Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

I onsdags så var jag och kollade moderkakan på östra sjukhuset. Visst är de kul när läkaren säger "de bör nog gå att föda vaginalt..." Känns ju tryckt och i nästa andetag säger han att blödrisken är väldigt stor när den ligger som den ligger... Jaja ska tillbaka om två veckor för att se om läget är de samma. Fattar inte varför jag ska tillbaka igen om de bör gå? De lär väl i te vara så att moderkakan flyttar sig åt andra hållet?!

Nu är jag mer än redo att föda! Är riktigt trött på de här nu! Går idag in i v.35.
Bb väskan är packad. Kläder, bAbyskydd, amningsinlägg, bröstskydd mm införskaffat. De som är kvar nu är pyjamas och en madrass till vaggan.

Hur går de för er andra?

Efterlyser lista på när alla ska ha så man har lite koll :)

"Nog"? Så betryggande! Eller inte...

Jag har precis gått in i vecka 34 och börjar känna mig som Moby Dick... Har säkerligen inte gått upp så mycket mer, men jag misstänker starkt att hen har börja ställa in färdriktningen och jag är sjukt osmidig.
Har varit lite mycket på hemmafronten också så jag har väl kört för hårt igen, med den påföljd att jag har konstant ludd i huvudet och ont i kroppen. Nu har jag gjort min sista arbetsvecka så nu ska jag försöka strukturera upp vad som behöver göras här hemma och ta tag i det.

Är relativt klar med inköp, däremot har jag inte packat nåt än... Får väl ta och plocka ihop en väska till den blivande storasystern också ifall vi måste lämna av henne på vägen. Beror lite på hur bråttom det blir då den tilltänkta barnvakten inte har bil utan antingen måste hämtas hit eller så får vi lämna av dottern där.

åh de där med väska till dottern. Bör jag kanske också göra!
Känns lite jobbigt med det då vi inte har de riktigt klart än :/

Ja nog är ett ganska dåligt svar tycker jag....hmm jaja!

Mm vår knodd har legat redo i snart en månad och jag kan tycka att om två veckor är de heeeelt okey att komma ut :D

Gör en lista på när alla ska ha. Kopiera och fyll i!!

Juni
22 Missjackpot, pojke, andra barnet (dotter 18månader)

Juli

Augusti

Gör en lista på när alla ska ha. Kopiera och fyll i!!

Juni

Juli

Augusti
6:e första barnet. Nyistan

Kl
Nu är ni nära. Jag tycker tiden går jätte långsamt och jag önskar att tiden börjar gå fort! :)
Jag har fortfarande inte köpt en pryl men jag får väl snart börja kolla lite.

Mm fram till v.20 gick de fort.... Nu segar de som f*n.

För mig känns de så himla mycket lugnare när allt är fixat :)
Imon tänkte jag hämta ut en babybox på Apoteket, men favoriten fr goboken är bäst :) ska nog fylla i lite i knoddens bok och pricka av en sak till på listan!

Önskar bebis kunde komma snart! Ska nog snart skicka in ett vräkningsbrev! Ska se om jag hittar de jag hade till Ella :) kan posta de här så ni får skratta lite :)

Här de nya vräkningsbrevet till knodden i magen! Använde de till Ella med o hon följde de perfekt. Kom på bf!

BÄSTE BEBIS!!!!
Härmed varslar Vi, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning! BF-dagen närmar sig med stormsteg och Dina än så länge tålmodiga föräldrar, nu ser oss tvungna att informera dig om att hyreskontraktet på din 1:a håller på att gå ut. Se tidigare överenskommelse kring hyresperiod med slutdatum 2013-06-22 (se Bilaga, Rutin-UL rapport)

Vräkningen kommer att äga rum snarast, dock senast inom 6 veckor. Till grund för vräkningen föreligger ditt livliga levene (något som ibland orsaka din hyresvärd obehag och smärta), fotbollsfesterna du tycks ha ( vi hör(ser) allt hur något far mot väggarna).

För att underlätta för alla berörda parter ber vi Dig att flytta ut självmant! Utgången finner Du söderut!

Vidare vill vi underrätta Dig om att parkeringsböter kommer att utdelas samt trängselskatt debiteras fr o m 22 juni.

Bättre boende finns som vi lovat dig när du lämnat 1:an. Kan verka skrämmande med större. Men tänk vad mycket kul du kan ha där!
Ser framemot att träffa dig senast 22 juni för att tillsammans se hur du vill ha din boendesituation.

