Nytt år, nya 100 dagar utan socker. Hänger ni på?

Om du har så stora dipp så ätar du antingen fel eller så är insulinen dåligt inställd,dags att besöka sköterska/doktor.:idea:
Instämmer för det där låter ju helt galet att en diabetiker äter massa sött för att må bättre?!! Absolut att läkarbesök är på sin plats.

#För att prata över huvudet, sorry @Diabetikern, inte meningen att vara oförskämd #

Fast förtjänar inte kroppen något som den mår bra av? Försök tänka så istället. Det du tycker att du förtjänat ihop mår din kropp dåligt av.
Tänk att kroppen förtjänar något bra istället.
Bär är ju okej, så bär med lite grädde kanske. Eller om du äter frukt kan du göra egen "sorbet" Frysta jordgubbar och fryst banan mixat är gudomligt.
Vill man ha något salt kan man ha rökt skinka, göra fröknäcke med extra salt, strö på lite grov havssalt. Dip och grönsaker, en tallrik lyxig frukt i bitar, någon god ost.

Bra mat: sallader i olika former. Diverse omeletter. Matmuffins. Kokt ägg som snabbt mellanmål. Matigare varianter på "pannkakor". Kanske finns någon bra mat-termos som håller värmen så du kan ha matigare mat med dig utan att värma. Enkelt att äta ur termos är ju diverse grytor och liknande.

Det här kände jag var så himla bra!!!! Det är ju så här jag ska tänka. Min kropp förtjänar bättre än saker den mår dåligt av. :bow:

Jag har varit ordentlig i rätt många veckor - men idag så kom det en liten ask med praliner till mig. Jag kommer inte kunna låta bli dom

Jag har dragit ner ordentligt på godis, kex, kakor , ja allt med socker och försöker äta mer nyttigare men ändå vanlig lagad mat. Jag känner mig bara så uppblåst och konstig i magen ? Jag trodde jag skulle må lite bättre när jag drog ner på onyttigheterna.

Jag har dragit ner ordentligt på godis, kex, kakor , ja allt med socker och försöker äta mer nyttigare men ändå vanlig lagad mat. Jag känner mig bara så uppblåst och konstig i magen ? Jag trodde jag skulle må lite bättre när jag drog ner på onyttigheterna.
Man reagerar ofta negativt när man ändrar något eller hela sin mathållning, eller slutar med sött osv.

När jag började med lchf för ett halvår sen blev jag riktigt sjuk och orkeslös av det, men kunde googla mig till att det är övergående och "bara" att härda ut. Så jag gjorde det. Men det var skittufft verkligen och en kamp, för jag kunde inte motionera som jag brukade, fanns ingen ork till det. Men jag gav inte upp :)

Likadant nu, äter jag socker och sött så får jag baksmälla dagen efter med huvudvärk, kass mage och illamående. Tidigare har jag tyckt att det är värt det, och fuskat lite ibland och fått ta smällen. Men nu är det annat som gäller, och jag mår verkligen så himla bra av att hålla mig till strikt lchf och jag tror faktiskt att jag kommer att fixa ett år som sockerfri, för det finns allt att vinna och inget att förlora :)

Man reagerar ofta negativt när man ändrar något eller hela sin mathållning, eller slutar med sött osv.

När jag började med lchf för ett halvår sen blev jag riktigt sjuk och orkeslös av det, men kunde googla mig till att det är övergående och "bara" att härda ut. Så jag gjorde det. Men det var skittufft verkligen och en kamp, för jag kunde inte motionera som jag brukade, fanns ingen ork till det. Men jag gav inte upp :)

Likadant nu, äter jag socker och sött så får jag baksmälla dagen efter med huvudvärk, kass mage och illamående. Tidigare har jag tyckt att det är värt det, och fuskat lite ibland och fått ta smällen. Men nu är det annat som gäller, och jag mår verkligen så himla bra av att hålla mig till strikt lchf och jag tror faktiskt att jag kommer att fixa ett år som sockerfri, för det finns allt att vinna och inget att förlora :)
Ja det är ju det jag hoppas egentligen att det här är övergående. Men jag vet inte hur länge jag orkar härda ut! jag kör ingen strikt diet på något sätt.

Ja det är ju det jag hoppas egentligen att det här är övergående. Men jag vet inte hur länge jag orkar härda ut! jag kör ingen strikt diet på något sätt.
Jag får alltid sjuk huvudvärk när jag sluar med socker. Det är ju värt det, men man kan må riktigt kasst.
Mitt tips är att dricka extra vatten, gärna med ingefär och mynta i.

Jag ligger ju lite före eftersom jag började tidigare, nu har jag klarat 12 dagar! Men det höll på att gå illa idag. Glömde min stora goda frukostsmoothie som jag skulle sörpla i mig på förmiddagen och hade alldeles för lite i skafferiet på jobbet, så det var nära att det blev ett dåligt matval på vägen hem. Lyckligtvis fanns det kall stek i kylen, så jag nöjde mig med en fullkornsfralla och lite roquefort att komplettera med, så fick det bli en tidig middag.

I morgon måste jag nog äta på Max, dock. Man får muminglas i maxboxen ju!

Haha ja kanske magsjuka men det går ofta över efter en natts sömn. På morgonen känner jag mig normal igen. Jag äter ju mer lagad mat nu, mer grönsaker och frukt. Innan var det mer kakor, kex, godis.
Jag tror det är magen som fått en chock över att få ett samlat mål mat på kvällen istället för att jag småätit fram till läggdags som jag gjorde innan. Jag tog en kopp te igår kväll en halvtimme innan jag lade mig och det gjorde att jag kände mig lite bättre så jag försöker med det ikväll igen.

• Gilla
Reactions: Sar
Haha ja kanske magsjuka men det går ofta över efter en natts sömn. På morgonen känner jag mig normal igen. Jag äter ju mer lagad mat nu, mer grönsaker och frukt. Innan var det mer kakor, kex, godis.
Jag tror det är magen som fått en chock över att få ett samlat mål mat på kvällen istället för att jag småätit fram till läggdags som jag gjorde innan. Jag tog en kopp te igår kväll en halvtimme innan jag lade mig och det gjorde att jag kände mig lite bättre så jag försöker med det ikväll igen.

Ja, det är säkert det. Beroende på vilka och hur mycket frukt och grönsaker du äter kan det säkert också påverka. Bra om du hittat ett "knep".

Stod länge och tittade på wienersemlorna på ica idag, såg fantastiskt jäkla goda ut men gick vidare utan! 18 dagar nu utan godis/snacks/fika/läsk!! Jag och kompisen som har vår januarideal har bestämt oss för att fortsätta i februari, dock får vi i februari äta "sött" vid tre tillfällen. Vet att det är minst ett kalas och vill verkligen köpa nån semla! Har gått ner 2 kg bara av att undvika skit!

Stod länge och tittade på wienersemlorna på ica idag, såg fantastiskt jäkla goda ut men gick vidare utan! 18 dagar nu utan godis/snacks/fika/läsk!! Jag och kompisen som har vår januarideal har bestämt oss för att fortsätta i februari, dock får vi i februari äta "sött" vid tre tillfällen. Vet att det är minst ett kalas och vill verkligen köpa nån semla! Har gått ner 2 kg bara av att undvika skit!
Inte nog med att man tappar en del vikt,har ni tänkt på hur mycket billigare det är att handla :eek:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 334
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar