Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Då är vi i samma sits: min man börjar också jobba om två veckor och jag fasar för att vara själv med barnen. Jag försöker dock tänka att andra har överlevt detta tidigare så då ska det väl gå att fixa på ett eller annat sätt för mig också.. Vår "stora" (1,5 år) dotter går och lägger sig runt sju på kvällen och sover som en sten i tolv timmar så det är efter hennes sänggång som jag får åka till hästen. Jag skulle, hu, inte heller vilja vara själv med båda i flera timmar just nu. Men jag hoppas att den äldsta ska gå och skaffa sig en påse förnuft snart för det skulle underlätta :).

Kläder till bebis- bodies, byxor , mössa strumpor
Kläder till dig
Kamera!!!
Ammningskydd
Toalettartiklar
Frukt/godis eller annat du vill ha under förlossningen
Ja hade med mig druvsocker dextrosol :)

Kommer inte på mer....

Lägger till nagelfil, amningsbehå och mat till pappan. Så är det nog allt vad vi använde iaf :)

Då är det kanske bara så det blir då. Fast jag kan aldrig ta bort fingret, får testa att ändra vinkel lite tror jag.

Tack ni båda för svar :) då tror jag att allt är packat förutom mat! Lite lättare att planera när man vet vilken dag det blir. Annars är jag nog lite sent ute om man ser till alla andra som är färdigpackade i vecka 35 ;)

Men det är skönt att det snart är över för nu börjar jag bli trött på att vara orörlig, tyvärr blir jag väl lite orörlig i några veckor efter snittet också men då har man ju en liten att ta hand om iaf :)

Lägg till något att förströ dig med: Tidningar, böcker, korsord eller något. Det kan bli många timmar av ingenting att göra och även om mycket tid går åt till att beundra barnet :) så kan det bli lite långtråkigt.

kl

Mitt skämt om en tredagarsförlossning slog visst in ;) Värkarna började den 22:a och den 25 juli kom hon äntligen! Förlossningen blev ett marathon med värkar utan paus efter att de tagit vattnet, men trots detta värkstimulerande dropp då de inte var tillräckligt effektiva, krystvärkar redan vid sex cm (som jag var tvungen att hålla emot) och sedan helt öppen i fem timmar innan de till slut drog ut henne. Sugklocka krävdes, då hon låg lite knasigt och inte kom ut själv.

Här är Olivia, en stor tjej på 53 cm och 4250 gram!
phpccvynl.jpg

Kl

Det blev en pojk idag! 49cm lång och 3382 gram. Allt gick bra och jag mår ganska bra förutom att det spänner lite i snittet när jag ska sätta mig upp men det är ju inte så konstigt :)

Lill killen är iaf pigg och verkar må toppen :)

Grattis!!

Kl
En vecka kvar till bf idag. Längtar så jag blir galen, speciellt när trådens bebisar börjar komma !

Så gosig!

Här fick vi bekänna färg första natten hemma! Han har temperament herrn när inte maten kommer tillräckligt fort. Får hoppas att det lugnar sig lite när amningen kommit igång ordentligt. Som det är nu får vi stödmata och nybörjare som man är så går det inte alltid så fort att få ordning på grejerna ;) sen är ju jag lite handikappad iom snittet.

Grattis! :) Vad söt!

---

Känns som jag inte gör något annat än ammar. Det där med att äta var 3-4 timme har våran bebis aldrig hört talas om. Men förhoppningsvis är det väl mest pga värmen.

Samma här ;) han har lugnat sig lite dock ibland kan det gå entimme emellan amningarna fast han är vaken :D Läste någonstans att magen faktiskt kan vara tom efter bara 20 min hos spädisar... Det har min bebis tydligen också läst ;)

Oj, går det så fort alltså? Min skrutt är nog egentligen ganska lättsam men jag måste erkänna att jag är lite trött eftersom han vaknar var tredje timme varje natt och vill ha mat.

Igår var vi ute på vår första riktiga promenad det blev hemma hos mina föräldrar på grusvägarna och sen en sista sväng igenom en skog. Men då fick jag ringa på assistans eftersom jag inte vågar fresta på snittet än. Sambon skakade på huvudet när han mötte oss och sa att det var en barnvagn vi köpt och ingen bandvagn ;) 45 min var vi ute iaf och det var riktigt skönt!

Bild på den lille efter att mamma fått bekänna färg vid skötbordet ;)
AAA4709B-5D54-44CF-B823-208377E9995D-19692-0000154C3DE03E9B_zpsfba90573.jpg

F0322A26-15D8-4F21-829F-9908CBDC8B6A-19692-0000154C33BF2565_zps951fc590.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?