Med vänlig hälsning

Din hyresvärd
Mamma & Pappa AB

Haha skulle vilja vräka min också :D Men den lär väl stanna lite längre. Är i v 31 nu och det känns som det är evigheter kvar.. Är så stel överallt i ryggen och känner av fogarna endel också :meh:

---

Har funderat lite på det här med att man inte ska sova på rygg. Hur farligt är det egentligen? På föräldragruppen sa de att det inte var bra men varje gång jag vaknar till på nätterna har jag vänt mig och lagt mig på rygg..

Va? Ska man inte sova på rygg??? Hur ska man sova då? Lär ju inte gå så himla bra att sova på mage i v.31? Jag ligger på rygg å sida... Magen är ju i vägen för att sova på magen, iaf min?

Juni

Juli

Augusti

Bf (30:e Aug enligt RUL) Pojke raggarn 4 e barnet.

På ons ska jag gå på första mvc besöket efter inskrivningen (v 25 nu).

Jag har börjat få mkt ont i fingrarna framförallt tummen pekfingret kan knappt böja dem :(

Börjar bli jobbigt med minsta dottern nu då hon är mer högt än lågt, blir jaga, jaga, jaga hela dagarna!

När hon var på 18 mån besök sa bm att jag behöver då inte gå på gym som har en sådan vild dotter(hoppas hon lugnar sig snart!)

Juni

Juli
14:e zazzarazz, flicka, andra barnet (dotter 3 år)

Augusti

Det blir tydligen tryck på kroppspulsådern(?) när man ligger på rygg så det ska inte vara bra därför. Så man ska ligga på sidan, helst vänster sida också. Ska kolla med BM när jag ska dit på onsdag. Tidigare har jag inte brytt mig så mycket men sen har det varit uppe flera gånger i föräldragruppen så då börjar man ju fundera.

Juni

Juli
15:e carmarnic, första barnet

Augusti

Juni

Juli
24:e, domesticus, första barnet

Augusti

Juni

Juli

Augusti
6:e, Priscilla, andra barnet (son 16 månader)
30:e (enligt RUL) Pojke raggarn, 4 e barnet

kl

Är inne och läser här varje dag men från mobilen så det blir inte ofta som jag skriver nånting då det är lite omständigt med min icke speciellt moderna telefon :D Men nu så! Här går allting som på räls. Mår fortfarande fint, jobbar 70 % och är med sonen övrig tid. Har börjat få lite halsbränna som jag preparerar med novalucol. Har sedan ett par dagar tillbaka en envis huvudvärk som inte vill gå över med varken sömn, vätska eller huvudvärkstablett så det ska jag nog prata med barnmorskan om nu i e.m (ska dit på mätning/lyssna på hjärtljud).
Förutom detta har jag gått in i en extrem trötthetsperiod igen, så jag sover lika mycket som sonen (somnar halv åtta, vaknar klockan sex och så sover jag ett par timmar på dagen också när han sover middag). Äter järntabletter så det kan inte vara järnvärdet heller (var ok sist jag kollade upp det dessutom).
Bebisen i magen har varit lugn fram till nu, men har nu visat sitt "rätta jag" och jag misstänker att det är ännu ett busfrö som kommer att anlända då h*n är extremt aktiv och krumbuktar därinne dygnet runt :D

Haha, underbart vräknings brev!

Carmarnic: jag ligger en massa på rygg, får ju ont i höften om jag tvingas att ligga för länge på sidan. Jag tror man får känna av sin kropp. Märker man att man får svårt för att andas borde man nog lägga sig på sidan en stund ;)

Om man ligger på rygg så kan barnet komma åt och trycka på den stora kroppsvenen och hindra blodflödet. Om jag inte minns fel så kallas det Vena Cava syndrome.

Juni
27 Sandra78, andra barnet (dotter 2½ år)

Juli

Augusti
6:e, Priscilla, andra barnet (son 16 månader)
30:e (enligt RUL) Pojke raggarn, 4 e barnet

Idag kom anställningsintyget om sommarens anställning. Paniken kom i samma stund som ett brev på posten. Hur faan tänkte jag här? Hur i helvete ska detta gå? Vad fn ska jag ha på mig? Men, men nu är det bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. På nått vis så känns det enklare att sitta på bekväma stolar i luftkonditionerade lokaler än att vara hemma med treåringen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar