Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
Hade det visat sig att mitt ex varit med i samma föräldragrupp som jag, vete tusan om inte jag helt enkelt gått hem igen
Hade känt ungefär , och sen vänt i dörren.
Jag blev också besviken på föräldragruppen.
Min föräldragrupp träffades fyra gånger. Tre av de gångerna handlade om förlossningen, fjärde handlade om amning och lite, lite om efter förlossningen. Hade faktiskt hoppats på mer info om tiden efter, men ack vad jag bedrog mig.
Förstår inte varför de är så överdrivet fokuserade på förlossningen.
Så, vad pratar BM om? ENBART förlossningen och förberedelse inför den samma. Inte för att vara sådan, information om förlossning är väll jättebra. Men man behöver ju inte utgå ifrån att alla är hysteriskt livrädda .
Så jag hoppas innerligt att vi bokar ett tillfälle till, annars kommer jag vara hysterisk. Inte inför förlossningen, utan kommer förmodligen anmäla mig själv till familjecentralen ganska omgående för jag kommer inte ha en aning om hur jag ska ta hand om mitt barn .
Och dagens note to self:
Nackdelen med att bo i en liten kommun är att mitt ex med flickvän har beräknad BF 4 dagar efter oss och deltar i samma föräldragrupp.... Nä, det kändes inte konstigt aaaaaalls .
Hade det visat sig att mitt ex varit med i samma föräldragrupp som jag, vete tusan om inte jag helt enkelt gått hem igen
Hade känt ungefär , och sen vänt i dörren.
Jag blev också besviken på föräldragruppen.
Min föräldragrupp träffades fyra gånger. Tre av de gångerna handlade om förlossningen, fjärde handlade om amning och lite, lite om efter förlossningen. Hade faktiskt hoppats på mer info om tiden efter, men ack vad jag bedrog mig.
Förstår inte varför de är så överdrivet fokuserade på förlossningen.