Sockeravgiftning, någon som hänger på?

Äsch, jag har blivit förstörd.
Igår var jag och handlade på väg hem.
skulle köpa godis för att få frossa lite i sötsaker idag.
Och vad hände?
jag hittade inget som jag var sugen på, trots att jag egentligen var hungrig.

Den gångna arbetsveckan har jag inte fuskat något alls.

Det var samma här, slutade med att jag åt den, men inte stod ut med mandelmassan och åt runt den.
De gånger jag äter semla brukar jag gräva bort mandelmassan. Den är ändå inte speciellt god annat än i väldigt sällsynta undantagsfall. Dessutom skär den sig med smaken av den heta mjölken.

Angående skippa kolhydrater så triggar pasta o ris och sött bröd- som ofta är mörkt bröd, och även frukt mitt sug. Det finns så mycket att äta som har lite kolhydrater så det är inget problem.

Jag fuskar hej vilt :D Köpt en flaska sirap, det är typ min enda källa till direkt socker. Äter förvisso pasta, nudlar och frukt och får väl socker genom mjölken jag slurpar i mig :p

Någon som vet hur mycket extra vätska man ska dricka om man äter loppfrö? Står ju att man ska dricka mer, men är det mer än det dagliga rekommenderade vätskeintaget som folk förmodligen ändå inte kommer upp i? Eller är det liksom... Mer än det? Har ju kört på 1 msk lopp, chia och lin frö till frukost. Gick upp till 1 msk lopp, 2msk lin och chiafrö för några dagar sen men kändes som hela magsystemet kollapsade i helgen. Funderar på att ha varannan dag fröfri.

Kom över en video med potatisdieten som verkar schysst :p Men potatis till alla mål känns ju sådär...

Igår lyckades jag med viss ansträninging köpa mig lösviktsgodis: plopp och kexchoklad (jag fyllde år och hade lovat mig frosseri som födelsedagspresent).
Men tror ni jag orkade äta upp det?
Nej, så nu har jag en massa godis här hemma och undrar vad 17 jag ska göra med det,...

Igår lyckades jag med viss ansträninging köpa mig lösviktsgodis: plopp och kexchoklad (jag fyllde år och hade lovat mig frosseri som födelsedagspresent).
Men tror ni jag orkade äta upp det?
Nej, så nu har jag en massa godis här hemma och undrar vad 17 jag ska göra med det,...
Släng det eller ta med till jobbet.

Mat man inte vill ha (pga att den är utgången eller äcklig) den slänger man. Släng godiset och var glad att det var en så liten investering.

Jag tänker fuska idag,inte för att jag är sugen men jag gillar semlor så jag belönar mig en sådan.
Jag ska med fuska idag, men inte med semlor :)

En allmän tanke jag har, är att det kanske inte gör så mycket att det fuskas i början, då kan det vara okej med babysteps, vissa kroppar har längre startsträcka för att köra in sig på något nytt. Så länge man inte går och stoppar sött varje dag, så sker det ju förändringar. Sen tar man tag i det på heltid så att säga. Tiden är ju trots allt på vår sida :)

Jag fuskar hej vilt :D Köpt en flaska sirap, det är typ min enda källa till direkt socker. Äter förvisso pasta, nudlar och frukt och får väl socker genom mjölken jag slurpar i mig :p

Någon som vet hur mycket extra vätska man ska dricka om man äter loppfrö? Står ju att man ska dricka mer, men är det mer än det dagliga rekommenderade vätskeintaget som folk förmodligen ändå inte kommer upp i? Eller är det liksom... Mer än det? Har ju kört på 1 msk lopp, chia och lin frö till frukost. Gick upp till 1 msk lopp, 2msk lin och chiafrö för några dagar sen men kändes som hela magsystemet kollapsade i helgen. Funderar på att ha varannan dag fröfri.

Kom över en video med potatisdieten som verkar schysst :p Men potatis till alla mål känns ju sådär...
Linfrö ska inte ätas mer än 1-2 msk per dag. Det är giftigt om det inte upphettas till 125 grader. Varför stoppar du i dig så mycket frön? Hård i magen?

Jag ska med fuska idag, men inte med semlor :)

En allmän tanke jag har, är att det kanske inte gör så mycket att det fuskas i början, då kan det vara okej med babysteps, vissa kroppar har längre startsträcka för att köra in sig på något nytt. Så länge man inte går och stoppar sött varje dag, så sker det ju förändringar. Sen tar man tag i det på heltid så att säga. Tiden är ju trots allt på vår sida :)
Grattis på födelsedagen!

Allmänt sådär angående fusk så äter jag väldigt lite snask och sötsaker även när jag äter det. . Anledningen till att jag slutar är att jag blir så sugen på att stoppa något i munnen. Så om jag fuskar i början har jag inte åstadkommit något. Fuskar jag nu så tycker jag det är superäckelsött så det är lätt att låta bli. Om inte suget finns så finns ju ingen anledning att äta sött. Annat än som belöning och då är det bättre att hitta något annat. Supergod mat. För snaskpengarna kan man ju lyxa till det med färska räkor eller vad man nu gillar.

Släng det eller ta med till jobbet.

Mat man inte vill ha (pga att den är utgången eller äcklig) den slänger man. Släng godiset och var glad att det var en så liten investering.
tog med till en ridkurs. Jobbet hade varit en bra idé om det inte var för att jag har en veckas semester framför mig.

Linfrö ska inte ätas mer än 1-2 msk per dag. Det är giftigt om det inte upphettas till 125 grader. Varför stoppar du i dig så mycket frön? Hård i magen?
Det är ju därför jag inte tar mer än 1-2 msk linfrö ;) Jag knaprar frön för att få jämnare konsistens på avföring.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ifjol var vi några som hoppade på 100 dagar utan socker. Några höll i riktigt länge och bra med hälsoförbättringar som följd. Så jag...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 620
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar