Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Kl

Nu har ännu en sommarbebis fötts!
Det blev en stor liten Molly som kikade ut 1/9, v. 41+4. Hon var 53cm lång och vägde 4300g.

Vaknade tidigt på morgonen vid 4 av att jag började få mensliknande smärtor. Ringde förlossningen som tyckte jag skulle ta ett bad och höra av mig när det blev värre. Låg i badet fram till 10 på förmiddagen typ, sen kände jag att det var dags att åka in. Det blev precis som jag trodde, att jag inte skulle förstå när det var "på riktigt", för jag skulle platta håret och käka på Max innan vi skulle in på förlossningen. Håret hann bli platt :banghead: men nån Maxmat blev det inte.
Vid 13 kom vi in och då var jag öppen 8 cm. Hann således inte få nån epidural men klarade mig hyfsat bra på lustgasen. Efter drygt sex timmar inne på förlossningen föddes världens finaste Molly kl 19.32! :love:

Ska se om jag lyckas med bilden...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151886799057387&l=3728964d5c

Senast ändrad:

Grattis! Så söt och vilken fin dräkt!
Det var en stor tös :) Min är nu 6 veckor och vägde förra veckan 4300g och var 55cm lång och han har ju blivit jättestor :D Tänk vad det kan vara skillnad på dom små liven!

E har nu "ridit" för första gången:)
bca4f798-59f2-4c93-b492-ead02d651d57_zps782a5431.jpg

Ja absolut ;) Nu har jag själv börjat rida igen och det är riktigt kul!

Ni som har häst, har ni kommit igång igen?

Tack! Ja, hon var en riktig liten sumo :D Skönt på nåt vis, känns inte lika ömtåligt på något vis.
Det var en viss skillnad ja, hur stor var din kille vid födseln? :)

Jag red för första gången i lördags på mitt ena avelssto som är gudasnäll, 5 veckor efter snittet. Kändes bra, men så segt att behövt vänta så länge...
Idag var jag uppe på tävlingshästen så nu hoppas jag att jag kan komma igång på riktigt :)

kl
Vår plutt växer snabbt, han vägde 4,8 kg och var 58 cm lång som 4 veckor... Barnmorskan mätte honom 2 ggr för hon tyckte inte riktigt att det kunde stämma men det gjorde det.. 50 och 56-kläderna har vi fått plocka undan, dom är för korta...

Han vägde 3,3 kg när han föddes och var 49cm lång. När vi åkte hem vägde han 3kg. Så han var ganska liten men ändå inte jätte pyttig. Nu tycker jag dock att han börjar ta igen att han var liten. Idag är han nästan 7 veckor och vägde 4,8kg och var 57 cm lång. Vissa kläder börjar bli lite små, speciellt pyjamasarna börjar bli korta. Så snart måste jag nog plocka bort storlek 50 och 56.

Håller med sona om att det går galet fort!

Sona: kul att du kommit igång med ridningen. Jag lämnade ju bort min "tävlingshäst" och det går så bra där så han får vara kvar ett tag till så får jag hushålla med min gamla så länge. Men det känns ändå ok eftersom min sambo är borta i jobbet så mycket så då hade jag fått hålla mig på ridbanan så mycket eftersom man inte alltid kan få någon som passar lillen.

Vad dåliga vi är på att uppdatera denna tråden ;)

Vår lille växer bra, jag har så mkt mjölk att jag börjat lämna till neonatala..
Igår natt sov han dessutom hela natten för första gången, och idag sov vi ända fram till 7.30! :D Riktigt lyxigt! Han är ju förvisso inte så gammal, 7 veckor så än har vi inte hunnit bli helt slut. Han har sovit relativt bra hela tiden, men det stör ju sömnen rätt så bra om man tvingas gå upp en gång per natt... Hur går det för er andra, sover era bäbisar bra?
Ni som har syskon som inte är så gamla, hur gör ni med vagn? Vi har fortfarande inte köpt oss en syskonvagn, däremot har vi en hundskrinda, så vår äldste åker hund och vagn på promenaderna.

Kl.

Längesen jag skrev här nu, det är lite svårt att få tid. Niki är 10 och en halv vecka nu och väger ca 6,5 kg så hon har gått upp ungefär 3 kg sen hon föddes. Så hon börjar bli en knubbis, jag försökte få på henne ett par byxor i 62 i förra veckan men de fastnade på vaderna :p
Jag har tänkt att jag skulle ladda upp en bild någon gång men att sitta vid datorn tycker inte Niki är så kul så jag får använda surfplattan och då fungerar det inte att ladda upp på Photobucket.

Har lite problem med att hon är så mammig. Känns väldigt stressande när jag är ute och rider att veta att hon är jätteledsen inne hos pappa :( Hoppas på att det ger sig snart.

Hon brukar sova utan uppehåll oftast 21-3 sen brukar hon vakna varje/varannan timme fram till 8 då vi går upp. Ibland har jag tur att hon sover vidare så att jag kan få ut hästarna och äta frukost innan hon vaknar. Men jag får gå och lägga mig tidigt om jag ska hinna sova något sammanhängande.

Ja vår tråd är lite trög ;) nu är den här skrutten precis 2 månader. Han sover ganska bra från 20 till 02 sen har han börjat äta mer om nätterna än han gjorde innan.

Nu har jag nog tyvärr smittat honom med min förkylning för han är lite tät och gnällig.

En annan sak som jag måste få klaga över är att nån jä**l har stulit våran barnvagn i natt. Jag är väldigt sur och ledsen över detta'

Men fy vad taskigt! :rage: Att inte folk kan köpa egna grejer.

Idag har jag lyckats rida med Niki i vagnen. Sambon hade åkt till jobbet och jag kände att jag ville rida fast jag inte tänkt göra det idag. Men hon ville inte sova så bra utan vaknade till lite då och då så jag fick vara med och gunga vagn så att hon inte skulle vakna helt.
Min häst är så söt: "Men matte vi kan väl inte galoppera fram till vagnen?" Sen när jag hängde ner och gungade på vagnen ville hon såklart också hjälpa till. Spännande med en lillmatte :)

*kl*

Victor är nu 3½ månad och börjar närma sig stl 74 i kläder. (Storasyster hade vid samma ålder stl 56!) Han rullar från mage till rygg, stoppar in allt han får tag på i munnen och "pratar" konstant. Storasyster är hans stora idol.

1½ månad:

_DSC1451.JPG

Drygt 3 månader:

DSC_9023.JPG

Ser att flera av er är tillbaka på hästryggen. Jag är galet ridsugen, men medryttarhästen är dräktig och har tydligen beviljat sig själv gravidpenning :D Så vi får se om hon blir sugen på lite motion snart...

Ja det är jättetrist! Vi tecknade en barnvagnsförsäkring när vi köpte den så vi får antagligen en ny av affären. Men det lär väl ta tid innan allt är fixat.

Sandra: vilken sötnos :)

Idag har vi varit och hämtat en ny barnvagn. Tyvärr fanns inte en likadan vagn inne och skulle vi ha en sån som vi hade innan skulle det ta 5 veckor innan vi fick den. Så vi tog en som dom hade i butik. Jag är inte riktigt nöjd men jag kommer säkert vänja mig. Nu har vi en vagn iaf :)

KL.

Puttar upp våran tråd :bump:

Hur går det för alla? Själv börjar jag känna att jag behöver ta mig hemifrån mer. Börjar bli lite ensamt men jag brukar försöka hinna rida eller fixa annat här hemma när Niki sover så tiden räcker ju inte riktigt alltid till.
Nu tror jag att hon är mitt i en utvecklingsfas också så hon har vaknat varannan timme minst varje natt senaste veckan så jag börjar bli lite trött. Igår tog det mig 12 minuter att vakna av sambons väckarklocka, jag som vaknar av minsta lilla i vanliga fall :p

Här går det bra. E är nog också i någon utvecklingsfas och sover ganska dåligt om nätterna vilket resulterar i en trött mamma. Min sambo reser mycket i jobbet och då kan han ju tyvärr inte ge mig någon avlastning men som tur är så har vi fått ett ganska nöjt barn :)

I fredags var vi på babysim för första gången och det tyckte E var super härligt så det var kul. Skönt att ta sig utanför dörren lite. Försöker att rida när jag kan få barnvakt som tur är så är min stora häst utlånad för tillfället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar