Ok då ska jag testa Fire och Six o Crows!@Badger
När det gäller Graceling så tyckte jag egentligen bättre om Fire när jag läste dem för första gången, men när jag har läst Graceling igen så tyckte jag den blev bättre. Dock har jag allmänt kommit fram till att jag hyfsat ofta inte fastnar i serierna av första böckerna, utan det är först efter någon/några böcker som jag verkligen tycker att de blir väldigt bra - och då när jag går tillbaka till ettan igen tycker jag den blivit bättre (t.ex. Graceling, Moon Called och Ilona Andrews - och Throne of Glass )
Jag tycker nog Six of Crows definitivt kan vara värt att fiska upp och testa läsa
@JEHL
Ja, jag kommer ihåg att det var udda när jag läste det i Throne of Glass-boken (vilket nummer i serien det nu var ), men det gick över ganska snabbt och nu tycker jag egentligen att det verkar mer normalt - vad är chansen att man hittar rätt direkt? Och även att den som är rätt för en vid ett visst tillfälle är inte alltid det senare, och i båda serierna genomgår huvudpersonerna ganska stora förändringar som påverkar vem dem är mycket.
Kan rekommendera the Bone Witch kanske, eventuellt. Det kanske också är en sådan som blir bättre andra boken Den började bra men jag blev inte jättesugen på nästa. Men känns som att du skulle gilla. Tänkte nog läsa andra.