Sockeravgiftning, någon som hänger på?

Är proteinbars godis? Dom innehåller ju 25g socker och är goda men används ju som måltidsersättningar:down: Jag åt en per kväll i helgen, lakritssmak och dom var så goda :p. Har jag fuskat :confused::nailbiting:

Jag är godissugen, ska ha mens veckan som kommer och Willys har extra lågt kilopris på godis för oss med anslutet kort :angel:

Oj då, det missade jag... men jag var i och för sig inte till willys igår när jag var till stan, valde en annan affär som var mer längs vägen.

Jag har lyckats ganska bra, tycker jag.
Igår köpte jag lite nötter men åt inte upp dem.
Fruktsallad är löjligt gott, förresten. Visst, vansinnigt mycket fruktsocker blir det ju, så så värst mycket till sockeravgiftning vet jag inte i ärlighetens namn.
Men det är ingen tvekan om att det är betydligt nyttigare än att hålla på att trycka i mig osthjärtan, lösgodis och annat "snask" i stora mängder.

En helg till har gått... Inget godis i alla fall. Men en och annan smörgås förmycket har det blivit. Till helgen får jag se till att köpa hem osötat bröd.

En helg till har gått... Inget godis i alla fall. Men en och annan smörgås förmycket har det blivit. Till helgen får jag se till att köpa hem osötat bröd.
Finns det osötat bröd?.....

Lingongrova t.ex. är ju rena sockerbomben. Som diabetiker har jag ursvårt att hitta bröd som inte skickar blodsockret upp i taket. Så jag bakar själv.

Finns det osötat bröd?.....

Lingongrova t.ex. är ju rena sockerbomben. Som diabetiker har jag ursvårt att hitta bröd som inte skickar blodsockret upp i taket. Så jag bakar själv.

Jag äter lantbröd morot (heter det så?) när suget blir för stort. Det står som osötat. Sedan innehåller det väl säkert mycket socker i andra former, men jag har ändå fått för mig att det är bättre än "vanliga" sötade bröd ;) Annars bakar jag helst själv, om tiden finns.

Som Mumfie skriver så finns det ju bättre och mindre sockerstinna brödsorter. Jag har en tanke på om man kunde hitta en osötad fralla som man kunde fylla med mandelmjölsgrädde... Nästan Semla;) någon som har förslag på just bulle? :bump:

Jag är välsignad med att avsky semlor :p Till fikat tog jag med en av mina hemgjorda bars att lyxa till det med, supergott och med kontrollerat innehåll :up:

Jag har varit fortsatt duktig.
I lördags åt jag en näve jordnötsringar; märkligt eftersom jag egentligen inte tycker att de är goda men de stod i en skål på bordet och då är det svårt att låta bli att peta i sig några.
I övrigt faktiskt inga synder alls sista veckan.

Hallå där. Vad gör ni? Jag har skött mig riktigt bra med undantag av en bulle och en muffins förra helgen. Men idag så åt jag upp en hel chokladkaka. Smack ingen tvekan ens. Nu får ni ta tag i det här. Jag behöver tydligen den här tråden mer än jag trodde. Hjälp.

Hallå där. Vad gör ni? Jag har skött mig riktigt bra med undantag av en bulle och en muffins förra helgen. Men idag så åt jag upp en hel chokladkaka. Smack ingen tvekan ens. Nu får ni ta tag i det här. Jag behöver tydligen den här tråden mer än jag trodde. Hjälp.

Jag har också skött mig rätt så bra. Åt lite glass till fruktsalladen i lördags. Och så ett pra glas Zinfandel från en BiB (det är rätt sött, men fan lite rödvin måste en väl få tlil helgen O_o). Sambon lurade i mig en lussekatt också. Men annars har jag skött mig.

Är det fler än jag som köpt/ätit något som man brukar gilla och upptäckt att det smakade blääää?? Det har hänt mig flera gånger.
Har syndat med kardemummabulle x 2 :o
Men inget godis, någon bit mörk sockerfri choklad, semla var inte alls gott längre till min stora besvikelse och till glädje för midjemåttet.

Forgive me Father, for I have sinned...

fast så farligt var det inte. En skiva sockerkaka i söndags på fjordhästföreningens årsstämma och igår ett glas cider på ett invigningsjippo.

