Nytt år, nya 100 dagar utan socker. Hänger ni på?

Har hört att beroende försvinner efter ca två veckor, på sön har det gått två veckor utan godis/snacks/fika. Va inne på ica för nån timma sen, va nästan så att jag kunde trycka ner näven bland valfri lösgodisbytta och trycka in i käften. Tur att jag är väluppfostrad :angel: Köpte en korv istället eftersom jag kände blodsockerfall komma krypande...

Det var sorbeten jag menade. Och jag kör inte sockerfritt, läser bara tråden. (Sedan viktklubbar jag just nu så sockerstinna livsmedel går bort av det skälet.)

Men att "börja med lite socker" med hjälp av en produkt med en tredjedel socker - då är det väl en tesked sorbet det handlar om. :D
Den är helt galet god! :D Köpte för jag tänkte att sorbet iaf är bättre än vanlig glass, men tja...

Jag har svårt att komma bort från "det här förtjänar jag" tänket, som @Freddie nämnde. Vad har ni ätit i stället på kvällarna?
Tips på bra mat att ha med och äta på tåget mottaget tacksamt också! (Blir gärna bara mackor..) Alltså mat som håller sig utan kylskåp ett tag och som inte behöver värmas, soppor och smoothie går också bort.

Jag har svårt att komma bort från "det här förtjänar jag" tänket, som @Freddie nämnde.

Jag är ju inte med i den här tråden men räknar kcal så sockerbelöningarna går bort ändå ... Jag är en mästare på att förtjäna!

Antingen förtjänar jag godis för att jag hade migrän igår så att det är synd om mig, eller så förtjänar jag godis/chips/svulliga surdegsmackor med salami osv för att jag inte haft migrän på två dagar och därför verkligen kan mysa, jag förtjänar godis för att jag är glad, för att jag är ledsen, för att jag mår bra, för att jag mår dåligt osv.

Man får bara släppa de tankarna, helt enkelt.

Jag har svårt att komma bort från "det här förtjänar jag" tänket, som @Freddie nämnde. Vad har ni ätit i stället på kvällarna?
Tips på bra mat att ha med och äta på tåget mottaget tacksamt också! (Blir gärna bara mackor..) Alltså mat som håller sig utan kylskåp ett tag och som inte behöver värmas, soppor och smoothie går också bort.

Häromkvällen åt jag morötter gurka och dipp :)

Någon här som testat purepastas produkter? Det är ris, nudlar och spagetti utan kolhydrater, kan tänka mig att det är samma stuk på dom som shiratakinudlar. Jag har beställt ett paket men inte hämtat det än.

Fast förtjänar inte kroppen något som den mår bra av? Försök tänka så istället. Det du tycker att du förtjänat ihop mår din kropp dåligt av.
Tänk att kroppen förtjänar något bra istället.
Bär är ju okej, så bär med lite grädde kanske. Eller om du äter frukt kan du göra egen "sorbet" Frysta jordgubbar och fryst banan mixat är gudomligt.
Vill man ha något salt kan man ha rökt skinka, göra fröknäcke med extra salt, strö på lite grov havssalt. Dip och grönsaker, en tallrik lyxig frukt i bitar, någon god ost.

Bra mat: sallader i olika former. Diverse omeletter. Matmuffins. Kokt ägg som snabbt mellanmål. Matigare varianter på "pannkakor". Kanske finns någon bra mat-termos som håller värmen så du kan ha matigare mat med dig utan att värma. Enkelt att äta ur termos är ju diverse grytor och liknande.

Själv har jag ett enormt, planerat, återfall idag och säkert i morgon., Ska ta bort mina katter i morgon och klarar inte riktigt att hantera känslorna utan att vräka i mig. Målet är upp på bussen igen senast söndag.

Kryssar på i almanackan, och nu mina vänner, så börjar det släppa på centimeter här :bump: Vågen säger att jag har gått upp 2 kilo, men det spelar ingen roll när måttband och kläder säger att jag blir mindre :)

Underbart att vara sockerfri :bow:

Hittade denna tråd nu. Jag är med! Har inte ätit godis på 8 dagar. Godis och chips är mina stora svagheter, jag blir så lycklig när jag äter det...

Just nu är jag sjuk i förkylning/influensa och har inte ens saknat godis. O_o Jag gissar att det har att göra med att jag inte upplever samma blodsockerdippar som när jag jobbar. När jag är på väg hem från jobbet känner jag ofta att kroppen KRÄVER chips.

Jag har övervunnit detta förut, och känslan av att inte vara sugen på godis och att utan ens snegla på påsarna kunna passera chipshyllan i affären är en superlättnad. Hela kroppen är mycket mer tillfreds.

Nu när jag är sjuk är mitt godis upptinade mangotärningar. Jag vet i och för sig inte hur sött det är :D men jag vräker i alla fall inte i mig det.

(Jag tror att jag skrivit konstigt och osammanhängande, jag ursäktar mig pga influensan.)

Trillade dit under helgen eftersom jag tyckte synd om mig (kommer inte riktigt ihåg varför men det var något med att ha något inplanerat som jag inte hade lust med) och "unnade mig" lite osthjärtan. Fy, skäms.

Jag har kastat in handduken. Inte köpt något godis alls men fått sätta i mig sött både högt och lågt.

Diabetesen har jävlats med mig något enormt och jag har ingen ork kvar längre i lördags gav jag upp helt och åt chips.

Tror att minst en lite saft har gått åt veckan för att stoppa mitt låga bs.

Så trött

Jag har kastat in handduken. Inte köpt något godis alls men fått sätta i mig sött både högt och lågt.

Diabetesen har jävlats med mig något enormt och jag har ingen ork kvar längre i lördags gav jag upp helt och åt chips.

Tror att minst en lite saft har gått åt veckan för att stoppa mitt låga bs.

Så trött
Om du har så stora dipp så ätar du antingen fel eller så är insulinen dåligt inställd,dags att besöka sköterska/doktor.:idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 334
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar