Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Ny vagn? Det har jag missat. Vad blev det?

Vi har inte tagit tag i nått... Vi har ingen säng till lilleman, skötbordet går inte att använda eftersom vi hängde upp en torktumlare ovanför, mycket av kläderna har vi gett bort, likaså lakan o likn. Men allt känns betydligt lugnare än förra gången. Det löser sig. T ville ju ändå inte sova i sin säng o absolut inte ha kläder på sig.:D

Det e tungt att jobba men väldigt roligt. Helt rätt beslut. Men kläder är ett återkommande bekymmer. Funderade på om jag skulle fråga en av assessorerna som är gravid om vi ska byta kläder för att kunna variera oss.

Ja, vi sålde vår pansarvagn (Emmaljunga), eftersom vi inte pallade med hur meckigt det var att få in den i bilen å så.. Nu har vi köpt en Babyjogger city versa gt + ståbräda till T. Hon åker ju typ aldrig vagn. Så vi hoppas att hon inte ska vilja börja nu...

Kl

Nu tycker jag att man bara går omkring och väntar. Känner mig ganska klumpig och väldigt trött. Pyret där inne har fortfarande inte behagat vända sig. Men vi får hoppas att den gör det innan torsdag för annars skickar BM mig på vändning. Det gör mig lite nervös.

Bild i v 35
3B29362B-06DD-4E66-A04E-DA1096964982-7474-000008C5AEA499C4_zps89f18546.jpg

Vad skönt att ha så liten mage fortfarande. Har problem med att få tröjorna att räcka till jag men det känns ju inte så aktuellt att börja shoppa kläder nu i v 38. Ska försöka lägga in en bild någon dag.

Tog och red lite förra veckan förresten, det känns ju bra när jag väl sitter på hästen men hjärnan säger att det inte är smart övrig tid..
Men min häst har börjat trassla med bytena med medryttaren så jag ville kolla av henne lite och vi har ju lite att ta tag i till hösten. Längtar till att komma igång igen :)

https://www.youtube.com/watch?v=vMFz60d2iV0&feature=youtube_gdata_player

*kl*

Då har Victor passerat en vecka, helt sinnessjukt vad fort tiden går och vad lite man hinner! Storasyster är superduktig, dock märks det att hon går lite på högvarv fortfarande, så nu ska vi försöka vara hemma och ta det lugnt några dagar, hoppas studsmatta och och fika i trädgården.
Victor har haft lite ont i magen en del nätter, vi har börjat med minifom för "fishjälp" och så tyckte de på sista kontrollen på BB att vi kunde prova med napp då han annars gärna "tomsnuttar" och sväljer en massa luft. Så för tillfället får jag sova oförskämt bra!

Fint det ser ut! Jag har bestämt mig för att lämna bort min häst ett tag. Beroende på hur det fungerar och hur ridsugen jag blir så har vi inget spikat datum utan vi pratade om 2 veckors uppsägningstid. Tror det kommer bli bra och så slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte rider ordentligt.

Sandra78: skönt att det går så bra för er! Måste kännas härligt att han är på utsidan :)

Jaha, nu tycks det vara igång här. Vid 01.30 vaknade jag för att gå och kissa. På väg till toan började det rinna fostervatten. Gick på toa, trollade fram en monsterbinda och nya underbyxor och började sedan torka golvet. När jag kom in i sovrummet vaknade mannen och undrade vad jag höll på med. Det har kommit vatten på golvet svarade jag. Jaha sa han. Jag torkade klart och sen gick jag på toa igen - mer vatten. Mannen kommer in och frågar yrvaket om det var akvariet som sprungit läck.. Nej, det är jag svarade jag, vattnet har gått! Haha hans min var bara bäst ;)
Ringde till förlossningen för råd då inga värkar börjat än. Fick rådet att försöka sova lite till och om inget hänt skulle vi komma in på kontroll 9.15 imorgon bitti och se så allt är bra med bebbsing.
Precis som om man skulle kunna sova nu.. Ligger ju bara och känner efter..

Kl

Juni
22 Missjackpot, pojke, andra barnet (dotter 18månader)
27 Sandra78, andra barnet (dotter 2½ år)

Juli
14:e zazzarazz, flicka, andra barnet (dotter 3 år)
15:e carmarnic, första barnet
24:e, domesticus, första barnet

Augusti
6:e, oxo, första barnet
6:e, Priscilla, andra barnet (son 16 månader)
21:a, BuenoBull, första barnet
30:e (enligt RUL) Pojke raggarn, 4 e barnet
30:e, Skogstrollet. Andra barnet, väntar en flicka.
)

Spännande Godishanna!!!

Tänkte att vi får börja uppdatera vår lista! Så om någon har fallit bort eller om era bebisar har kommit så kan ni väl skriva in det :)

Suck, ingen bebis ännu. Var inne på kontroll i morse, blev uppkopplad på ctg och sammandragningar var 7e minut, dock inte direkt med värkstyrka. UL och undersökning: tillräckligt med fostervatten kvar och inte öppet någonting ännu. Bebis är fixerad iaf, alltid nåt :)
Hemma igen och väntar på att det ska dra igång på riktigt - lite snopet faktiskt trodde det skulle sätta igång :/

Det drog igång igår em och kl 18.53 tittade vår lille Alve ut. 3884g och 54 cm. Vi mår fint bilder och förlossnings berättelse kommer.

Stort grattis!!! :)

Sandra78: vilken fin bild!

Kl

Idag har jag varit hos BM. Som förväntat så hade kotten inte vänt sig så vi fick en tid för vändning nästa vecka. Annars såg allt bra ut :)

Åh stort stort grattis!!!!!
Vad skönt att de gick så bra !
Stora syster ser mycket stolt ut :)
Din lille kille va nästan lika stor som min :)

Juni
22 Missjackpot, pojke, andra barnet (dotter 19 månader).
27 Sandra78, andra barnet (dotter 2½ år)

Juli
14:e zazzarazz, flicka, andra barnet (dotter 3 år)
15:e carmarnic, första barnet
24:e, domesticus, första barnet

Augusti
6:e, oxo, första barnet
6:e, Priscilla, andra barnet (son 16 månader)
21:a, BuenoBull, första barnet
30:e (enligt RUL) Pojke raggarn, 4 e barnet
30:e, Skogstrollet. Andra barnet, väntar en flicka.
)

Födda:

Juni
8 missjackpot, pojke Gabriel. 4315g, 52cm.

Senast ändrad:

Men vissa har ju mer dötid än andra ;)
Shit va oförskämt. Påminn mig om att aldrig skriva i en sån här tråd när jag blir tjocken.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2