Men det sved i tisdags, och det var bara tack vare att jag berättat för arbetskamraterna (varav en själv sett och kommenterat att jag är duktig - sådant gillar man att höra), som jag stod emot de där fina kladdkakorna som ett par studenter bjöd på. Såg vääääldigt gott ut.

Imorgon kommer jag troligen att synda med efterrätt: ska på ett födelsedagsfirande och riktigt så stoisk behöver jag inte vara.

Har troligen gått ner i vikt. Äger ingen våg, men jeansen är på väg ner så jag får väl köpa ett par i stl 38 vilket jag borde vara nöjd med. I höstas köpte jag med viss motvilja i stl 40 eftersom jag lagt på mig en del... men nu verkar jag alltså vara tillbaka vid något slags rimlighet igen.

Här går det bra skulle jag vilja säga. Gick in i den här utmaningen med ett "äsch, jag tänker äta chips och mörk choklad" men inget sånt har det blivit.

Enda gången jag har fuskat var under ett födelsedagsfirande där jag åt ett par skedar vegansk raw food glass som var sockerfri, som istället var sötad med naturliga saker. Den var sjukt god! Kommer helt klart äta sån glass när den här utmaningen är över. Lite bättre än den Ben&jerry som jag innan suktade efter :D

Här går det bra skulle jag vilja säga. Gick in i den här utmaningen med ett "äsch, jag tänker äta chips och mörk choklad" men inget sånt har det blivit.

Enda gången jag har fuskat var under ett födelsedagsfirande där jag åt ett par skedar vegansk raw food glass som var sockerfri, som istället var sötad med naturliga saker. Den var sjukt god! Kommer helt klart äta sån glass när den här utmaningen är över. Lite bättre än den Ben&jerry som jag innan suktade efter :D

Ja fast frågan är vad som händer efter de här 100 dagarna.
Så som jag känner mig själv misstänker jag att självdisciplinen kan få en rejäl dipp med dystra följder.
Å andra sidan har vanorna förhoppningsvis förbättrats en hel del och kanske inte fallet blir så djupt.

Peppa, peppa!

Bra gjort att inte ha fuskat - utom den där chokladkakan.

Fast enstaka djupa fall är rätt OK. Jag gjorde ett ännu större - dock planerat - fall när jag fyllde år och valde att frossa.
Trots det stora fusket, har jag klarat resten av tiden ganska bra faktiskt. Även efteråt.

Jag inser också att påsk i år infaller inom ramen för utmaningen, och jag kan säga redan nu att påskbrevet från mamma kommer att konsumeras utan dåligt samvete.
Näpp, inte tillräcklig karaktärsstyrka kanske eller inte tillräckligt stark masochist-gen.

Ja fast frågan är vad som händer efter de här 100 dagarna.
Så som jag känner mig själv misstänker jag att självdisciplinen kan få en rejäl dipp med dystra följder.
Å andra sidan har vanorna förhoppningsvis förbättrats en hel del och kanske inte fallet blir så djupt.

Jag ska försöka trappa upp långsamt. Det kommer inte bli 100 dagar för mig utan snarare 104 eller något, så det blir en stark början :p Jag ska börja med en dag i veckan där jag får äta något på. Något jag verkligen är sugen på, inte "bara för att". Får se hur det går men ska verkligen försöka hålla det på en lagom nivå. Jag blir inte gladare av att trycka i mig en hel chokladkaka när det egentligen bara är de två första bitarna man känner smaken och njuter av.

Det ska dock bli jättemysigt att kunna gå och fika igen med familjen eller vänner :love:

Jag ska försöka trappa upp långsamt. Det kommer inte bli 100 dagar för mig utan snarare 104 eller något, så det blir en stark början :p Jag ska börja med en dag i veckan där jag får äta något på. Något jag verkligen är sugen på, inte "bara för att". Får se hur det går men ska verkligen försöka hålla det på en lagom nivå. Jag blir inte gladare av att trycka i mig en hel chokladkaka när det egentligen bara är de två första bitarna man känner smaken och njuter av.

Det ska dock bli jättemysigt att kunna gå och fika igen med familjen eller vänner :love:

Tja, jag hoppas ju låta bli att "trappa upp" över huvud taget.
Men jag har ju bara tagit bort det där extra på toppen, och inte gjort några som helst ingrepp i mina "riktiga måltider".

Liknande trådar

Kropp & Själ Ifjol var vi några som hoppade på 100 dagar utan socker. Några höll i riktigt länge och bra med hälsoförbättringar som följd. Så jag...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 620
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar