Det funkade inte med citronvatten så jag uppgraderadeJag kör på med citronvatten. Vilka festprissar vi är
Ja visst är vi,men det går förvånadsvärt bra och det var hög tid att lägga av med skiten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det funkade inte med citronvatten så jag uppgraderadeJag kör på med citronvatten. Vilka festprissar vi är
Jag älskar röd grape så den låter galet god - men 33 proc socker i en sockerfri tråd?Var och handlade idag, bra att inte köpa godis eller läsk - iofs trillade jag rejält av vagnen i måndags när det blev både sorbet och godis. Men, lättdrycker idag, jag vet, innehåller socker men betydligt mindre än läsk. Jag köpte också frysta jordgubbar som jag halv tinar och använder som substitut till glass. Ska försöka spara sorben till nästa blodsocker fall när man stapplar upp vid halv tre på morgonen och skakar, svettas och mår illa som sjutton, bra med sorbet då tycker jag som man kan tugga i sig. Fö kan jag mycket varmt rekommendera Sias ekologiska sorbet, yum. De har en ny sort, Red Grape som är mumma.
Jag älskar röd grape så den låter galet god - men 33 proc socker i en sockerfri tråd?
Det var sorbeten jag menade. Och jag kör inte sockerfritt, läser bara tråden. (Sedan viktklubbar jag just nu så sockerstinna livsmedel går bort av det skälet.)På lättdrycken (små tetror från Kiviks) står det 6.5 socker per utspädd glas. Jag häller i en tetra i 1.5l läskflaska så den späds ut ytterligare. Mycket bättre än läsk och även saft.
Sorbeten menade jag bara att jag kommer ha i frysen som reserv vid blodsockerfall förhoppningsvis. Men ja, om du börjar med lite socker ibland, så rekommenderar jag verkligen Red Grape sorbeten från Sia.
Det var sorbeten jag menade. Och jag kör inte sockerfritt, läser bara tråden. (Sedan viktklubbar jag just nu så sockerstinna livsmedel går bort av det skälet.)
Men att "börja med lite socker" med hjälp av en produkt med en tredjedel socker - då är det väl en tesked sorbet det handlar om.
Finns det inget annat sätt att hantera det på än att trycka i sig sötsaker? Tänker att det lätt blir en ond spiral av det hela. Kan du bli bättre på att förebygga det? Hitta något annat som kan hjälpa dig vid blodsockerfallet, även om det kanske inte höjer sockret lika snabbt? Jag vill inte låta elak, men med din sjukdom är det ju extra viktigt. Fast bra av dig att inte köpa läsk och godis! Det är ett steg på rätt vägEh jo, men jag utmanar dig att äta en tesked av den sorbeten Inte bara är den god som attan men det finns tom små bitar red grape i den. Om du någonsin ska trilla av din vagn ordentligt pröva den då! Som sagt, jag har den i frysen och förhoppningen är att jag bara använder den om det blir rejält sockerfall, av någon anledning händer det i princip alltid på natten, och eftersom jag mår fruktansvärt illa är det bra med något kallt man liksom kan tugga i dig. Sedan får vi se hur bra det går att inte frestas
Finns det inget annat sätt att hantera det på än att trycka i sig sötsaker? Tänker att det lätt blir en ond spiral av det hela. Kan du bli bättre på att förebygga det? Hitta något annat som kan hjälpa dig vid blodsockerfallet, även om det kanske inte höjer sockret lika snabbt? Jag vill inte låta elak, men med din sjukdom är det ju extra viktigt. Fast bra av dig att inte köpa läsk och godis! Det är ett steg på rätt väg
Ja varför ska man få massa godis som bonus överallt? De kunde väl gett dig en isskrapa, spolarvätska eller kaffekort eller nåtTvättade bilen idag och fick med ask choklad
Så jag åt givetvis choklad
Men jag har dragit ner ganska mycket på sockret och det blir mindre och mindre varje dag.
Eller hur! Det sämsta var på sjukhuset där det delades ut chokladpeng och liten lapp med mailadress att maila om man hade klagomål av något slag Känns ju väldigt förtroendeingivandeJa varför ska man få massa godis som bonus överallt? De kunde väl gett dig en isskrapa, spolarvätska eller kaffekort eller nåt
På lättdrycken (små tetror från Kiviks) står det 6.5 socker per utspädd glas. Jag häller i en tetra i 1.5l läskflaska så den späds ut ytterligare. Mycket bättre än läsk och även saft.
Sorbeten menade jag bara att jag kommer ha i frysen som reserv vid blodsockerfall förhoppningsvis. Men ja, om du börjar med lite socker ibland, så rekommenderar jag verkligen Red Grape sorbeten från Sia.
Ät en blodapelsin i stället!