Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Kl

Juni
22 Missjackpot, pojke, andra barnet (dotter 18månader)
27 Sandra78, andra barnet (dotter 2½ år)

Juli
14:e zazzarazz, flicka, andra barnet (dotter 3 år)
15:e carmarnic, första barnet
24:e, domesticus, första barnet

Augusti
6:e första barnet. Nyistan
6:e, Priscilla, andra barnet (son 16 månader)
21:a, BuenoBull, första barnet
30:e (enligt RUL) Pojke raggarn, 4 e barnet

kl
Var bara tvungen att ändra lite ;)

Juni

Juli

Augusti
6:e, oxo (nyistan), första barnet.

Hoppas att alla har en bra dag! Jag ska försöka att ta mig ut och rida en sväng hade jag tänkt om nu bara regnet håller sig borta! Tänkte jag kunde visa mitt rätta jag! :)

Kl

Nu ger ni tusan i att vräka era bebbar och tränga er före i kön... Vi är två kvar i vårtråden som inte har passerat bf än ;)

Haha ska försöka att inte vräka!

Här har de varit lite drama i dagarna.
I tisdags åkte jag o sambon till Marstrands havshotell för att spaa lite. Vid frukosten på onsdagen började de forsa blod. Då jag har lågt sittande moderkaka så var de bara att köra i ilfart till östra! Väl där var de ett väldigt på drag. Slutade blöda färskt blod på onsdags kväll sedan dess har de bara konmit gammalt blod.
Fick bli kvar på sjukhuset. Tvingade dem att skriva ut mig på onsdag efm. Men nu ligger jag i sängen å får inte göra ett piss... Känns skönt att de sluta blöda i alla fall så de slapp plocka ut knodden så mkt i förtid...

De lustiga va att under hela natten till onsdag så vaknade jag och kände mig förvånad över att inga värkar hade börjat haha å sedan kom blodet på morgonen.. Skumt!
Men bbväskan va faktiskt med.. Den får nog följa med hädanefter...
Hur är de med er andra i värmen smälter ni också bort?!

Men usch vad obehagligt!

Jag njuter av värmen! Idag har jag varit hundvakt och varit ute på en timmas promenad i skogen. Nu ligger jag på gräsmattan och väntar på att folket ska komma hem så vi kan grilla :D jag känner mig äntligen hungrig, har ju bara känt mig äcklad av all mat så detta är en bra känsla.
Har ingen magbild så det får bli en med mig och kreaturet nu i v 29 :)
6EDB19D3-BD08-40A6-B7EA-B3F9B236CC2B-51611-000044124967328D_zps7eab1286.jpg

Senast ändrad:

Ja de var obehagligt. Kommer ju så jäkla mkt blod :(

Tror knodd kommer tidigare (hoppas). De tror ja för att just nu ser jag ut som dagarna innan jag födde Ella. All vätska har börjar komma nu ... Bläää! Så imon två veckor kanske :) hoppas de för nu orkar ja inte mycket till!

Härlig skimmel! Längtar efter Att sitta på hästarna! Men snaaaaart :)

*delvis kl*

Fy vad otäckt, missjackpot. Får hoppas lillebror håller sig på plats ett tag till då, så att han hinner bli klar.

Oxo, vilket fint "kreatur"!

Är galet ridsugen jag, men mina fogar har inte velat släppa upp mig på en häst sen i januari så det är väl dumt att börja nu. På söndag ska jag iaf ha lektion, det är ju rätt kul det med!

Jag har också varit in en vända på sjukhuset, fast inte så dramatiskt. Hela förra helgen var jag grymt trött och hade samma känsla som när man håller på att åka på en genomjäklig förkylning. På måndagen kände jag knappt av bebisen alls, fick nån liten buff tillbaka när jag knuffade hårt bara... Sambon tyckte att jag skulle ringa förlossningen, jag trodde förstås att de skulle säga åt karln och andas och att det inte var någon fara men istället vill de att jag ska komma in.

Fick kissa i en burk (TUR att man är konstant kissnödig!) och så gjorde de CTG, men allt såg bra ut. Antagligen var väl bebisen också lite sliten och låg kanske lite tokigt, hjärtljuden var helt normala iaf. Fick även tid för ett tillväxt-UL eftersom storasyster var såpass liten.
Tillbaka i onsdags för ultraljud, bebis väger runt 2,4 kg och beräknas bli normalstor. Ajaj, säger jag som tyckte det var nog illa att klämma ut en 2,5-kilos :nailbiting:

Tydligen ska jag försöka ta det lugnt nu, det är jobbigt att vara gravid sägs det. Haha, säg det åt 2,5-åringen och arbetsnarkoman-hunden säger jag! Nåja, sambon får sköta allt hushållsarbete utom sortering av smutstvätt (färgblind!!) så det är väl att ta det lugnt ändå...

Han tackar ;)

Tur att det var bra med båda era bebisar. Inte kul med för mycket dramatik!

Lägger in mig här :)

Juni

Juli
4:e godishanna, andra barnet (son 2 år o 4 mån)

Augusti
6:e, oxo (nyistan), första barnet.

Välkommen!!!

Nu är de drama här igen. Ligger återigen inlagd på special förlossningen, flyttades precis till spec. Bb.
Igår morses kl 06 vakna ja av att dd blödde igen. Reser mig upp och de fullkomligt forsar! Min sambo får in mig i badrummet. Konstigt nog väldigt lugn trots forsen av blod :( sambon ringer ambulans och jag min mamma o pappa som måste ta hand om lillan o hunden.

Ambulansen kommer och konstaterar att "oj! De va mkt blod" ilfart till sjukhuset.
Bebis mår bra. Hade lite sammandragningar, men de är lugnt nu. Har även fått blodstoppande så idag är de lugnt. Får väl tidigast komma hem imon...
Problemet är bara att om jag blöder så här igen så läggs jag in tills dess att jag föder..... De tror jag skulle knäcka mig... Hatar att vara här... Jaja.
Färdig gnällt!! Håll tummarna att kag snart börjar få värkar så bebis kommer!! Den är ju redan så stor så de skulle inte vara några problem(vägde 2,7 för 3 veckor sedan). Nu har ja ju gått in i v. 36.

Usch, låter inte alls kul! Bra gjort att hålla sig lugn i det läget. Du får ta och tränga dig före de sista i vårtråden och vräka bebisen så ni får komma hem ;)

Välkommen! Vi bör ha hängt i samma tråd förra gången då också, dottern är född i december -10.

Men fy! Tur att ni verkar lugna. Kan dom inte ta och plocka ut bebisen? Vet dom varför du blöder så?
Håller tummarna för att bebis vill ut snart och att ni kan få komma hem!

Shit! Jag hade inte kunnat vara så lugn som du verkar. Hade helst bli it inskriven.. Personligen har jag fl-skräck denna gången eftersom jag är så himla rädd att inte få den hjälp jag behöver... :/ Usch usch...

De är pga moderkakan ja blöder. Den ligger ju väldigt lågt ner. Har Dick flyttar sig såpass mkt att ja ska kunna föda vaginalt.
Nä de plockar inte ut skrutten. Men är de fortfarande problem vid v 38 så sätter de dv igång mig då de är så jobbigt för både mig o familjen där hemma.
Tror man blir lugn när man måste.
Men jag är så jäkla rastlös som person i älskar att vara igång, så detta är de värsta straffet, liksom bara grädden på moset eftersom ja inte kunnat röra mig så mkt sedan v 9 pga foglossningarna ..
Jaja vi får väl alla kämpa på!

Har ni andra de också varmt eller? Ja brukar alltid frysa men blir så satans varm i slutet av graviditeten. Ligger här o svettas som en gris :)

Jaja nu ligger ja här på sjukhuset så ja lär väl skriva mkt här eftersom de inte finns så mkt annat ;)

Usch det låter inget kul alls. Hoppas det håller sig lugnt nu så de inte behöver sätta igång dig för tidigt.

Hejsan
Ja rätt säker på det :) Min kille är född i jan-11
Har skrivit nåt litet här innan men mest läst lite då och då...

Fast just nu låter igångsättning ganska ok. Bebis är stor o redo, och jag är trött på att vara rädd för att de ska börja blöda igen. Tärande gför familjen med. Sambon kan ju inte jobba just nu då ja måste vila, sen är jag faktiskt livrädd för att de ska komma när ja är hemma själv med Ella. Inte kul för henne att se så mkt blod :(

Fy jag lider med dig! Tycker att du kan få knö dig före dom sista i vårtråden faktiskt.

Var hos BM idag. Allt såg bra ut, SF-måttet var kanske någon högt men BM trodde att det berodde på att bebisen "satt" upp :) Lite roligt med tanke på att det är först nu som jag börjar se gravid ut. Går in i vecka 30 i morgon. Nästa vecka ska jag på någon såndär föräldragrupp. Får hoppas att sambon inte jobbar då så att han kan vara med! Inte lätt att ha en resande sambo :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"