Nytt år, nya 100 dagar utan socker. Hänger ni på?

Inte nog med att man tappar en del vikt,har ni tänkt på hur mycket billigare det är att handla :eek:

Ja verkligen, har nog gått på ett par hundra i veckan bara på skit! Så lätt att det slinker ner en påse godis och/eller en läsk när man handlar eller tankar bilen!!

Ja, då har man klarat av veckans fika med jobbet. :D Men det var en tuffing, semlekrans med både mandemassa och vaniljkräm! Den godaste semlekrans dom ätit :cry:

Ja, då har man klarat av veckans fika med jobbet. :D Men det var en tuffing, semlekrans med både mandemassa och vaniljkräm! Den godaste semlekrans dom ätit :cry:

Fy vad tufft att sitta och titta på!! Starkt jobbat! Jag ska på kalas imorrn, men tänkte be om en smörgås till kaffet istället för fika.

Shit vad svårt det är att hitta nyttigare alternativ till fika, eller nått litet till kaffet på tåget. (Denna veckan har sambon haft middag klar när jag kommer hem, men jag är vrålhungrig på vägen hem så måste verkligen äta något ).
Har annars i veckan haft med nötter och bär, frukt eller blomkål. :) Tips på nått annat?

Jag har kastat in handduken. Inte köpt något godis alls men fått sätta i mig sött både högt och lågt.

Diabetesen har jävlats med mig något enormt och jag har ingen ork kvar längre i lördags gav jag upp helt och åt chips.

Tror att minst en lite saft har gått åt veckan för att stoppa mitt låga bs.

Så trött
Hoppar in i tråden sent så kanske har detta redan avhandlats.

Mitt oförklarlig hoppande blodsocker är betydligt lättare att förstå efter att jag fick en Libre. Eftersom jag vet var jag ligger och vart jag är på väg i sockret så behöver jag inte kompensationsäta och jag har kunnat/vågat äta mindre vid blodsockerfall. en mig närstående klarar sina fall med en frukt ibland. Det räcker för att få kurvan att vända.

Det finns en superbra grupp på facebook för Libre.

Slut på OT.

Shit vad svårt det är att hitta nyttigare alternativ till fika, eller nått litet till kaffet på tåget. (Denna veckan har sambon haft middag klar när jag kommer hem, men jag är vrålhungrig på vägen hem så måste verkligen äta något ).
Har annars i veckan haft med nötter och bär, frukt eller blomkål. :) Tips på nått annat?

Det kanske räknas som fusk, men jag tycker det känns okey i alla fall! Jag har vid två tillfällen (när vi fått gäster) gjort raw food chokladbollar, är daddlar i istället för socker. Kanske inte som mellanmål varje dag men nån gång ibland :)

Kokt ägg, lite ost, en skinkbit, en knäckemacka, En del LCHF:are klarar sig på kaffe om de har kokosolja i.

Mitt oförklarlig hoppande blodsocker är betydligt lättare att förstå efter att jag fick en Libre. Eftersom jag vet var jag ligger och vart jag är på väg i sockret så behöver jag inte kompensationsäta och jag har kunnat/vågat äta mindre vid blodsockerfall. en mig närstående klarar sina fall med en frukt ibland. Det räcker för att få kurvan att vända.

Slut på OT.

Har en dexcom som varnar vid lågt/högt då jag inte alltid känner av låga värden. Jag tar inte alltid upp det jag äter ordentligt. Tar aldrig insulin före mat utan en stund efter för att se så det stiger först.

Hade kunnat döda för chokladpudding tidigare i kväll,meeeeeeeeeeeeeen jag tog en kavringmacka istället,nu är jag kaffe sugen mitt i natten :mad:

Och jag hade kunnat döda för en kavringmacka vilken dag som helst och defintiivt valt framför chokladpudding :)

Sen har jag en bekännelse, har käkat sött, helt oplanerat.

När jag på kvällskvisten kom hem från jobbet, så hade den flygande dottern landat här hemma och bullat upp med godis och filmkväll. Hon hade missat det där med att jag går på sockerfritt och eftersom jag snart fyller år och man aldrig vet när hon landar här igen så tog vi oss en myskväll :love: Det var helt klart värt det :)

Inget som triggat och fick inte ens sockerbaksmälla och nu har det gått ett par dagar och inga problem med något :) Men en svart dag i almanackan blev det. Fast det är lugnt, bara det inte blir nån vana ;)

Jag är på igen...

De gånger jag måste äta/dricka sött pga av diabetsen låter jag bli att räkna. Det är suget efter onyttigheter godis när man inte måste som räknas. Inte ätit eller druckit något onyttigt i helgen :banana: Trots ostbågar och diverse godis hemma. :D

Idag är jag dock grymt sugen på saltlakris. Blir en kopp te ikväll om suget är kvar :)

Jag lyckades bra under helgen.
Trots att jag var sugen igår kväll, lät jag bli att åka och handla.
Fast det var egentligen bara för att jag var trött efter en lång dag utomhus, vilket ju bara är att hurra för.

Får se hur det går i kväll, då...
fast i kväll har jag annat att göra än att åka och handla så det ska nog gå bra.

:angel:Hmm, hemma förkyld och har tröstat mig med !2! Av sonens färdiga chokladpuddingar . Lite chips på det och nu skäms jag... Men en gång i månaden borde ju vara ok?

Slut på OT.

Min karls diabetes uppför sig i och för sig väldigt väl, men han använder också Libre sedan något år tillbaka och jag hoppas innerligt att alla diabetiker snart får tillgång till den tekniken. Just det där med att kunna se kurvor är så himla bra!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 334
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar