Sockeravgiftning, någon som hänger på?

Själv sitter jag och ondgör mig över att jag envisades med att spara julmusten då den nu bildligt talat frusit inne :cool:
Den har stått på verandan sen jul................japp det var -14 häromdagen :banghead::banghead: glömde den :o
Så det blev ingen julmust idag.

Du får hjälp från ovan...
undrar vad som händer om man försöker tina julmust i micron?
Rent akademisk frågeställning; dricker inte sötdricka (utom den gången varannan månad som jag käkar hamburgare från Max eller när de haft rea på fanta citron, som jag nu ser efter med viss längtan när jag är och handlar).

Du får hjälp från ovan...
undrar vad som händer om man försöker tina julmust i micron?
Rent akademisk frågeställning; dricker inte sötdricka (utom den gången varannan månad som jag käkar hamburgare från Max eller när de haft rea på fanta citron, som jag nu ser efter med viss längtan när jag är och handlar).
Haha jag tror att Vad som händer är att man får städa.

Skönt att se att det är fler än jag som fuskar.

Jag har med fuskat wihoo :bump: det finns en anledning och den anledningen heter "trött, orkar fan inte, ge mig socker!!!" Och det blev socker i form av biskvier:love: Tre dagar i rad! För när man flyttar till tredje våningen utan hiss i huset, då blir det tungt, jävligt tungt. Samtidigt lite bra faktiskt, brallorna har blivit lösare. Trots biskvierna :up:

Men nu är jag tillbaka på banan, nu gasar vi mot sockerfritt igen :bump:

Snart kommer min kusin hit på fika - tur att hon också ska vara utan socker i 100 dagar. Vi får dricka te/kaffe och äta varsin mandarin :up: kanske gör jag en lite fruktsallad

Snart kommer min kusin hit på fika - tur att hon också ska vara utan socker i 100 dagar. Vi får dricka te/kaffe och äta varsin mandarin :up: kanske gör jag en lite fruktsallad
Kaffe och macka? Smarre-macka :)
Finfina grejor. Hyvlade morötter är t.ex förvånansvärt gott på ost och skinkmacka.

Har skött mig rätt bra sedan sist, men idag förfallit till att äta en knäck-kola. Fast igår var jag och handlade och köpte inget "extra" alls - inte ens nötter (jag är lite trött på nötter redan).
Så med lite tur klarar jag dagen utan fler synder.
Ser fram emot apelsin i kväll.

Tisdagen var tung. Vet inte hur många gånger jag kom på mig med att nääästan stoppa in handen i kylen och ta en chokladboll. Åt allt möjligt annat för att stoppa suget. Och trött var jag också. Igår gick det helbra och idag när jag är trött så är jag bara vanligt mathungrig och det känns bra.

Är det någon mer ä jag som får mer sockersug på kvällen?
Jo det är då man vill tugga. Försöker förebygga genom att äta ordentligt hela dagen, det är ju liksom hela mitt problem. Slarvar med maten och sen framåt kvällen så blir jag sockerlåg och suuuugen.

Är det någon mer ä jag som får mer sockersug på kvällen?
Ja.

Idag har jag faktiskt varit duktig, trots knäck.
Man hade köpt tre chokladkartonger till jobbet. Och jag åt inte en enda bit. Duktigt, inte sant?
Fast nu har jag lust att tröstäta för jag har plötsligt och oförklarligt fått nässelutslag över halva armarna. Kliar och irriterar. Kliar i ena ögat också. Suck. Det har aldrig hänt förr.

Ja.

Idag har jag faktiskt varit duktig, trots knäck.
Man hade köpt tre chokladkartonger till jobbet. Och jag åt inte en enda bit. Duktigt, inte sant?
Fast nu har jag lust att tröstäta för jag har plötsligt och oförklarligt fått nässelutslag över halva armarna. Kliar och irriterar. Kliar i ena ögat också. Suck. Det har aldrig hänt förr.
Det är knäcken som straffar dig :D
Eller så har du utvecklat chokladallergi bara av att se den.

Det är knäcken som straffar dig :D
Eller så har du utvecklat chokladallergi bara av att se den.
Jo, choklad kan ju vara histaminfrisättande...
igår kväll var jag jättefin. Röd och svullen hud på precis hela överkroppen.
Det måste vara abstinens.

Funderade starkt på att tröstäta igår kväll men lät bli, faktiskt.

Jag ska skryta lite idag, faktiskt (även om det finns flera timmar kvar av dagen).
Idag bjöd man på flera sorters choklad till eftermiddagsfikat igen.

Och jag var stoisk och tog inte en enda bit (men det svider).

Jag har inte ätit en enda godis eller kaka den här veckan. Idag blev vi bjudna på fika av en kollega som slutade och jag tyckte inte ens det var svårt att avstå :banana:

Idag åt jag brunch på stan, och självklart ingick en stor efterrättsbuffé. Vad jag blev avundsjuk på familjen som kunde lassa tallrikarna fulla med olika pajer, tårtbitar och praliner. Jag tömde fruktbordet som kompensation :p

Från igår erkänner jag en rejäl bit rulltårta.
Mina föräldrar kom på besök och hade med sig.

Å andra sidan har jag idag lyckats med bedriften att inte äta av de kakor som finns i personalrummet så det kompenserar sig lite.

79.
och skryt.
Idag låg det flera vetelängder ute i personalrummet. Och en enorm godis-skål med lösviktsgodis.
Och jag, då?
Jag har ätit en banan (som i och för sig var lagom mogen).
Ingen varm choklad, heller.

Fast jag erkänner att motivationen har sjunkit något och jag är mer intresserad av att fuska ju fler dagar som går.
Samtidigt som jag är riktigt nöjd med mig själv i hur jag har ändrat intaget av onödigheter.
en del nötter, ja.
Fruktsallad ett par kvällar, ja (och kommer antagligen att göra lite ny i kväll dock utan banan för den har jag redan ätit upp).

Men inga osthjärtan alls, inget lösviktsgodis, ingen varm choklad och (nästan) inga kakor (undantag cheesecake vid födelsedagsfirandet för 1½ v sedan och mammas rulltårta i söndags).

Vilken uppryckning...

Tackat nej till fikabröd och godis. Ätit väldigt begränsat med "vitt" mjöl.
Senast idag så var jag på visit hos en vän och erbjöds en manelbulle som luktade SÅ gott. Men nej, jag drack bara kaffe :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Ifjol var vi några som hoppade på 100 dagar utan socker. Några höll i riktigt länge och bra med hälsoförbättringar som följd. Så jag...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 620
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar