Nytt år, nya 100 dagar utan socker. Hänger ni på?

Hallå alla :)

Hur går det för er?
Ny månad nya tag eller är det nån som valt att hoppa av?

Själv harvar jag på med mina kryss och det går fint :)

Har även fått en stegräknare och lägger fokus där just nu, himlans bra.

Jag var utan godis/fika/chips hela januari tillsammans med en kompis. Vi fortsätter nu i februari dock med tre valfria undantag. Har just klämt i mig en påse godis. Jag har längtat massor men va nog en dålig ide, nu mår jag illa och blev dålig i magen...

Jag har snubblat lite på några semlor,men det hade jag räknat med,ska dock inte balla ur av det som jag gjorde förra gången,utan skaka av mig och upp igen.

Jag har snubblat några gånger. Julhelgerna gick ju oförskämt bra. Men nu har jag börjat arbetsträna, får rutiner i tillvaron så på måndag hoppar jag upp på banan igen
Tycker inte att det är hela världen att man snubblar lite, så länge man inte släpper all kontroll.
Varenda dag som går utan socker är ju så mycket bättre än dagar med socker!

Upp i sadeln igen bara :up:

Har lyckats hålla mig ifrån smågodis, min stora last, rätt länge nu. Ett felsteg - och det var rätt äckligt. Står mot kakor nästan lika bra. Jag är mycket nöjd med mig själv :)

Hörni, nu är snart en tredjedel avklarad, hur går det? Jag funderar på att ge mig själv frikort för en (1) semla på fettisdagen.

Alltså, är det bara jag som fortfarande kör? 47 dagar hittills, 53 dagar till Påskdagen då jag ska äta dyra praliner.

Jag hoppar in och börjar nu igen. Jag har några laster, ibland lite godis. Chips/ostkrokar och bröd.. inte fika utan vanligt vitt bröd. Har dragit ner rejält på allt på slutet, det känns toppen! :D

Jag har inte skrivit i tråden tidigare, men jag kör fortfarande! Jag tänkte också köra till påsk, även om jag egentligen tror att jag har 2-3 dagar kvar för att nå jämna 100 då.

Hej på er! Nu har jag varit förkyld i veckor :mad:. Hästen tappar muskler och tycker jag är tråkig som bara fodrar och klappar lite på henne. Och då sockret... Det går inte bra:down: Men jag skall ta nya tag när jag frisknar tilloch smaklökarna fungerar igen.

Jag har minskat godis och socketintag massor! Tycker jag hittat en god balans på godisätandet där jag äter när jag verkligen vill ha - men det händer inte så ofta :) sen äter jag bröd och pasta, men inte varje dag eller ens varje vecka. Har nu ett sidoprojekt att inte dricka kalorier och minska koffeintaget.

Jag var helt godis/chips/fika fri i fem veckor, sen slog det åt fel håll så har ätit sött, inte varje dag men regelbundet sen tre veckor tillbaka. Men från igår ska jag försöka vara utan igen!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 334
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel