Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Jösses vad söt! :love:

kl
Här har det nu gått 5 dagar över BF. Inte ett endaste litet tecken på att ens fundera på att komma ut, jag är skittrött på att vara gravid nu. Känner mig som en osexig valross, har ont överallt, kan inte sova, får vätskefyllda underben och fötter och kramp i ljumskarna. Men alla värden är okej, blodtrycket bra osv, så det är bara att vänta... Såååå segt bara, vill ju också träffa min bebis nu! Och framförallt börjar jag sakna mitt "vanliga jag". Som kan promenera och röra mig utan att få ont på suspekta ställen.

Usch jag förstår att du vill ha ut knyttet. Jag fick ju en vecka tidigare iom snittet men dom sista dagarna var allt bra sega. Men det är värre för dig som har gått över tiden. Hoppas att det kommer igång snart!

Nu har jag gått ner till min inskrivningsvikt! :D
Och jag har införskaffat träningskläder som jag har på mig på våra promenader;)
E003DC92-BAF7-4296-9648-A56718C8FDD6-23783-00001973B535F6E3_zps9d8b7c81.jpg

Nu är det bara skinnet som ska dra ihop sig, men jag räknar nog inte med att magen blir lika platt som innan. Men amningen gör nog en hel del för jag äter mängder nu när det får plats i magen :)

Idag blev det en promenad på 7,7km, dock med ett fika stopp på vägen ;)
Känner att jag bor himla bra när det är fint väder, och skrutten sover riktigt bra i vagnen när vi är ute och går :)
9B1E6B2A-D585-4114-82A2-CD2F469D6C3D-23783-00001975A9C4395E_zpsde217cad.jpg

Hoppas alla andra mår bra :)

kl

Jag var ju beräknad till 7 aug, och den 7 aug gick vattnet. Inga värkar direkt, märkte knappt det. Och vattnet forsade ju inte direkt heller...
Den 9 aug skrevs vi in för igångsättning, livmodertappen helt omogen, tog första dosen kl 13, fick riktiga värkar kl 21, var öppen 6 cm vid 23 och där började det gå fort, såpass fort att dom var osäkra på ifall jag skulle hinna få ryggbedövningen. Började kräkas lite vid 24, fick frossa.. Vid 2 höll vi fortfarande på men då började jag även få feber. Fick dropp för att värkarna skulle bli starkare, kräktes massor och febern steg. Vid 7 var jag bara öppen 7-8 cm och helt slut så vi fick ett snitt istället, kl 9.45 plockades han ut. 3550 g, 50 cm lång. Leo ska han heta :)

Så surt att vara "så nära" en förlossning den här gången.. Nu är 2 snitt gjorda så ska vi ha fler barn nån gång så blir det ju bara snitt. Dock hade jag väldigt mkt sammanväxningar så det lät inte direkt som att doktorn rekommenderade fler barn...

Grattis till Leo!

Hoppas du mår bra! Lite snopet när man förväntat sig en vanlig förlossning.

Grattis till killen! Hoppas du mår bra ändå och inte har för ont i snittet.

Vad var det för sammanväxningar? Tänkte om du haft något problem under själva graviditeten eller det är just förlossningen som blir problematisk?

+ oxo: Tack så mkt!

Jag vet inte alls mkt om sammanväxningar, men verkar som att det blivit nått konstigt i läkningen i buken efter gamla snittet, när jag googlat på det verkar det inte helt ovanligt. Det som blir problematiskt för min del var att det var jobbigt för kirurgen att ta ut bäbis, dom fick rycka rätt så bra i snittet för att få upp det.. Har inte haft särskilt ont alls, det har spänt lite bara. När jag läst om det så verkar det som att man kan få buksmärtar, tarmvred, ja allt möjligt av det. Men jag har inte känt nånting...
Läkaren trodde att det var genetiskt, men för min egen del tror jag att det var självförvållat, jag var inte lugn alls efter snittet, och synden straffar ju sig själv..
Ska försöka kolla lite mer, är ju som sagt bara så jag fattat det, så det jag skrivit här är ingen fakta ;)

Kl

Idag har min skrutt vänt sig från mage till rygg. Jag blev helt chockad när jag kom tillbaka in i rummet efter att ha tagit ut köttfärsen ur frysen och han inte ligger som jag la honom. Han såg iaf jättenöjd ut där han låg på sin filt på golvet ;)

Hur tidigt ska dom börja vända sig? Han är ju inte ens tre veckor. Iofs håller han och lyfter huvudet ganska stadigt så han kanske är tidig med sådant. Känner på mig att detta kommer bli en vild unge ;)

När började era barn vända sig och lyfta på huvudet när dom ligger på mage?

Halvt knapplån

Igår fyllde vår lilla tjej en månad :) Och hon har hunnit med att gå upp ca ett kilo det lilla matvraket. Namn har hon fått tillsist också, Niki blev det. Pappa var väl inte riktigt nöjd men hans namnval fick bli andra namn i alla fall.
Niki har haft endel magknip om nätterna så vissa nätter har jag blivit väckt en gång i halvtimmen så det har blivit en del zombiedagar :/

Niki har inte lyckats vända sig än men hon brukar stå och svaja på armarna och ett ben så det kanske händer snart.

Åh så söt! Skojigt med leksaker! :)

kl
Idag är min kotte 1 månad. Jag tycker att han börjar bli stor!
e8b922b8-59dc-4d7b-a768-7b0dfde27370_zps6f8d4095.jpg

Hej nu var det ett tag sedan jag var här.

Har haft fullt upp med barnen och skadad häst.

Min son tittade ut den 17/8 v 38+0,

han var 49 lång och vägde 3492g det var en rätt snabb förlossning inne på BB 20,30 första undersökningen 21,00 då 5 cm, sedan gick det fort!

fick värkar som gick i varandra ca 22,15 vattnet gick 22,26 då kom lillen med vattnet, så barnmorskan hann inte med alls! hade inte skrivit nå i journalen fick klippa byxorna och hade inga saker framtagna.

vart ingen smärtlindring denna gång då det inte hanns med;)

Efter förlossningen fick jag en spruta för att moderkakan hade gått sönder och blev undersökt lite extra för att de ville se att blödningen avtog och att mitt låga blodtryck gick upp. Allt gick bra. Sitter nu med min lilla prins!:)

Oj det gick fort! Stor grattis! :)

Godishanna: vilken söt liten Alve! Fint namn också :)

Härligt när dom börjar le :)

Idag har vi varit på första föräldragrupps träffen. Min kotte var yngst av dom som var där. Men kul att träffa lite folk :) ska se om vi kan börja gå på öppna förskolan sen också.

Är ni andra med på såna här träffar och vad tycker ni om det?

Tack. Ja den är söt, har fått den i present så jag vet inte var den är köpt men det står Story teller i den..

Har inte gått på nåt sånt med Alve än men var på det med Vidar. Brukar va trevligt tycker jag, ska kanske gå dit på tis så får vi se om det är lika trevligt här i byn som på det förra i stan :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?