Nytt år, nya 100 dagar utan socker. Hänger ni på?

Och jag hade rejält missöde i förrgår. Tack diabetes som tvinade mig att sätta i mig sambons sparade godispåse, ca 1 liter saft och en satans andra massa onyttigheter. Mår skit än idag tack vare det.
Men men sådana här räknas inte då det inte är självvalt. Trodde ju mätaren skulle larma och säga till men icke. Inte förens det var alldeles för sent och jag vart tvungen att äta.

Nu tack vare detta har mitt blodsocker legat konstant högt. HATA diabetes!

Jag och en kompis har ju en deal under januari, har gått 1,5 v nu utan godis eller snacks. Känns bra även om den psykiska abstinensen varit stor under tre dagar sammanlagt. Jag kör ju inte lchf så får ju i mig fruktsocker/kolhydrater men hjärnan skriker efter en stor godispåse, eller ja den har gjort det under de tre dagarna!

Var och handlade idag, bra att inte köpa godis eller läsk - iofs trillade jag rejält av vagnen i måndags när det blev både sorbet och godis. Men, lättdrycker idag, jag vet, innehåller socker men betydligt mindre än läsk. Jag köpte också frysta jordgubbar som jag halv tinar och använder som substitut till glass. Ska försöka spara sorben till nästa blodsocker fall när man stapplar upp vid halv tre på morgonen och skakar, svettas och mår illa som sjutton, bra med sorbet då tycker jag som man kan tugga i sig. Fö kan jag mycket varmt rekommendera Sias ekologiska sorbet, yum. De har en ny sort, Red Grape som är mumma.

Var och handlade idag, bra att inte köpa godis eller läsk - iofs trillade jag rejält av vagnen i måndags när det blev både sorbet och godis. Men, lättdrycker idag, jag vet, innehåller socker men betydligt mindre än läsk. Jag köpte också frysta jordgubbar som jag halv tinar och använder som substitut till glass. Ska försöka spara sorben till nästa blodsocker fall när man stapplar upp vid halv tre på morgonen och skakar, svettas och mår illa som sjutton, bra med sorbet då tycker jag som man kan tugga i sig. Fö kan jag mycket varmt rekommendera Sias ekologiska sorbet, yum. De har en ny sort, Red Grape som är mumma.
Jag älskar röd grape så den låter galet god - men 33 proc socker i en sockerfri tråd? :confused:

Jag älskar röd grape så den låter galet god - men 33 proc socker i en sockerfri tråd? :confused:

På lättdrycken (små tetror från Kiviks) står det 6.5 socker per utspädd glas. Jag häller i en tetra i 1.5l läskflaska så den späds ut ytterligare. Mycket bättre än läsk och även saft.

Sorbeten menade jag bara att jag kommer ha i frysen som reserv vid blodsockerfall förhoppningsvis. Men ja, om du börjar med lite socker ibland, så rekommenderar jag verkligen Red Grape sorbeten från Sia.

På lättdrycken (små tetror från Kiviks) står det 6.5 socker per utspädd glas. Jag häller i en tetra i 1.5l läskflaska så den späds ut ytterligare. Mycket bättre än läsk och även saft.

Sorbeten menade jag bara att jag kommer ha i frysen som reserv vid blodsockerfall förhoppningsvis. Men ja, om du börjar med lite socker ibland, så rekommenderar jag verkligen Red Grape sorbeten från Sia.
Det var sorbeten jag menade. Och jag kör inte sockerfritt, läser bara tråden. (Sedan viktklubbar jag just nu så sockerstinna livsmedel går bort av det skälet.)

Men att "börja med lite socker" med hjälp av en produkt med en tredjedel socker - då är det väl en tesked sorbet det handlar om. :D

Det var sorbeten jag menade. Och jag kör inte sockerfritt, läser bara tråden. (Sedan viktklubbar jag just nu så sockerstinna livsmedel går bort av det skälet.)

Men att "börja med lite socker" med hjälp av en produkt med en tredjedel socker - då är det väl en tesked sorbet det handlar om. :D

Eh jo, men jag utmanar dig att äta en tesked av den sorbeten :D Inte bara är den god som attan men det finns tom små bitar red grape i den. Om du någonsin ska trilla av din vagn ordentligt pröva den då! ;) Som sagt, jag har den i frysen och förhoppningen är att jag bara använder den om det blir rejält sockerfall, av någon anledning händer det i princip alltid på natten, och eftersom jag mår fruktansvärt illa är det bra med något kallt man liksom kan tugga i dig. Sedan får vi se hur bra det går att inte frestas :angel:

Eh jo, men jag utmanar dig att äta en tesked av den sorbeten :D Inte bara är den god som attan men det finns tom små bitar red grape i den. Om du någonsin ska trilla av din vagn ordentligt pröva den då! ;) Som sagt, jag har den i frysen och förhoppningen är att jag bara använder den om det blir rejält sockerfall, av någon anledning händer det i princip alltid på natten, och eftersom jag mår fruktansvärt illa är det bra med något kallt man liksom kan tugga i dig. Sedan får vi se hur bra det går att inte frestas :angel:
Finns det inget annat sätt att hantera det på än att trycka i sig sötsaker? Tänker att det lätt blir en ond spiral av det hela. Kan du bli bättre på att förebygga det? Hitta något annat som kan hjälpa dig vid blodsockerfallet, även om det kanske inte höjer sockret lika snabbt? Jag vill inte låta elak, men med din sjukdom är det ju extra viktigt. Fast bra av dig att inte köpa läsk och godis! Det är ett steg på rätt väg :up:

Finns det inget annat sätt att hantera det på än att trycka i sig sötsaker? Tänker att det lätt blir en ond spiral av det hela. Kan du bli bättre på att förebygga det? Hitta något annat som kan hjälpa dig vid blodsockerfallet, även om det kanske inte höjer sockret lika snabbt? Jag vill inte låta elak, men med din sjukdom är det ju extra viktigt. Fast bra av dig att inte köpa läsk och godis! Det är ett steg på rätt väg :up:

Nja, när jag sitter där jag sitter mitt i natten är det socker som behövs, tyvärr. :meh: Som någon annan i tråden sa, hatar ibland att vara diabetiker. Jag är väl en periodare vad gäller socker, ibland kan jag gå flera veckor utan den, ibland måste jag ha! Köpte hem en burk uncle bens sweett n' sour, kanske inte världens bästa men ska göra riktig mat för en gångs skull, det blir stir fry med kyckling och ris :d vit ris. Så det kunde vara betydligt bättre men också betydligt bättre får jag väl tänka.

Ja varför ska man få massa godis som bonus överallt? De kunde väl gett dig en isskrapa, spolarvätska eller kaffekort eller nåt
Eller hur! Det sämsta var på sjukhuset där det delades ut chokladpeng och liten lapp med mailadress att maila om man hade klagomål av något slag :meh: Känns ju väldigt förtroendeingivande :down:

Annars... kryssar på :)

Ät en blodapelsin i stället! :idea:

Uäh, jag har redan trillat dit. Psyket har mått pyton i några dagar, igår åkte jag hemifrån 6:00 och kom hem 22:15 med utsikt om att gå upp 05:00 idag. Var ashungrig men kan inte äta stora mängder mat innan jag ska sovautam tog de två sista pepparkakorna. Sov dåligt inatt och har varit vaken mer än en gång i timmen så nu på morgonen har jag varit så trött på jobbet att jag mått illa. Dagens synd blev en center. Svårt när det finns godis på jobbet. Nu ska jag försöka rycka upp mig resten av arbetsdagen och se till att vila ordentligt ikväll.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 335
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar