart ja ska ta vägen... AJ!! Står i duschen o masserar så ja ska slippa mjölkstockning!

Någon som vet hur lång tid de brukar ta innan mjölken sinar?! Har ju så jäkla mkt mjölk...

Om jag förstått det rätt ska det ju finnas tabletter att ta som hjälper till att stoppa produktionen. För mig tog det ca en vecka innan mjölken försvann men då hann jag aldrig få igång så mycket heller (fick magsjuka och blev uttorkad när dottern var ett dygn gammal, när jag mådde bättre ville hon bara ta flaska...)

Mmm men tabletterna är de jätte hårda med. Och min BVCskötersla tyckte ja skulle stå ut med såren ;(

Du kan inte pumpa då? Lätta på trycket så att säga. Finns bra bröstvårtsskydd på apoteket att köpa, xylocainsalva och lanolin är också bra. Usch, stackars dig :'(

Har prövat de! Pumpa går inte då de gör för ont. Amningsskyddet gör ont :(
Masserar i duschen på dagarna! Vilket jobb! Vill ju amma!

Usch det låter inte roligt. Riktigt surt att det blir så när man vill amma.

Kl
Här rullar dagarna på och det känns lite overkligt att det snart är över och man har en liten knodd här hemma. Jag försöker att hålla igång så gott det går. Men jag har slutat rida och tömkör nu bara :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar