Sockeravgiftning, någon som hänger på?

Jag också,även om min tanke var att även dra ner på kolhydraterna, men ikväll har jag kunnat döda för ett winerbröd ....jag äter inte ens winerbröd :eek::yuck:
Ja, jag tänker på att hålla koll på kolhydraterna men sockret är min stora grej... (Och tror jag tappat en gnutta vikt också sen jag gick med här, trots att det inte är länge sen.)

Tog mitt livs första graviditetstest igår. Chipsbaby. Förstås. Jag övertalade mig själv att ta det för det KUNDE ju varit en LITEN unge (hade varit 6 månader in i det om det hade varit något).
:laugh::laugh::laugh:

Jag funderar iofs på att köpa ett gravtest, men mer för att jag inte har koll på min menscykel och att jag skulle kunna vara gravid typ hur långt som helst utan att ha noterat mensbrist.

Jag har kört en lightvariant av det här sen början av januari så jag hoppar in i tråden fast jag inte alls är lika hardcore som ni andra. Jag behöver bryta mitt sockermissbruk + ska på resa i mars då jag vill kunna spatsera runt i bikini och känna mig het. Sååå, min stora (stora!) uppoffring är att jag skippar allt gott måndag-torsdag fram till och med 19 mars då jag flyger söderut i en vecka.

Visserligen lite klent att inte skippa alla dagar, men tanken på helgen får mig igenom de andra dagarna och jag äter mycket mycket mindre godis och chips (mina två svagheter) på helgen än vad jag gjort tidigare så jag är nöjd.

(Och jag lovar att inte skriva något här under helgerna!)

Jag gick för övrigt bananas (höhö) på fruktavdelningen på Ica i måndags för att skaffa lite tillåten eftermiddagssnacks. Köpte vindruvor, passionsfrukt, bananar... och min mage är så himla missnöjd. Knorrar och kniper. Tack för stödet, kroppen, verkligen. Socker går i kilovis utan minsta gnäll.

Annars är en kopp te mitt bästa sätt att bota sockersug!

Jag är med på så sätt att jag undviker onödigt socker, dvs godis, fika, läsk osv. Jag väljer fulkornsprodukter, men kör ingen lågkolhydratgrej.

Jag erkänner en semla i måndags. Vi hade avslutning på KBT-behandlingen jag genomgått.

Kvällar är också min svåra tid. Då vill jag ha allt möjligt, sött/salt, mackor, pålägg, godis. Ja allt helt enkelt. Blir mycket grönsaksstavar.

Jag är med på de premisserna :)
Jag också.

Ser ingen vits med att ta bort "alla" kolhydrater: jag tror på teorin att blandad kost är bra för friska människor, och till blandad kost hör även kolhydrater.
Däremot är det en HELT annan sak med det där "extra" som jag varit mycket flitig med att stoppa i mig i stora mängder och rask takt.

Jag gick för övrigt bananas (höhö) på fruktavdelningen på Ica i måndags för att skaffa lite tillåten eftermiddagssnacks. Köpte vindruvor, passionsfrukt, bananar... och min mage är så himla missnöjd. Knorrar och kniper. Tack för stödet, kroppen, verkligen. Socker går i kilovis utan minsta gnäll.

Annars är en kopp te mitt bästa sätt att bota sockersug!

Inte för att vara den, och jag har bytt ut en hel del godis till frukt.
Men vindruvor är en riktig sockerbomb.

Hej, jag har hängt på från start och det har gått riktigt bra. Nästa steg är att dra ned på kolhydraterna... Jag börjar på måndag. Men jag avfrostade frysen i veckan och hittade blåbär.:) Blåbärspaj med grädde är det enda jag kan tänka på nu :d Det får bli fruktsalled med blåbär i helgen.

Är det någon mer ä jag som får mer sockersug på kvällen?
Jag! Nåt så grymt sockersugen, så för att blidka det dricker jag te med honung på kvällen. Har för mig att honung är ok? Det är det väl, även om det är sött?

Annars får jag börja om mina 100 dagar sockerfritt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ifjol var vi några som hoppade på 100 dagar utan socker. Några höll i riktigt länge och bra med hälsoförbättringar som följd. Så jag...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 620
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar